Nové kombi třídy E | Mercedes

přeskočit k navigaci »

Úvodní stránka > Aktuality > Nové kombi třídy E

Nové kombi třídy E

28.07.2016

zařazeno v kategorii: Aktuality

 

Podívejte se na jeho čerstvé fotky

6.6.2016 bylo odhaleno nové kombi.

Přinášíme Vám první fotky vozu. Jeho cena začíná od 1 067 000 Kč bez DPH

Více na stránkách vozu http://www.suw.cz/cz/prehled-modelu/kombi-20016

 

Nový Mercedes-Benz třídy E kombi

Nová třída E kombi má za sebou skvělé první podání na tenisovém turnaji  MercedesCup ve Stuttgartu, kde slaví svůj debut šestá generace tohoto modelu s dynamikou tenisových profesionálů a prostorností tenisového dvorce Centre Court. Díky inovativní technice a přesvědčivému prostorovému konceptu je nejinteligentnějším kombi, které Mercedes-Benz kdy vyrobil. Zároveň slaví premiéru také první vysokovýkonný model Mercedes AMG E 43 4MATIC. 


Z hlediska nabídky prostoru patří třída E kombi, stejně jako dosud, mezi favority ve svém segmentu. Objem zavazadlového prostoru činí až 1820 litrů a navzdory výrazně sportovnější linii střechy jsou hodnoty výšky stropu nad sedákem a šířky v úrovni loktů vzadu opět nejlepší v této třídě. Již od konce roku 2016 bude kombi třídy E navíc k dispozici opět i s třetí, výklopnou řadou sedadel pro děti.

„Nové kombi třídy E je stejně dynamické jako značka Mercedes‑Benz a tak prostorné, jak to naši zákazníci očekávají. Inteligentní prvky výbavy, mezi něž patří poloha Cargo pro nastavitelná opěradla zadních sedadel a jejich standardní rozdělení v poměru 40:20:40, umožňují ještě lepší využitelnost velkorysého zavazadlového prostoru,“ říká Ola Källenius, člen představenstva společnosti Daimler AG, zodpovědný za prodej divize Mercedes‑Benz Cars. „Kombi třídy E má kromě toho samozřejmě veškeré inovace nové třídy E – nejinteligentnějšího manažerského sedanu na světě.“

V době uvedení na trh bude nové kombi ve verzích E 200 se čtyřválcovým zážehovým motorem (135 kW/184 k) a E 220 d (143 kW/194 k) se zcela nově vyvinutým vznětovým čtyřválcem a E 250 s výkonem 155 kW (211 k) a točivým momentem 350 N.m. Ve čtvrtém čtvrtletí 2016 budou následovat verze E 200 d s výkonem 110 kW (150 k), E 350 d se vznětovým šestiválcem a E 400 4MATIC, jehož zážehový šestiválec dosahuje výkonu 245 kW (333 k) a nabízí točivý moment 480 N.m. Všechny varianty budou v době uvedení na trh vybaveny novou devítistupňovou samočinnou převodovkou 9G‑TRONIC.

První vysokovýkonnou variantou nového všestranného talentu je Mercedes‑AMG E 43 4MATIC kombi, dodávaný rovněž od čtvrtého čtvrtletí. Tato verze nabízí pro AMG charakteristickou vysokou úroveň jízdní dynamiky a vyšší agilitu, a to díky motoru V6 3,0 litru se dvěma turbodmychadly o výkonu 295 kW (401 k), samočinné převodovce 9G‑TRONIC s kratšími dobami řazení, pohonu všech kol AMG Performance 4MATIC a speciálnímu sportovnímu podvozku.

