Představena nová třída S | Mercedes

přeskočit k navigaci »

Úvodní stránka > Aktuality > Představena nová třída S

Představena nová třída S

02.05.2017

zařazeno v kategorii: Aktuality

 

premiéra vozu pro rok 2017

Na Auto Shanghai byla představena další novinka - nová třída S. Jedná se o vůz současných proporcí, avšak s novými technologiemi, motory, novým volantem a dalšími prvky. Podívejte se na fotky tohoto nového vozu třídy S.

 

Podívejte se na fotky tohoto vozu v naší fotogalerii http://www.suw.cz/cz/fotogalerie/nova-trida-s-2018-22

nebo na video trailer na https://youtu.be/AxIBlwE7ZHs

 

Automobilový etalon hospodárnosti a komfortu

Nová třída S s rozsáhlými novinkami oslavila světovou premiéru na autosalonu Auto Shanghai. Mezi její skvosty patří paleta zcela nových, velmi hospodárných motorů s řadou inovativních technických řešení pro elektrifikaci hnacího řetězce. Intelligent Drive navíc činí další krok směrem k autonomní jízdě. A v interiéru stanovuje neohrožená jednička v prémiovém segmentu nová měřítka z hlediska komfortu a příjemného prostředí pro cestování. Proces uvádění nové třídy S na evropské trhy bude zahájen v červenci.

Pro novou třídu S je plánováno několik nových motorů: řadové šestiválce ve vznětové i zážehové verzi, jakož i nový zážehový motor V8 Biturbo. Mercedes-Benz kromě toho připravuje hybridní verzi s možností vnějšího nabíjení a dojezdem cca 50 kilometrů při využití výhradně elektrického pohonu. Světovou premiéru slaví v nové třídě S zároveň také progresivní technika, jako je integrovaný spouštěč-generátor ISG (Integrierter Starter-Generator) s 48V elektrickou sítí a elektrické přídavné dmychadlo eZV (elektrischer Zusatzverdichter).

Vrcholný model Mercedes-Benz činí další velký krok k autonomní jízdě a posouvá Intelligent Drive na ještě vyšší úroveň. Adaptivní tempomat DISTRONIC a aktivní asistent řízení podporují nyní řidiče při udržování bezpečného odstupu a dělají řízení ještě komfortnější, protože oba systémy nyní automaticky přizpůsobují rychlost jízdy v zatáčkách nebo před křižovatkami.

Světlomety MULTIBEAM LED a dálková světla ULTRA RANGE promění noc v den. Dalšími výjimečnými systémy nové třídy S jsou ROAD SURFACE SCAN, předvídavé rozpoznávání nerovností vozovky, a funkce CURVE, která zajišťuje naklánění vozidla do zatáčky proti odstředivé síle.

Mercedes-Benz zavádí jako světovou novinku do sériové výroby také systém řízení komfortu ENERGIZING. Tento prvek výbavy na přání vzájemně propojuje různé komfortní systémy vozidla, například klimatizaci, dekorační osvětlení, masážní nebo parfémovací funkce, a umožňuje cestujícím sestavit si speciální nastavení pro příjemné prostředí podle své nálady nebo potřeby. Cestování je díky tomu příjemnější a zvyšuje se také výkonnost i pohoda řidiče při řízení.

„Vývoj nové třídy S byl extrémně komplexní. Třída S zůstává díky celé řadě nových prvků výbavy a funkcí technickým průkopníkem,“ říká Ola Källenius, člen představenstva společnosti Daimler AG, zodpovědný za koncernový výzkum a vývoj divize Mercedes-Benz Cars.

Vlajková loď značky Mercedes-Benz si i v roce 2016 udržela postavení nejprodávanějšího luxusního sedanu na světě. Od roku 2013 bylo prodáno více než 300 000 sedanů. V současnosti je třída S nabízena v šesti různých karosářských variantách.

Tři světelné pochodně jako exkluzivní prvek vnějšího designu

Moderní luxus se v nové třídě S projevuje nejvyšší kvalitou materiálů a jejich zpracování. Třída S tím dává ještě zřetelněji najevo své postavení a technické kompetence. Všechny modely mají novou masku chladiče. Maska chladiče verzí s šestiválcovými a osmiválcovými motory dostala tři dvojité lamely a svislé lišty s leskle černou povrchovou úpravou. Sedan s dlouhým rozvorem a motorem V12 se navíc odlišuje přídavnými svislými lištami na masce chladiče s chromovanou povrchovou úpravou.

Výjimečné postavení modelů Mercedes-Maybach umocňuje ještě hodnotnější čelní partie s vysokým podílem chromovaných ozdobných prvků. Novinkou je také nápis Maybach mezi lamelami masky chladiče na straně řidiče. V kombinaci s novými světlomety MULTIBEAM LED (výbava na přání, o níž podrobné informace naleznete níže) má třída S tři markantní světelné pochodně jako exkluzivní stylistický prvek. Rovněž nový je přední nárazník s výraznými otvory pro přívod vzduchu ve sportovním stylu.

Na zádi okamžitě zaujmou nové svítilny LED s koncovými světly krystalického vzhledu, které působí jako šperky a zajišťují charakteristický design ve dne i v noci. Novinkou je také efektní rozsvícení koncových světel při odemykání a zamykání vozidla, jakož i trojice horizontálně uložených párů světlovodů.

Všechny modely obdržely nově navrženou spodní část zadního nárazníku s integrovanými, viditelnými koncovkami výfukové soustavy, které jsou orámovány chromovanou ozdobnou lištou v celé šířce vozidla. Standardně nebo na přání se dodává celkem sedm nových verzí kol z lehké slitiny s průměrem ráfku 17 až 20 palců.

Koncept ovládání a zobrazování s širokoúhlým displejem panelu sdružených přístrojů a novou generací volantů

Výrazným prvkem interiéru nové třídy S jsou dva nové displeje panelu přístrojů s vysokým rozlišením a brilantním zobrazováním na ploše s úhlopříčkou 12,3 palce. Oba displeje vizuálně splývají pod společným krycím sklem v širokoúhlý panel sdružených přístrojů, a stávají se tak centrálním prvkem, který umocňuje horizontální uspořádání designu interiéru.

Širokoúhlá zobrazovací plocha zahrnuje velký displej s virtuálními sdruženými přístroji v přímém zorném poli řidiče a centrální displej nad středovou konzolou. Protože je panel přístrojů zcela digitální, může si řidič vybrat jeden ze tří různých stylů zobrazování („klasický“, „sportovní“ a „progresivní“) a také si podle potřeby nakonfigurovat pro něj důležité informace a náhledy. Nová třída S má na volantu dotykové ovládací prvky, které reagují stejně jako povrch displeje chytrého telefonu na stírací pohyby. Tím umožňují ovládání kompletního informačního a zábavního systému, aniž by řidič musel dávat ruku z volantu.