Přehled verzí třídy E kombi:

 

E 200 d

E 220 d

E 350 d

Počet/uspořádání válců

4/řadové

4/řadové

6/V

Zdvihový objem (cm3)

1950

1950

2987

Max. výkon (kW/k při 1/min)

110/150 při 3800

143/194 při 3800

190/258 při 3400

Max. točivý moment (N.m při 1/min)

360 při 1600-2800

400 při 1600-2800

620 při 1600-2400

Kombinovaná spotřeba paliva EU (l/100 km)

4,2

4,2

5,4

Kombinované emise CO2 (g/km)

109

109

140

Třída hospodárnosti

A+

A+

není k dispozici

Zrychlení 0-100 km/h (s)

není k dispozici

7,7

6,2*

Nejvyšší rychlost (km/h)

není k dispozici

235

250

Údaje pro verze s převodovkou 9G-TRONIC, *předběžné údaje

 

 

E 200

E 250

E 400 4MATIC

E 43 4MATIC

Počet/uspořádání válců

4/řadové

4/řadové

6/V

6/V

Zdvihový objem (cm3)

1991

1991

3498

2996

Max. výkon (kW/k při 1/min)

135/184 při 5500

155/211 při 5500

245/333

295/401 při 6100

Max. točivý moment (N.m při 1/min)

300 při 1200-4000

350 při 1200-4000

480

520 při 2500-5000

Kombinovaná spotřeba paliva EU (l/100 km)

6,2

6,2

7,9

8,4

Kombinované emise CO2 (g/km)

138

138

180

192

Třída hospodárnosti

B

B

C

D

Zrychlení 0-100 km/h (s)

8,1

7,2

není k dispozici

4,7

Nejvyšší rychlost (km/h)

231

243

250

250*

Údaje pro verze s převodovkou 9G-TRONIC, *elektronicky omezená

Inteligentní zavazadlový prostor: velký, variabilní a dobře využitelný

Zavazadlový prostor třídy E kombi patří s objemem 670 až 1820 litrů mezi největší ve svém segmentu. Novinkou je standardní funkce Cargo pro zadní sedadla, jejichž opěradla lze nastavit do polohy, která je o 10 stupňů strmější. Tím se zvětší objem zavazadlového prostoru o 30 litrů při zachování kompletní využitelnosti pětimístného interiéru.

Opěradla zadních sedadel jsou kromě toho rovněž standardně rozdělena v poměru 40:20:40, což vytváří mnoho možností individuálního uspořádání interiéru jak pro přepravu osob, tak zavazadel. Opěradla lze elektricky odjistit spínači v zavazadlovém prostoru a na pravé i levé straně, vedle opěradel.

Vývojáři věnovali mimořádnou pozornost také praktickým rozměrům a inovativnímu řešení variabilního uspořádání zavazadlového prostoru. Nová třída E kombi se tak řadí mezi nemnohé osobní vozy, které pojmou jednu europaletu. S minimální šířkou zavazadlového prostoru mezi podběhy – 1100 milimetrů – byla zachována již tak velmi dobrá hodnota předchůdce. Součástí výbavy je opět osvědčená dvojitá roleta, která spojuje funkce krytu zavazadlového prostoru a bezpečnostní sítě. Díky elektrickému pohonu se může kryt zavazadlového prostoru při otevření do nakládací polohy automaticky vysunout vzhůru.

Pro komfortní nakládání a vykládání zavazadel lze standardní zadní víko systému EASY-PACK velmi snadným stisknutím tlačítka elektromechanicky otevřít a zavřít. Aby se zabránilo kontaktu víka například se stropem garáže, může uživatel zastavit víko v jakékoli poloze, a omezit tak úhel jeho otevření.

Na přání může být nakládání ještě pohodlnější se systémem KEYLESS-GO a funkcí HANDS-FREE ACCESS. Pohybem nohy pod zadním nárazníkem se zadní víko zcela automaticky otevře a zavře. Nejsou k tomu zapotřebí žádné volné ruce, takže není nutné odkládat zavazadla na zem. Tento komfort ovládání je nyní možný i v kombinaci s tažným zařízením (výbava na přání).

Fixační sada EASY-PACK (výbava na přání) umožňuje variabilní a bezpečné používání zavazadlového prostoru. Chytré řešení variabilního uspořádání zavazadlového prostoru zahrnuje kolejničky v podlaze, upevňovací prvky, teleskopickou tyč a držáky zavazadel.