Informační a zábavní systém lze navíc ovládat prostřednictvím touchpadu s ovládacím prvkem na středové konzole nebo hlasového ovládání LINGUATRONIC. Novinkou je také ovládání systému DISTRONIC a tempomatu ovládacími prvky přímo na volantu.

Autentické materiály a pečlivě zpracované detaily

Interiéru třídy S vládnou velmi kvalitní materiály. Mezi ně patří například, v závislosti na výbavě, ozdobná obložení ze dřeva s otevřenými póry nebo kůží obšité výplně dveří a panely pod bočními okny. Pro Mercedes typická je viditelná a pocitová kvalita, pramenící z pečlivě zpracovaných detailů a řemeslného umění. Pečlivě zkomponován je také koncept kombinací materiálů a barev s rozmanitými odstíny hnědé, včetně nových barevných kombinací, mezi něž patří například šedá magma/hnědá espresso nebo mahagonově hnědá/hedvábně béžová.

Světelná atmosféra s 64 barvami

Osvětlení interiéru zajišťuje stejně jako dosud výhradně technika LED s dlouhou životností a energetickou hospodárností. Na přání dodávané rozšířené dekorační osvětlení s 64 barvami nabízí mnoho možností pro individuální nastavení. Osvětlení vytváří světelné efekty například na ozdobných prvcích, centrálním displeji, odkládací schránce vpředu na středové konzole, prohlubních pod madly, odkládacích přihrádkách ve výplních dveří, v prostoru pro nohy vpředu a vzadu, na stropním panelu a vysokotónových reproduktorech ve vozidlech, vybavených audiosystémem Burmester® High-End 3D-Surround Sound.

Všechny verze třídy S jsou standardně vybaveny bezklíčkovým přístupovým systémem KEYLESS s funkcí spouštění motoru tlačítkem. Zároveň je s modernizací uvedena nová generace atraktivních klíčků s leskle černou nebo leskle bílou povrchovou úpravou s různými ozdobnými rámečky.

Světová novinka: „wellness“ za jízdy

Se systémem řízení komfortu ENERGIZING vstupuje do sériové výroby světová novinka. Tento prvek výbavy na přání síťově propojuje různé komfortní systémy ve vozidle. Cíleným využitím funkcí klimatizace (včetně parfémování vzduchu) a sedadel (vyhřívání, odvětrávání, masáž), povrchového vytápění a světelné i zvukové kulisy vzniká pro zákazníka možnost nastavit si speciální prostředí pro příjemné cestování. Tím se zvyšuje pocit pohody a výkonnost během jízdy, resp. i ve stojícím vozidle. V závislosti na výbavě lze díky systému ENERGIZING prožívat komfort, který člověku dodává energii na všech sedadlech.

Na výběr je těchto šest programů:

  • Svěžest
  • Teplo
  • Vitalita
  • Radost
  • Pohoda
  • Trénink (tři tréninky – uvolňování svalů, aktivace svalů a rovnováha – vždy s několika alternativami cvičení)

Programy trvají vždy deset minut. Na hlavním ovládacím panelu jsou barevně graficky vizualizovány. Kromě toho je doprovází vhodná hudba. Pět skladeb pro každý program je již uloženo. Hlavní funkcí v programu „Vitalita“ je například rychlá hudba s mnoha rytmy za minutu, k repertoáru třídy S v něm proto patří například „Feelin good“ od Leona Riskina. Je-li k dispozici vlastní hudba, např. prostřednictvím rozhraní Media Interface, je její charakter v pozadí analyzován a přiřazen k příslušnému programu na základě rytmů za minutu. Jednotlivé funkce programů lze ovšem i deaktivovat. Do systému řízení komfortu ENERGIZING je začleněno také dekorační osvětlení, které je individuálně harmonicky přizpůsobeno jednotlivým designům displeje. Interiér vytváří díky světlu dojem uměleckého díla, v němž jsou různé barvy komponovány do celých barevných světů.

Barevné světy mohou být krátkodobě nahrazeny speciálními efekty – řidiče například vítá nevšední světelná kulisa. Klimatizace kromě toho barevně ukazuje prostřednictvím dekoračního osvětlení, zda se nastavuje teplejší nebo chladnější teplota. Právě tak variabilně se přizpůsobuje jas diod LED, který lze nastavit v pěti stupních a čtyřech zónách: pro širokoúhlý panel přístrojů, oblast sedadel vpředu, zadní část interiéru a celek. Dekorační osvětlení tak využívá pozitivní vliv světla na stav cestujících během jízdy. Díky tomu je tento prvek výbavy zásadní součástí systému řízení komfortu ENERGIZING s programy střiženými na míru uživatelů.

Dekorační osvětlení kromě toho vytváří emocionální kontrasty a rozděluje interiér do úrovní. Avantgardní světelné prostředí s pozoruhodným střídáním barev umožňuje výběr 64 odstínů, deseti barevných variant a tří různých osvětlovaných zón (prostor pro nohy, úroveň ozdobného obložení a širokoúhlý panel přístrojů).

Pohon: nové motory s progresivní technikou

Mercedes-Benz S 560 4MATIC (kombinovaná spotřeba paliva: 8,5 l/100 km; kombinované emise CO2: 195 g/km) a Mercedes-Maybach S 560 4MATIC (kombinovaná spotřeba paliva: 9,3 l/100 km; kombinované emise CO2: 209 g/km): Nový motor V8 poskytuje nejvyšší výkon 345 kW (469 k) a maximální točivý moment 700 N.m. Nová jednotka, přeplňovaná dvěma turbodmychadly, patří mezi nejhospodárnější zážehové motory V8 na světě a spotřebuje o cca deset procent méně paliva než předchůdce. Spotřebu paliva při částečném zatížení snižuje u nového motoru V8 současná deaktivace čtyř válců pomocí systému proměnného časování ventilů CAMTRONIC. Tím se snižují ztráty při výměně plynů ve válcích a zvyšuje se celková účinnost v důsledku vyššího zatížení čtyř válců, v nichž pokračuje proces spalování. Dalším mimořádným konstrukčním prvkem jsou výfuková turbodmychadla uložená mezi řadami válců, uvnitř V.

Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ (kombinovaná spotřeba paliva: 8,9 l/100 km; kombinované emise CO2: 203 g/km): Dosavadní motor V8 5,5 litru Biturbo byl nahrazen motorem AMG V8 4,0 litru Biturbo s deaktivací válců. Nová jednotka poskytuje navzdory nižšímu zdvihovému objemu nejvyšší výkon 450 kW (612 k), a umožňuje tak suverénní jízdní výkony při výrazně nižší spotřebě paliva.

Nejvýkonnější vznětový motor pro osobní vozy v historii značky Mercedes-Benz: V modelech Mercedes-Benz S 350 d 4MATIC (kombinovaná spotřeba paliva: 5,5 l/100 km; kombinované emise CO2: 145 g/km) a S 400 d 4MATIC (kombinovaná spotřeba paliva: 5,6 l/100 km; kombinované emise CO2: 147 g/km) zažívá svou premiéru nový vznětový řadový šestiválec ve dvou výkonových stupních s nejvyšším výkonem 210 kW (286 k) a 600 N.m, resp. 250 kW (340 k) a 700 N.m. Přestože se výkon v porovnání s předchůdcem citelně zvýšil, spotřebuje nový motor o sedm procent méně paliva. Mezi pozoruhodné znaky vrcholné verze řady prémiových vznětových motorů patří specifické řešení spalovacího procesu ve stupňovitém vybrání dna pístu, dvoustupňové přeplňování výfukovými turbodmychadly a poprvé použité proměnné časování ventilů CAMTRONIC. Konstrukce se vyznačuje kombinací hliníkového bloku válců a ocelových pístů, jakož i zdokonalenou povrchovou úpravou pracovních ploch válců NANOSLIDE®.

Nový vznětový šestiválec je připraven pro plnění budoucí emisní legislativy (RDE – Real Driving Emissions). Veškeré komponenty, důležité pro efektivní snižování emisí, jsou připevněny přímo k motoru. Komplexní technika s novým spalovacím procesem ve stupňovitém vybrání dna pístu, dynamickou vícecestnou recirkulací výfukových plynů a systémem pro dodatečné čištění výfukových plynů v blízkosti motoru, poprvé kombinovaná s variabilním ovládáním ventilů, umožňuje další snížení spotřeby paliva při nízkých emisích. Systém pro dodatečné čištění výfukových plynů má díky tepelné izolaci a uložení v blízkosti motoru nízké tepelné ztráty a nejpříznivější provozní podmínky.

Přehled technických údajů:

 

S 350 d 4MATIC

S 400 d 4MATIC

S 560 4MATIC

AMG S 63 4MATIC+

Počet/uspořádání válců

6/řadové

6/řadové

8/V

8/V

Zdvihový objem (cm3)

2925

2925

3982

3982

Nejvyšší výkon (kW/k)

210/286

250/340

345/469

450/612

Nejvyšší točivý moment (N.m)

600

700

700

900

Spotřeba paliva (l/100 km)*

5,5

5,6

8,5

8,9

Emise CO2 (g/km)*

145

147

195

203

*Kombinovaný režim EU

Další agregáty ze světa high-tech se připravují

Kromě výše uvedených motorů jsou pro novou třídu S plánovány další nové motory: zážehový řadový šestiválec a hybridní pohon s možností vnějšího nabíjení, který umožňuje dojezd s elektrickým pohonem cca 50 kilometrů. Světovou premiéru zároveň oslaví progresivní systémy, jako je integrovaný spouštěč-generátor ISG (Integrierter Starter-Generator), pracující v elektrické síti s napětím 48 V, a elektrické přídavné dmychadlo (eZV).

Nový zážehový řadový šestiválec (M 256): Vzorným příkladem uplatnění elektrifikace včetně elektrické sítě s napětím 48 V je nový zážehový řadový šestiválec.

Nové inteligentní přeplňování, mimo jiné s elektrickým přídavným dmychadlem (eZV), a integrovaný spouštěč-generátor (ISG) zajišťují vynikající výkonovou charakteristiku bez prodlevy turbodmychadel. ISG zajišťuje hybridní funkce, jako je podpora spalovacího motoru při akceleraci nebo rekuperace kinetické energie, a umožňuje úsporu paliva, která byla dosud vyhrazena vysokonapěťové hybridní technice. Sečteno a podtrženo, nový řadový šestiválec nabízí jízdní výkony osmiválce při výrazně nižší spotřebě paliva.

Díky důsledné elektrifikaci se stal přebytečným řemenový rozvod na přední straně motoru pro pohon vedlejších agregátů, čímž se zkrátila délka motoru. Malá šířka vytvořila společně s prostorovým oddělením sání/výfuku prostor pro uložení dodatečného čištění výfukových plynů v blízkosti motoru. Elektrická síť s napětím 48 V je používána pro velké spotřebiče, jako je čerpadlo chladicí soustavy nebo kompresor klimatizace, ale také integrovaný spouštěč-generátor ISG (Integrierter Starter-Generator), který zároveň nabíjí elektrickou energií akumulátor prostřednictvím velmi účinné rekuperace. Nový řadový šestiválec přichází na trh ve dvou výkonových stupních.

Přepracovaný hybridní pohon s možností vnějšího nabíjení: Výrazně vyšší kapacita akumulátorů 13,3 kWh prodloužila dojezd s čistě elektrickým pohonem na 50 km. V kombinaci s novou nástěnnou nabíječkou Mercedes‑Benz Wallbox umožňuje nabíjecí zařízení o výkonu 7,2 kW ve výbavě vozidla mnohem rychlejší nabíjení akumulátorů.

Intelligent Drive: Další krok v oblasti asistenčních systémů

Nová třída S činí další velký krok k autonomní jízdě a posouvá Mercedes-Benz Intelligent Drive na novou úroveň. Adaptivní tempomat DISTRONIC a aktivní asistent řízení podporují řidiče při udržování bezpečné vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla a řídí nyní ještě komfortněji, protože automaticky přizpůsobují rychlost jízdy v zatáčkách a před křižovatkami. Mezi další novinky patří výrazně vylepšený aktivní asistent pro změnu jízdního pruhu a přídavné funkce aktivního asistenta pro nouzové zastavení.

Nová třída S dokáže ještě lépe sledovat dopravní situaci díky vylepšeným kamerovým a radarovým systémům. Kromě toho poprvé zahrnuje do výpočtu další jízdy vozidla také mapové a navigační údaje.

Díky tomu dokáže adaptivní tempomat DISTRONIC podporovat řidiče v mnoha situacích v závislosti na průběhu trasy a komfortně přizpůsobovat rychlost jízdy.