Součástí konceptu je i nadále systém udržování stálé světlé výšky prostřednictvím standardního vzduchového odpružení na zadní nápravě, které zaručuje třídě E kombi vodorovnou polohu ve všech situacích, a to dokonce i při plném využití užitečné hmotnosti (v závislosti na verzi až 745 kg) nebo jízdě s přívěsem (o hmotnosti až 2100 kg). Na přání se dodává vzduchové odpružení všech kol AIR BODY CONTROL.

Vysokou užitnou hodnotu v každodenním provozu také nabízí nyní zcela elektricky ovládané tažné zařízení s asistenčními systémy pro stabilizaci přívěsu ESP® a jízdu v silném bočním větru (výbava na přání). Není-li tažné zařízení zapotřebí, schová se v prostoru zadního nárazníku. Před připojením přívěsu nebo montáží nosiče jízdních kol se jednoduše elektricky opět vysune a automaticky uvede do provozní polohy. Tažné zařízení se ovládá tlačítkem na zadním víku nebo na dveřích řidiče.

Světovou novinkou je mimořádně bezpečné upevnění nosiče jízdních kol se snadnou montáží. Tažné zařízení má na kulové hlavici dva přídavné kolíky, o které lze bezpečně opřít vhodný nosič jízdních kol. Díky tomu bylo možné zvýšit jeho nosnost na 100 kg, resp. na čtyři jízdní kola.

Vnější design: dynamické proporce s výraznou zádí

Nová třída E kombi přichází v moderní, stylově vytříbené a dynamické podobě, přičemž až ke střešnímu sloupku B sdílí vzhled se sedanem. Na dlouhou kapotu navazuje silueta protažené střechy ve sportovním stylu, jejíž napnutá, klesající linie přechází do výrazné zádě s více skloněným zadním oknem. Krátké převisy, dlouhý rozvor a velká kola vytvářejí dynamické proporce. Nízká, protažená boční okna v kombinaci s vysokými boky vizuálně prodlužují těleso karoserie. Tvarové řešení bočních oken a pozitivní napětí linií na boční stěně elegantně přecházejí do zádě. Poprvé jsou do tvarů vozidla integrovány standardně dodávané podélné střešní nosiče, což rovněž zdůrazňuje atletický charakter třídy E kombi. Podélné střešní nosiče mají ve vybraných výbavových liniích odstín hliník-stříbro.

Smyslná záď s širokými rameny nad podběhy zadních kol završuje design zadní části vozidla. Široké, funkční zadní víko je nahoře ohraničeno střešním spoilerem s třetím brzdovým světlem LED. Horizontální linie na zádi a zadní okno umocňují vizuální šířku, stejně jako horizontální, dvoudílné sdružené zadní svítilny LED s integrovanou chromovanou ozdobnou lištou. Tvarově přizpůsobené optické vložky LED, které jsou vrcholem denního i nočního designu, zvýrazňují charakter vozidla. Vizuálním těžištěm zadního víka je rovněž široká, chromovaná lišta s madlem.

Stejně jako u sedanu má příď odlišné podoby v závislosti na designérské a výbavové linii. Základní verze má na kapotě klasickou masku chladiče Mercedesu s hvězdou, stejně jako výbavová linie EXCLUSIVE, která se odlišuje mírně odlišnými tvary. Výbavové linie AVANTGARDE a AMG Line jsou rozpoznatelné podle sportovní masky chladiče s centrální hvězdou. Každá varianta masky chladiče propůjčuje třídě E vlastní charakter – elegantní, s důrazem na decentnost, nebo dynamicky sportovní.

Výbavové linie se odlišují také zádí. Základní model disponuje zadním nárazníkem s černou vložkou se vzhledem difuzoru a výfuková soustava má neviditelné koncovky. Všechny výbavové linie dostaly do vínku vícedílný nárazník s nepřerušovanou chromovanou ozdobnou lištou ve tvaru křídla. Všechny verze třídy E kombi jsou standardně vybaveny ochrannou lištou prahu zavazadlového prostoru z ušlechtilé oceli.

Vnitřní design: syntéza emocí a inteligence

Také v interiéru přebírá kombi třídy E již oceněný elegantní design sedanu. Přístrojovou desku zdobí na přání dva široké displeje s úhlopříčkou 12,3 palce, které se vyznačují vysokým rozlišením a skvělou kvalitou obrazu. Pod společným krycím sklem splývají v jeden širokoúhlý panel přístrojů. Zcela digitální ukazatele si může řidič sám nakonfigurovat podle informací a zobrazení, která jsou pro něj důležitá. Na výběr má tři různé styly: „Classic“, „Sport“ a „Progressive“. S dotykovými ovládacími prvky na volantu, které oslavily svůj debut v sedanu třídy E, lze ovládat panel sdružených přístrojů a multimediální systém stíravými pohyby prstů.

Další možnosti ovládání představují dotyková plocha s otočným tlačítkem na středové konzole, která rozpoznává ručně psané znaky, a hlasové ovládání LINGUATRONIC. Kromě toho jsou k dispozici tlačítka pro přímý přístup, například pro ovládání klimatizace a komfortní zapínání a vypínání určitých asistenčních systémů.

Styl interiéru určují velmi kvalitní materiály. Mezi ně patří například ozdobná obložení ze dřeva s otevřenými póry, ze dřeva v jachtařském stylu s „ladnými liniemi“ jako moderní interpretace dřevěné intarzie nebo z nového druhu kovové tkaniny. Použití autentických materiálů pokračuje na výplních dveří, které mohou být na přání čalouněny kůží. Pro Mercedes-Benz typická je viditelná a hmatatelná kvalita díky pečlivě řešeným detailům a důkladnému řemeslnému zpracování. Precizně zkomponován je také materiálový a barevný koncept s rozmanitými odstíny hnědé, včetně atraktivních barevných kombinací, mezi něž patří béžová macchiato/hnědá espresso nebo béžová macchiato/sedlově hnědá. Ve vybraných výbavových liniích je zahrnuto rozšířené dekorační osvětlení s 64 barvami, nabízejcí mnoho možností pro individuální nastavení.

Výrazně a ergonomicky tvarovaná sedadla spojují pro vozy Mercedes-Benz typický komfort při cestování na dlouhé vzdálenosti s kultivovaně sportovním vzhledem a v jednotlivých výbavových liniích mají odlišnou podobu. Novinkou v segmentu je také paket pro tepelný komfort s vyhřívanými loketními opěrkami ve dveřích i na středové konzole a vyhříváním sedadel Plus s rychlou účinností.

Mercedes me connect Concierge Service: individuální péče

Již základní služby Mercedes me connect významně usnadňují život řidičům vozů Mercedes-Benz – například při diagnostice stavu vozidla, v případě poruchy nebo nehody. Nový program služeb Concierge Service, který bude pro verze třídy E spuštěn od června, poskytne zákazníkům rozsáhlou individuální podporu, ať se jedná o rezervaci restaurace, turistické tipy na trase, poukazy na kulturní a sportovní akce či rezervace vstupenek na ně nebo zasílání navigačních cílů přímo do vozidla.

Ke službám je jednoduchý přístup. Přihlášení uživatelé Mercedes me connect mohou navázat telefonní spojení s operátorem Concierge Service v nastaveném jazyce po celé Evropě v 19 zemích buď stisknutím tlačítka iCall ve stropní ovládací jednotce, nebo prostřednictvím aplikace connect App. O všechno ostatní se postará „osobní sluha“.