A řidič má v menu „asistenční grafika“ na panelu sdružených přístrojů vždy okamžitý přehled o tom, jaké asistenční funkce aktivoval a na které situace systémy nyní reagují. Jednoznačné ikonky ho informují jak na displeji, tak na průhledovém displeji. Všechny funkce se nyní ovládají na volantu. Do nového paketu asistenčních systémů patří mimo jiné následující funkce:

  • Adaptivní tempomat DISTRONIC používá mnohem více mapových a navigačních dat a dokáže řidiče podporovat v mnoha situacích na základě průběhu trasy i komfortně přizpůsobovat rychlost jízdy.
  • Aktivní asistent řízení byl rovněž výrazně vylepšen ve všech svých funkcích, čímž se značně zvýšil přínos pro zákazníky.
  • Aktivní asistent pro změnu jízdního pruhu byl výrazně vylepšen. Nyní postačuje krátká aktivace ukazatele směru pro zahájení změny jízdního pruhu. Celý manévr proběhne během nadcházejících deseti sekund s příslušným zobrazením na panelu sdružených přístrojů, pokud kromě řidiče ani senzory nerozpoznají žádná vozidla v příslušných oblastech, která by mohla ohrozit bezpečnost.
  • Aktivní asistent pro nouzové zastavení kontrolovaně zabrzdí jedoucí vozidlo až do úplného zastavení, pokud systém rozpozná, že řidič po delší dobu nezasahuje do řízení.
  • Následování kolony: V popojíždějící dopravě na dálnicích a dálnicím podobných silnicích jsou nyní možná zastavení po dobu až 30 sekund, během nichž se třída S automaticky opět rozjede a následuje vpředu jedoucí vozidla (ve spojení s aktivním parkovacím asistentem).
  • Asistent pro rozpoznávání dopravních značek: Díky rozpoznávání obrazu a informacím digitální mapy silniční sítě v navigačním systému je zobrazována nejvyšší povolená rychlost a případně platný zákaz předjíždění na právě projížděném úseku. Systém porovnává rychlost jízdy vozidla s nejvyšší povolenou rychlostí. Při odpovídajícím nastavení řidičem je překročení limitu výstražně signalizováno vizuálně nebo vizuálně a zvukově. Systém navíc rozpoznává zákazy vjezdu. I nadále je řidič upozorňován na rozpoznané osoby v oblasti přechodu pro chodce.

Asistent pro dálkové parkování umožňuje řidiči, v závislosti na platných dopravních předpisech, řídit vozidlo zvenku prostřednictvím chytrého telefonu při zajíždění na úzké parkovací místo nebo do garáže či při vyjíždění z těchto míst, aby bylo možné do vozidla snadno nastoupit nebo z něj vystoupit. Vozidlo lze zaparkovat popředu i pozadu na podélná i příčná parkovací místa. Možné je rovněž vyjetí z příčného parkovacího místa, např. když stojí po návratu řidiče příliš blízko jiné zaparkované vozidlo. V režimu Explore lze s vozidlem rovně popojíždět dopředu nebo dozadu ze vzdálenosti až patnáct metrů a přitom se malým otáčením volantu vyhýbat rozpoznaným překážkám.

Jízdní komfort: vylepšený systém MAGIC BODY CONTROL s funkcí CURVE

Třída S zaujala v roce 2013 po technické stránce v oblasti komfortu systémem ROAD SURFACE SCAN, který předvídavě rozpoznává nerovnosti vozovky a přizpůsobuje jim nastavení podvozku ACTIVE BODY CONTROL. Adaptivní podvozek pracuje v nové třídě S ještě efektivněji. Stereokamera systému nyní ještě lépe rozpoznává povrch vozovky, a to i za soumraku a při rychlosti jízdy až 180 km/h. Další zvýšení komfortu přináší poprvé pro sedany třídy S nabízená funkce naklánění do zatáčky CURVE proti odstředivé síle. Karoserie se přitom nakloní až o 2,65° k vnitřní straně zatáčky, a snižuje tak příčné síly vnímané cestujícími.

Výhled do dálky: světlomety MULTIBEAM LED s dálkovými světly ULTRA RANGE

Třída S byla v roce 2013 prvním automobilem, který používal jako zdroj světla výhradně diody LED. Na přání je nyní k dispozici Intelligent Light System se světlomety MULTIBEAM LED a dálkovými světly ULTRA RANGE. Dálková světla ULTRA RANGE dosahují legislativou maximálně přípustné intenzity světla, přičemž jas dálkových světel klesá pod referenční hodnotu 1 lux až ve vzdálenosti více než 650 m. Pro řidiče to znamená výrazné zlepšení již velmi dobrého světelného výkonu aktuálních systémů MULTIBEAM LED. Součástí systému ILS (Intelligent Light System) je adaptivní asistent dálkových světel plus, který umožňuje jízdu s trvale zapnutými dálkovými světly, aniž by byli ostatní účastníci silničního provozu oslňováni. Diody LED modulů dálkových světel ve světlometech MULTIBEAM LED jsou částečně deaktivovány, je-li detekováno protijedoucí nebo vpředu jedoucí vozidlo, kolem něhož tak vytvářejí stín ve tvaru písmene U. Ostatní plocha vozovky je i nadále osvětlována dálkovými světly (dílčí dálková světla).

Bezkabelové nabíjení chytrého telefonu a nové služby Concierge Service

S novou generací informačních a zábavních systémů se rovněž rozšiřuje nabídka funkcí pro využívání mobilních telefonů. Chytrý telefon se pomocí rádiové bezkabelové komunikace NFC (Near Field Communication) promění v digitální klíček od vozidla a stane se ovládací jednotkou i pro parkování (viz nahoře).

Mobilní telefony lze standardně nabíjet zcela bez kabelu nebo držáku. Multifunkční telefonní systém (výbava na přání) kromě toho umožňuje propojit mobilní telefony s vnější anténou vozidla. Bezkabelový nabíjecí systém funguje se všemi přenosnými koncovými zařízeními, která podporují standard Qi, resp. jím mohou být dodatečně vybavena. Nabíjecí plocha je integrována do odkládací schránky vpředu na středové konzole. Na přání je toto bezkabelové nabíjení pro mobilní telefony k dispozici i na středové konzole vzadu.

Prvek výbavy na přání „manažerský telefonní systém vzadu“ byl rozšířen o funkce, jako je připojení druhého mobilního telefonu a přepojení telefonního hovoru mezi cestujícími vpředu a vzadu. Kromě toho bylo nově navrženo ovládací sluchátko s Bluetooth.

Rozšířeny byly také možnosti textových zpráv pro cestující vpředu a vzadu. Nyní lze přijímat, zasílat, přeposílat a diktovat SMS. Telefonní čísla z textů zpráv a vložené odkazy na internetové stránky lze opětovně využívat. Zprávy se objevují ve „vyskakovacích“ oknech v pravé části širokoúhlého panelu přístrojů. Novinkou je také sdělení pomocí SMS, že došlo k poškození vozidla při parkování. Senzory vozidla takovou situaci rozpoznají a vydají pokyn k odeslání SMS na předem zadané číslo mobilního telefonu.

Audiosystém Burmester® High-End 3D-Surround-Sound s celkovým výkonem 1520 W byl doplněn o jeden reproduktor ve stropní ovládací jednotce a o dva boční reproduktory.

Zákazníci programu Mercedes me connect mohou v rámci nové nabídky Concierge Service využívat mnoho individuálních služeb, ať se jedná o rezervaci v restauraci, tipy pro turistické trasy, upozornění na kulturní a sportovní akce včetně rezervace vstupenek nebo zasílání cílů pro navigaci přímo do vozidla. Přihlášení uživatelé mohou navázat telefonní spojení s centrem Concierge Service v předem vybraném jazyce ve 20 evropských zemích buď prostřednictvím informačního tlačítka na stropní ovládací jednotce, nebo prostřednictvím aplikace Mercedes me App. Osobní asistent se postará o všechno ostatní.

 

Nový Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ a S 65 

Modernizace vysokovýkonného luxusního sedanu

Mercedes-AMG výrazně zvýšil jízdní dynamiku a propůjčil ještě ostřejší rysy vzhledu modelu S 63 4MATIC+ (kombinovaná spotřeba paliva: 8,9 l/100 km; kombinované emise CO2: 203 g/km) díky novému motoru, převodovce, pohonu všech kol a vnějšímu i vnitřnímu designu. Dosavadní motor V8 5,5 litru Biturbo byl nahrazen jednotkou AMG V8 4,0 litru Biturbo se systémem deaktivace válců, který umožňuje ještě lepší jízdní výkony při výrazně nižší spotřebě paliva. Nový motor dosahuje navzdory nižšímu zdvihovému objemu nejvyššího výkonu 450 kW (612 k), což je o 20 kW (27 k) více než u předchůdce. Vysokovýkonný luxusní sedan se svým zrychlením z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy vyrovná čistokrevným sportovním vozům. Devítistupňová sportovní převodovka AMG SPEEDSHIFT MCT nahradila dosud používanou sedmistupňovou převodovku. Díky tomu bylo dosaženo ještě agilnějších reakcí. Optimální trakci zajišťuje zcela variabilní pohon všech kol AMG Performance 4MATIC+.

Zároveň s modelem S 63 4MATIC+ přichází také vrcholný model S 65 (kombinovaná spotřeba paliva: 11,9 l/100 km; kombinované emise CO2: 279 g/km) s modernizovaným vzhledem, který umocňuje dominanci highendového dvanáctiválce. Jeho motor V12 6,0 litru Biturbo poskytuje i nadále nejvyšší výkon 463 kW (630 k) a maximální točivý moment 1000 N.m. Obě novinky nabízejí díky vždy nejvyššímu vývojovému stupni motoru V8 Biturbo a V12 Biturbo vyšší výkon i točivý moment než konkurence.

Nové světlomety s technikou Multibeam LED umocňují společně s aktualizovaným předním nárazníkem s motivem křídla proudového letadla expresivní vzhled obou verzí třídy S. Těžištěm designu zádě je nový nárazník a upravené koncovky výfukové soustavy.

„Nové modely Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ a S 65 se vyznačují pozoruhodnými výkonovými parametry a jízdními výkony, které umocňuje výrazný design. S modelem S 63 jsme kromě toho realizovali velký vývojový krok, který v tomto segmentu upevňuje naše vedoucí postavení v oblasti jízdní dynamiky, jízdních výkonů, trakce, výbavy a přesvědčivého komfortu. Na vrcholu třídy S zůstává S 65 s motorem V12 6,0 litru Biturbo, který poskytuje mimořádný točivý moment,“ říká Tobias Moers, předseda představenstva společnosti Mercedes-AMG GmbH.

Přehled technických údajů

 

Mercedes-AMG S 63 4MATIC+, dlouhý rozvor

Mercedes-AMG S 65, dlouhý rozvor

Motor

V8 4,0 litru s přímým vstřikováním, přeplňováním dvěma turbodmychadly a deaktivací válců

V12 6,0 litru s nepřímým vstřikováním a přeplňováním dvěma turbodmychadly

Zdvihový objem

3982 cm3

5980 cm3

Max. výkon

450 kW (612 k) při 5500-6000 min-1

463 kW (630 k) při 4800-5400 min-1

Max. točivý moment

900 N.m při 2750-4500 min-1

1000 N.m při 2300-4300 min-1

Pohon

Trvalý pohon všech kol AMG Performance 4MATIC+ s variabilním rozdělováním točivého momentu

Pohon zadních kol

Převodovka

9stupňová sportovní převodovka AMG SPEEDSHIFT MCT

AMG SPEEDSHIFT
7G-TRONIC PLUS

Kombinovaná spotřeba paliva

 

8,9 l/100 km

 

11,9 l/100 km

Kombinované emise CO2

203 g/km

279 g/km

Třída hospodárnosti

D

F

Hmotnost (DIN/EU)

1995* kg/2070** kg

2175* kg/2250** kg

Zrychlení 0-100 km/h

3,5 s

4,3 s

Nejvyšší rychlost

250 km/h***

250 km/h***

 

*Pohotovostní hmotnost provozuschopného vozidla podle DIN bez řidiče a zavazadel; **Provozní hmotnost provozuschopného vozidla podle EU včetně řidiče (68 kg) a zavazadel (7 kg); ***elektronicky omezená, s paketem AMG Driver´s Package 300 km/h

Motor V8 4,0 litru s dvěma turbodmychadly typu „twin-scroll“

Motor AMG V8 4,0 litru Biturbo bude v modelu S 63 4MATIC+ nabízen výhradně v dosud nejvyšším výkonovém stupni s 450 kW (612 k). Také maximální točivý moment dosahuje s 900 N.m dosud nejvyšší hodnoty, která je k dispozici v širokém rozsahu otáček od 2750 do 4500 min-1, a zprostředkovává tak pocit naprosté suverenity. Sprintu z klidu na rychlost 100 km/h za 3,5 sekundy se nevyrovná žádný jiný vysokovýkonný luxusní sedan. Dynamickou akceleraci ukončí až při 250 km/h elektronický omezovač rychlosti (s paketem AMG Driver‘s Package: 300 km/h).

Zdokonalený motor AMG V8 4,0 litru pracuje s osvědčeným přeplňováním dvěma turbodmychadly, u něhož nejsou obě turbodmychadla uložena na vnějších stranách řad válců, nýbrž mezi nimi, uvnitř V. Mezi přednosti „horkého vnitřního V“ patří kompaktní konstrukce motoru, spontánní reakce turbodmychadel a nízké emise výfukových plynů díky jejich optimálnímu přívodu do katalyzátorů v blízkosti motoru.

Dvě turbodmychadla typu „twin-scroll“ (s dvěma oddělenými kanály pro přívod výfukových plynů k oběžnému kolu turbíny) umožňují ještě lepší plnění válců čerstvým vzduchem. Motor v důsledku toho poskytuje ještě vyšší výkon, vyšší točivý moment již v nízkých otáčkách a velmi spontánní reakce.

Systém deaktivace válců AMG Cylinder Management

Mercedes-AMG vybavil motor V8 pro model S 63 4MATIC+ systémem deaktivace válců AMG Cylinder Management, který zajišťuje nejvyšší hospodárnost. Při částečném zatížení jsou deaktivovány válce dva, tři, pět a osm, což výrazně snižuje spotřebu paliva. S kombinovanou spotřebou paliva 8,9 litru na 100 kilometrů a kombinovanými emisemi CO2 203 gramů na kilometr stojí nový S 63 4MATIC+ na vrcholu svého segmentu.