Zábavní systém pro cestující vzadu a bezpečnost dětí: praktická řešení

Zadní sedadla třídy E s integrovaným systémem iPad® Plug & Play se několika málo úkony promění v komunikační centrálu a kinosál (k dispozici od prosince 2016). Předpokladem je prvek výbavy na přání „příprava pro zábavní systém a komfort“. Držák, dodávaný autorizovanými prodejci Mercedes-Benz jako originální příslušenství, se jednoduše zasune do připravené „šachty“ na zadní straně předních sedadel. Držák je otočný a sklopný a umožňuje používání přístrojů iPad®. Integrovaný systém iPad® Plug & Play je k dispozici pro modely iPad® 4, Air a Air 2.

Mercedes-Benz rozšířil nabídku velmi kvalitních a bezpečných zádržných systémů pro děti o novou dětskou sedačku KIDFIX XP. Nový model vznikl ve spolupráci s výrobcem dětských sedaček BRITAX RÖMER a je zařazen do skupiny II/III, tedy pro děti ve věku cca 4 až 12 let s hmotností 15 až 36 kg. Opěradlo dětské sedačky Mercedes-Benz je v souladu s požadavky organizace Euro NCAP odnímatelné. Nový model s exkluzivním potahem „Limited Black“ dokonale ladí s interiérem vozu Mercedes-Benz třídy E.

Vysoký akustický a vibrační komfort: jedno z nejtišších kombi

Nová třída E kombi patří mezi nejtišší vozidla ve své třídě v interiéru – a to navzdory tomu, že kombi je kvůli velkému rezonančnímu tělesu v porovnání se sedanem v nevýhodě. Vysoká úroveň akustického a vibračního komfortu přitom zásadně přispívá k pohodlí, které zvyšuje výkonnost řidiče a udržuje ho v dobré kondici – zejména při cestách na velké vzdálenosti.

Celá řada opatření pomáhá minimalizovat chvění a hlučnost. Stejně jako u kabrioletu jsou i u tohoto kombi hlavní podlaha a přední část skeletu karoserie vyztuženy. Karoserie je proto velmi tuhá a přenáší méně hluku. Speciální izolace karoserie (mimo jiné na stěně mezi motorovým prostorem a interiérem, bočních stěnách a hlavní podlaze) a tlumicí prvky pod zadními sedadly i na podbězích zadních kol brání pronikání hluku do interiéru. Kinematika podvozku, náprav a řízení snižuje rušivé vlivy, které by mohly vznikat od vozovky, nevyvážeností kol nebo při brzdění. Ložiska motoru a převodovky byla rovněž optimalizována z hlediska hlučnosti, v některých modelových verzích nacházejí uplatnění také elektronicky řízená ložiska motoru.

Velmi rozmanitá jsou také aeroakustická opatření. Patří mezi ně těsnění klik dveří, utěsnění spár dveří a detailní optimalizace tvarové geometrie těsnicích profilů pro boční okna, stejně jako vylepšené tvarování bezešvých lišt těsnění vnitřního vedení skel. Vnější zpětná zrcátka a střešní sloupky A jsou stejně jako u sedanu třídy E rovněž aeroakusticky optimalizovány. Struktura střechy a modul automaticky ovládaného posuvného a výklopného střešního okna byly aerodynamicky zdokonaleny ve prospěch akustického komfortu. U panoramatického posuveného střešního okna zajišťuje mnoho aerodynamických opatření (větrná clona, kryty a těsnění s přizpůsobenou geometrií) stejně vysoký akustický komfort jako u předchůdce navzdory nynější větší ploše otvoru.

Jako výbava na přání je nyní navíc k dispozici paket pro akustický komfort. Speciální akustická fólie ve sklech čelního okna a bočních oken zajišťuje v interiéru nejvyšší úroveň akustického komfortu. Paket pro akustický komfort zahrnuje další opatření pro zvukovou izolaci (například dodatečné tlumicí materiály v prostoru pro nohy vzadu a na středovém tunelu). Pro vynikající tepelnou izolaci interiéru je do vrstveného bezpečnostního skla čelního, zadního i bočních oken vložena další fólie pohlcující infračervené záření. Díky tomu dochází na slunci k nižšímu zahřívání povrchových ploch v interiéru, jako jsou například loketní opěrky, volant a sedací plochy sedadel.