K deaktivaci válců dochází v širokém rozsahu otáček od 1000 do 3250 min-1, pokud řidič zvolí pro převodovku jízdní režim „Comfort“. Hlavní menu AMG na panelu sdružených přístrojů informuje řidiče, zda je deaktivace válců aktivní a zda motor aktuálně běží při částečném nebo maximálním zatížení. Přechody mezi provozem na čtyři nebo osm válců jsou spontánní, rychlé a bez vlivu na průběh točivého momentu, aby cestující nepociťovali žádné snížení úrovně komfortu.

Krátké doby řazení, vysoká hospodárnost: 9stupňová sportovní převodovka AMG SPEEDSHIFT MCT

S 63 je poprvé vybaven 9stupňovou sportovní převodovkou AMG SPEEDSHIFT MCT, která přesvědčí extrémně krátkými dobami řazení, rychlým vícenásobným řazením nižších převodových stupňů a funkcí přidávání meziplynu. V porovnání s běžnými modely nahrazuje kapalinová spojka pro rozjezd kapalinový měnič momentu. Toto řešení snižuje hmotnost a zrychluje reakce na pohyby pedálu plynu, zejména při akceleraci a dynamických změnách.

Extrémně vysoký točivý moment modelu S 65 je přenášen osvědčenou převodovkou AMG SPEEDSHIFT 7G-TRONIC PLUS, která přesvědčí na míru střiženou dynamikou a vysokou variabilitou. Bez ohledu na to, zda je řazení vyšších či nižších převodových stupňů vyvoláno automaticky nebo řidičem páčkou na volantu, každá změna převodového stupně je realizována rychle a bezprostředně. Speciálně v jízdním režimu „Sport+“ a v režimu manuálního řazení reaguje převodovka velmi spontánně.

Variabilní pohon všech kol AMG Performance 4MATIC+

S 63 4MATIC+ se ve verzi s levostranným řízením dodává standardně se zcela variabilním pohonem všech kol AMG Performance 4MATIC+. Inteligentní systém vzájemně kombinuje výhody různých koncepcí pohonu. Poprvé zcela variabilní rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní nápravu zajišťuje nejen optimální trakci. Řidič se může spolehnout také na vysokou jízdní stabilitu a bezpečnost za všech podmínek, na suché vozovce i na mokru nebo sněhu. Přechody mezi pohonem zadních a všech kol a opačně jsou plynulé, protože jeho inteligentní řízení je integrováno do celkového systému vozidla.

Elektromechanicky ovládaná spojka zajišťuje variabilní propojení mezi trvale poháněnou zadní nápravou a přední nápravou. Nejlepší možné rozdělování točivého momentu se průběžně vypočítává v závislosti na jízdní situaci a přání řidiče. Vysokovýkonný sedan tak může plynule přecházet mezi pohonem všech kol, orientovaným na trakci, a pohonem pouze zadních kol. Přechody jsou plynulé a na základě komplexního řízení. Kromě trakce a příčné dynamiky vylepšuje pohon všech kol také podélnou dynamiku pro ještě intenzivnější zrychlení.

S 63 ve verzi s pravostranným řízením disponuje novým motorem a novou převodovkou. Dodává se výhradně s pohonem zadních kol. To samé platí i pro S 65.

Individuální zážitky: jízdní režimy AMG DYNAMIC SELECT

Se čtyřmi jízdními režimy systému AMG DYNAMIC SELECT, „Comfort“, „Sport“, „Sport+“ a „Individual“, může řidič rozsáhle ovlivňovat charakteristiku modelů S 63 4MATIC+ a S 65. V každém případě jsou upravovány důležité parametry, jako jsou reakce motoru, převodovky, podvozku, řízení, ESP® a pohonu všech kol (u modelu S 63 4MATIC+). Nezávisle na jízdních režimech DYNAMIC SELECT může řidič přejít tlačítkem „M“ přímo do manuálního režimu a řadit výhradně páčkami na volantu. Právě tak lze v případě potřeby individuálně aktivovat také příslušná nastavení podvozku. Rovněž nastavení třístupňového ESP® a výfukové klapky lze měnit specifickým tlačítkem AMG.

„Comfort“ je vyvážený jízdní režim s komfortním nastavením podvozku a řízení, hospodárným nastavením hnacího řetězce a časným řazením vyšších převodových stupňů, včetně hladkého řazení a zdrženlivého zvuku motoru. Systém deaktivace válců (v modelu S 63 4MATIC+), funkce ECO Start-Stop a funkce setrvačné jízdy (v modelu S 63 4MATIC+) jsou aktivní. Pokud řidič uvolní při rychlosti jízdy 60 až 160 km/h pedál plynu, rozepne se spojka převodovky MCT a odpojí motor od hnacího řetězce. Elektronické řízení sníží otáčky motoru na úroveň volnoběhu a jízdní odpory se sníží o kompresní a třecí síly motoru během setrvačné jízdy.

Další dva jízdní režimy systému DYNAMIC SELECT, „Sport“ a „Sport+“, jsou koncipovány pro vysokou jízdní dynamiku. K ní přispívá agilní charakteristika pedálu plynu s přímým nastavením a emocionálním řazením se zkrácenými dobami řazení a funkcí přidávání meziplynu při řazení nižších převodových stupňů. Zvýšená úroveň volnoběžných otáček v režimu „Sport+“ navíc umožňuje mimořádně rychlý rozjezd a ještě lepší zrychlení z klidu.

S 65 navíc disponuje jízdním režimem „Curve“, který je aktivní při rychlosti jízdy od 15 km/h do 180 km/h. Do podvozku MAGIC BODY CONTROL modelu S 65 je integrována funkce naklánění do zatáček. Vozidlo se tak, podobně jako jezdec na motocyklu, nakloní o 2,65 stupně k vnitřní straně zatáčky. Tím se snižují pociťované příčné síly a zvyšuje jízdní komfort.

Ještě jednodušší RACE START

Funkce RACE START je nyní k dispozici také v modelu S 63 4MATIC+. Disponuje novou, výrazně jednodušší logikou ovládání. Řidič musí v jízdních režimech „Sport“ nebo „Sport+“ pouze silně sešlápnout levou nohou pedál brzdy a zároveň pravou nohou zcela sešlápnout pedál plynu.

Elektronický systém vozidla nyní nastaví optimální otáčky motoru. V závislosti na potřebě nebo stavu vozovky lze otáčky v jistém rozsahu zvýšit nebo snížit ovládáním páček pro manuální řazení. Jakmile řidič uvolní pedál brzdy, vymrští se S 63 4MATIC+ vpřed s optimální trakcí. Sedan pak absolvuje sprint z nuly na 100 km/h za 3,5 sekundy.

Čistý zvuk: nastavitelná výfuková soustava AMG Performance

S 63 4MATIC+ je standardně vybaven nastavitelnou výfukovou soustavou AMG Performance, která poskytuje ještě emocionálnější zážitky ze zvuku. Tři plynule nastavitelné klapky autenticky a bezprostředně modulují zvuk výfuku. Klapky se otvírají a zavírají v závislosti na zvoleném jízdním režimu AMG DYNAMIC SELECT, mohou být však také nastaveny individuálně samostatným tlačítkem na ovládacím panelu AMG DRIVE UNIT na středové konzole. V nastaveních „Comfort“ a „Sport“ zohledňuje typický nízkofrekvenční zvuk motoru V8 požadavky na komfort. V režimu „Sport+“ je zvuk výrazně emocionálnější.

Důsledně lehká konstrukce: AMG Lightweight Performance

K vysoké jízdní dynamice a nízké spotřebě paliva přispívá rovněž důsledná realizace strategie AMG Lightweight Performance. Mezi opatření pro lehkou konstrukci patří použití lehkého lithium-iontového spouštěcího akumulátoru, kovaných kol AMG z lehké slitiny a vysokovýkonné brzdové soustavy AMG s optimalizovanou hmotností. Veškeré vnější panely karoserie třídy S, včetně střechy a přední části karoserie, jsou navíc vyrobeny z hliníku. Použití prohlubně pro náhradní kolo z uhlíkového kompozitu, používaného ve Formuli 1, ušetřilo další čtyři kilogramy.

Speciální podvozek pro nejvyšší dynamiku v příčném i podélném směru

S 63 4MATIC+ je vybaven sportovním podvozkem AMG se vzduchovým odpružením AIRMATIC s adaptivními tlumiči. Zákazník si může nastavit tlumení v režimech „Comfort“ a „Sport“ – od vysokého komfortu pro poklidné cestování na dlouhé vzdálenosti až po dynamicky sportovní jízdní vlastnosti. Charakteristika tlumičů se přizpůsobuje nezávisle na sobě pro fáze stlačování a roztahování tlumiče, čímž je optimalizováno nastavení podvozku v závislosti na jízdní situaci a stavu vozovky. Volně programovatelné charakteristiky umožňují kromě toho velký rozsah mezi minimální a maximální tlumicí sílou. Odlišení mezi komfortním a sportovním nastavením podvozku je díky tomu ještě vytříbenější a subjektivně vnímáno jako výraznější – v závislosti na příslušné jízdní situaci.

Exkluzivně pro S 63 4MATIC+ byla vyvinuta specifická kinematika přední nápravy včetně většího odklonu kol, jakož i příčný zkrutný stabilizátor s větším průměrem a tužší pomocný rám na zadní nápravě. Tato opatření optimalizují agilitu vozidla při dynamické jízdě. Ve spojení s nově vyvinutou přední nápravou a speciálně nastaveným pohonem všech kol je S 63 4MATIC+ z hlediska jízdní dynamiky novou dimenzí ve svém segmentu.

S 65: sportovní podvozek AMG na základě systému MAGIC BODY CONTROL s funkcí naklánění do zatáček

Podvozek MAGIC BODY CONTROL modelu S 65, optimalizovaný pro maximální jízdní dynamiku se připraví na nerovnosti vozovky ještě dřív, než je vozidlo přejede. MAGIC BODY CONTROL za tím účelem kombinuje aktivní odpružení s plynule nastavitelnými tlumiči a funkcí ROAD SURFACE SCAN. Stereokamera precizně snímá povrch vozovky před vozidlem, aby bylo možné pro nadcházející nerovnosti s předstihem nastavit nejlepší dosažitelné tlumení pohybu každého jednotlivého kola.

Standardně dodávaná funkce naklánění do zatáček proti odstředivé síle způsobuje, že se karoserie vozidla v zatáčce nakloní až o 2,65° k vnitřní straně. Tím se výrazně snižují vnímané příčné síly a zvyšuje radost z jízdy, zejména na silnicích mimo město.

V závislosti na jízdním režimu může mít odpružení podle osobní preference řidiče komfortní nebo sportovně tuhou charakteristiku, resp. může být doplněno aktivovanou funkcí naklánění do zatáček proti odstředivé síle. Aktivní odpružení účinně potlačuje naklánění karoserie v příčném i podélném směru při rozjezdu, průjezdu zatáčkou nebo brzdění. Plynule nastavitelné tlumiče umožňují jak komfortní základní tlumení, tak i tuhé nastavení v závislosti na rychlosti jízdy.

Světlá výška může být zvětšena o 40 mm. Při jízdě vysokou rychlostí se naopak snižuje až o 15 mm, čímž přispívá ke snížení aerodynamického odporu vzduchu a zvýšení jízdní stability.

Bezprostřední a s jednoznačnou zpětnou vazbou: parametrické řízení AMG

Elektromechanické sportovní parametrické řízení má v modelech S 63 4MATIC+ a S 65 variabilní převod. Hřebenové řízení se specifickým převodem AMG přesvědčí precizní a velmi autentickou zpětnou vazbou. Posilovač řízení má v režimech „Comfort“, „Sport“ nebo „Sport+“ odlišné nastavení. Příslušná charakteristika je automaticky zvolena v závislosti na aktivním jízdním režimu DYNAMIC SELECT nebo si ji může řidič osobně určit v rámci jízdního režimu „Individual“. Při jízdě nízkou rychlostí vyžadují změny směru jízdy jen malé pohyby volantem. Ve vysoké rychlosti se může řidič spolehnout na solidní směrovou stabilitu při jízdě přímým směrem. K pocitu optimálního spojení s vozovkou přispívá rovněž jasně definovaná středová poloha a autentická zpětná vazba.

Precizní ovládání a vysoká odolnost: vysokovýkonná brzdová soustava AMG

Velkoryse dimenzovaná a mimořádně výkonná brzdová soustava je odolná i při vysokém zatížení a vysokovýkonnému sedanu zajišťuje spolehlivé a co nejúčinnější zpomalení. Modely S 63 4MATIC+ a S 65 disponují na přední nápravě brzdovými kotouči s rozměry 390 x 36 mm a šestipístkovými hliníkovými pevnými třmeny, kotouče na zadní nápravě mají rozměry 360 x 24 mm a jednopístkové plovoucí třmeny.

Na přání je k dispozici vysokovýkonná brzdová soustava AMG s keramickými kotouči. O více než 20 procent nižší hmotnost snižuje neodpružené hmoty a zvyšuje jízdní dynamiku, agilitu a jízdní komfort. Keramické brzdové kotouče se navíc vyznačují delší životností, vyšší odolností vůči korozi a vyšší tepelnou stabilitou. Vpředu jsou brzdové kotouče s rozměry 420 x 40 mm, vzadu 360 x 32 mm. Vizuálně jsou rozpoznatelné podle nápisu „AMG Carbon Ceramic“ na speciálně lakovaných brzdových třmenech.