Intelligent Drive: výbava zahrnuje veškeré inovace třídy E

Nová třída E stanovuje jako nejinteligentnější manažerský sedan nová měřítka v oblastech bezpečnosti, komfortu a usnadnění řízení. Tyto inovace jsou samozřejmě k dispozici i pro kombi třídy E. Součástí standardní výbavy je aktivní brzdový asistent, který varuje řidiče před hrozícími kolizemi, optimálně podporuje řidiče při nouzovém brzdění a v případě nouze dokáže také autonomně brzdit. Kromě pomaleji jedoucích, zastavujících nebo stojících vozidel rozpoznává tento systém například také přecházející chodce, kteří se nacházejí v nebezpečné oblasti před vozidlem.

Mezi další výjimečné prvky patří například DRIVE PILOT. Mercedes-Benz činí s tímto systémem další krok na cestě k autonomní jízdě. Pomocí funkce adaptivního tempomatu DISTRONIC dokáže na všech druzích silnic nejen automaticky udržovat správnou vzdálenost od vpředu jedoucích vozidel, ale poprvé také zrychlovat a následovat je v rozsahu rychlostí až do 210 km/h.

Novinkou je rovněž Remote Park-Pilot. Tento systém poprvé umožňuje zaparkovat vozidlo do garáže nebo na parkovací místo zvenku (bez řidiče za volantem) prostřednictvím aplikace v chytrém telefonu. Stejným způsobem lze s vozidlem také vyjet z garáže nebo parkovacího místa. Díky tomu je i ve velmi těsných parkovacích prostorech možné komfortní vystupování a nastupování.

Před 50 lety: první oficiální kombi Mercedes-Benz

V srpnu 1966 debutoval v oficiální prodejní nabídce značky Mercedes-Benz model M-B Universal, což bylo kombi postavené na základě modelů 200 D až 230 S s přezdívkou „Heckflosse“ (podle zadních blatníků s charakteristickou horní ploutví) a vyráběné belgickým partnerem IMA. Navzdory inovacím, mezi něž patřilo dělené opěradlo zadních sedadel, udržování stálé světlé výšky na zadní nápravě a na přání dodávaná třetí řada sedadel, se tehdy nejednalo o žádný úspěch. Do roku 1969 bylo vyrobenou pouhých 2754 exemplářů a vývoj nástupce na základě modelu /8 byl zastaven.

Nový název, nový model, nový úspěch: kombi „T-Modell“

V dubnu 1978 byla zahájena sériová výroba kombi modelové řady 123 s doplňkovým označením „T-Modell“. Tím začala dlouhá a úspěšná historie, během níž bylo až do současnosti vyrobeno výrazně více než jeden milion vozů kombi. Od té doby je zkratka „T“, která vlastně naznačuje „turismus“ a „transport“, také symbolem průkopníka „trendu“. Kombi Mercedes-Benz si ve vyšší třídě získalo mnoho loajálních fanoušků, a to nejen v Německu. Kombi „T-Modell“ bylo odvozeno od všech následujících generací třídy E (S 124, S 210, S 211, S 212). A na tento trend reagovali i konkurenti, byť částečně se značným zpožděním.

 

Pro zvětšení klikněte na vámi zvolenou fotografii.

 

« další aktuality z kategorie Aktuality

« zpět na seznam aktualit

 
 
Mercedes

S. & W. Automobily s.r.o.
Daimlerova 202
362 11 Jenišov, Karlovy Vary
N 50° 13.41012', E 12° 48.18162'
Tel.: +420 353 447 811
Fax: +420 353 447 823

S. & W. Automobily s.r.o.
Přístavní 823/35
400 07 Ústí nad Labem
N 50° 39.73708', E 14° 3.65222'
Tel.: +420 475 669 111
Fax: +420 475 669 139