Třístupňové ESP® nabízí – v závislosti na požadavku řidiče – více bezpečnosti nebo více potěšení z jízdy:

  • ESP® ON: pro vysokou úroveň bezpečnosti při zachování sportovního charakteru
  • ESP®SPORT HANDLING MODE: umožňuje větší úhel otočení vozidla kolem svislé osy před zásahem systému pro sportovní styl jízdy
    • ESP® OFF: vypnutý systém pro sportovní styl jízdy na uzavřeném okruhu. Při intenzivním brzdění se ESP® přechodně zapíná.

Přední nárazník s novým motivem křídla proudového letadla: vnější design

Nové modely S 63 4MATIC+ a S 65 lze zpředu rozpoznat podle světlometů MULTIBEAM LED a nově tvarovaného předního nárazníku s expresivním motivem křídla proudového letadla. Velké krajní otvory pro přívod vzduchu zajišťují vylepšené proudění vzduchu k chladicím modulům – jejich funkční tvar pochází z motoristického sportu. Trojrozměrně tvarovaný přední spoiler snižuje vztlakové síly působící na přední nápravu.

Obložení bočních prahů s leskle chromovanými trojrozměrnými ozdobnými lištami vizuálně přibližuje třídu S k vozovce a dodává bočním stěnám ještě větší napětí. Pro vozy AMG třídy S jsou typická velká kovaná kola z lehké slitiny, která mají u modelu S 63 4MATIC+ standardně průměr ráfku 19 palců, u modelu S 65 to je 20 palců. Exkluzivní kovaná kola dvanáctiválcového sedanu fascinují svým mimořádným designem. Každý z 16 paprsků má speciální zakřivení, které vytváří hrany s lomem světla sahající až doprostřed náboje kola. Kola působí díky tomuto efektu vizuálně ještě větším dojmem, než odpovídá jejich skutečným rozměrům 8,5 J x 20 vpředu a 9,5 J x 20 vzadu. Exkluzivní vzhled navíc zajišťuje povrchová úprava keramickým leštěním.

Kovaná kola standardně disponují velmi kvalitním a zcela integrovaným krytem šroubů kol z kovaného hliníku, který je šroubovatelný. Jeho tvar připomíná upevnění kola centrální maticí, používané u závodních vozů. Nápis AMG je integrován jako stylistický prvek do ráfku. Jako výbava na přání jsou alternativně k dispozici další tři verze kovaných kol stejných rozměrů – dvě stylistické varianty také s matně černým lakem a leštěným okrajem ráfku.

Působivou záď modelů S 63 4MATIC+ a S 65 tvoří modernizovaný zadní nárazník s difuzorem a nově tvarované, pro každý model specifické dvojité koncovky sportovní výfukové soustavy AMG. Dalšími znaky jsou kromě toho četné stylistické prvky s leskle chromovaným povrchem na přídi, bocích a zádi, jejichž lesk vyniká zejména ve spojení s tmavými odstíny laku karoserie.

Interiér: fascinace v oblastech výbavy, designu a kvality

Stylový charakter nových vozů Mercedes-AMG třídy S se projevuje také v interiéru. Oba modely vítají své cestující exkluzivní atmosférou. Sportovní sedadla AMG s elektrickým nastavováním polohy, pamětí pro uložení nastavení a vyhříváním nabízejí řidiči a spolujezdci ještě lepší boční oporu těla. K atmosféře luxusu uvnitř vozu přispívá rovněž kůže Nappa v designu AMG V8 s plaketami AMG na opěradlech sedadel vpředu a vzadu. Reliéfní loga AMG na loketní opěrce přední středové konzoly jsou rovněž výjimečným prvkem, stejně jako analogové hodiny v exkluzivním designu IWC, které disponují trojrozměrně vyfrézovanými kovovými ručičkami a kovovými ozdobnými prvky na stupnici.

Dole zploštělý volant Performance v tříramenném designu disponuje páčkami pro manuální řazení, výrazněji konturovaným věncem s perforovanou kůží v oblastech pro uchopení a kovovým ozdobným prvkem s nápisem AMG. Na přání lze volant objednat v kombinaci černá kůže Nappa/mikrovlákno DINAMICA.

Další specialitou, typickou pro AMG, jsou přístroje. Na širokoúhlém barevném displeji TFT s úhlopříčkou 31,2 centimetru informují mimo jiné animované kruhové přístroje o otáčkách motoru, rychlosti jízdy a mnoha dalších údajích. Řidič má přitom na výběr tři designy zobrazování Classic, Sport a Progressive. Kromě toho bylo výrazně rozšířeno menu AMG. Zobrazit lze mimo jiné teplotu motorového oleje a oleje v převodovce, příčné a podélné zrychlení, výkon a točivý moment motoru, plnicí tlak, teploty pneumatik, tlak v pneumatikách a aktuální nastavení vozidla.

Četné prvky výbavy na přání z nabídky AMG Performance Studio

Zákazníci, kteří touží po ještě individuálnější výbavě modelů S 63 4MATIC+ a S 65, mohou navíc objednávat četné prvky výbavy na přání z nabídky AMG Performance Studio. Exteriér lze přizpůsobit na míru osobním přáním paketem Night, atraktivními koly v alternativních designech a paketem Carbon. V interiéru umocňuje sportovní charakter volant Performance, obšitý kombinací černá kůže Nappa/mikrovlákno DINAMICA. Možnosti završují ozdobné prvky v provedení Carbon nebo Carbon/černý klavírní lak.

Aplikace AMG TRACK PACE

Fanoušci motoristického sportu mohou aplikací AMG Track Pace v modelu S 63 4MATIC+ zaznamenávat četné provozní údaje vozidla a časy na kolo při jízdě na závodním okruhu. Všechny hodnoty jsou zobrazovány na displeji COMAND. Kromě toho má řidič aktuální časy na očích také na širokoúhlém panelu sdružených přístrojů. Na základě těchto dat může řidič přesně analyzovat svůj styl jízdy a pomocí získaných poznatků zlepšovat své časy na kolo.

Nové vysokovýkonné luxusní sedany oslavily světovou premiéru 18. dubna 2017 v rámci autosalonu v Šanghaji.

 

 

 

 

Pro zvětšení klikněte na vámi zvolenou fotografii.

 

« další aktuality z kategorie Aktuality

« zpět na seznam aktualit

 
 
Mercedes

S. & W. Automobily s.r.o.
Daimlerova 202
362 11 Jenišov, Karlovy Vary
N 50° 13.41012', E 12° 48.18162'
Tel.: +420 353 447 811
Fax: +420 353 447 823

S. & W. Automobily s.r.o.
Přístavní 823/35
400 07 Ústí nad Labem
N 50° 39.73708', E 14° 3.65222'
Tel.: +420 475 669 111
Fax: +420 475 669 139