Mercedes-AMG GT kupé | S. & W. Automobily s.r.o. - autorizovaný prodejce vozů Mercedes-Benz

přeskočit k navigaci »

Úvodní stránka > Přehled modelů > Mercedes-AMG GT > AMG-GT kupé

 

Mercedes-AMG GT kupé

 

Zobrazeno:2908x

od 2.742.000 Kč bez DPH

 

Objednání zkušební jízdy Soubory ke stažení

Stvořen závodníky

 

Koncepce vozu

Nový vůz Mercedes-AMG GT kupé

Vydejte se na svou cestu.

Jeho dlouhá kapota, kabina posunutá vzad a široká svalnatá záď. To jsou proporce sportovního vozu od firmy Mercedes-AMG. Krčí se nízko nad zemí. Stavem jeho agregátu je tlak. Můžete si jej vyzkoušet v podobě vozů Mercedes-AMG GT a Mercedes-AMG GT S.

 

 

 

Technické údaje

Vysoce výkonný motor AMG V8 - rezulutní hnací síla

Zážehové motory

Počet válců / Uspořádání

Objem (cm3)

Jmenovitý výkon (kW při ot/min) [1]

Maximální rychlost (km/h)

Kombinovaná spotřeba paliva[2]

Emise CO2, kombinované (g/km) [2]

Mercedes-AMG GT V8 3982 – (340/6000) – (304) – (9.3) – (216)
Mercedes-AMG GT S V8 3982 – (375/6250) – (310) – (9.6-9.4) – (224-219)

Dech beroucí rezolutní hnací síla

[1] Údaje o jmenovitém výkonu a jmenovitém točivém momentu jsou v souladu se směrnicí 80/1269/EHS ve stávajícím platném znění.

[2] Více informací o oficiální spotřebě paliva a oficiálních specifických emisích CO2 nových osobních automobilů lze nalézt v publikaci „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ [„Pokyny ohledně spotřeby paliva, emisí CO2 a spotřeby elektřiny nových osobních automobilů“], která je k dispozici zdarma na všech prodejních místech a u společnosti Deutsche Automobil Treuhand GmbH (www.dat.de).

Uvedené údaje byly získány pomocí předepsané měřicí metody (čl. 2, č. 5, 6 a 6a předpisu Pkw-EnVKV v příslušné platné verzi). Při zjišťování emisí CO2 podle směrnice 1999/94/ES se neberou v úvahu emise CO2 plynoucí z výroby a poskytování paliva nebo jiných energetických zdrojů. Tyto údaje se netýkají specifického vozidla a nejsou součástí nabídky výrobku; poskytují se výhradně pro účely porovnání různých modelů vozidla.

 

Design

Zviditelňuje dynamiku.
První dojem je vždy trvalé povahy. A tento dojem je přesvědčivě zformován designem, protože vnitřní hodnoty lze obvykle vyzkoušet až na druhý pohled, při řízení. Linie a povrchy nového vozu Mercedes-AMG GT jsou navrženy s bezkonkurenčním purizmem. To vede k dominující smyslné čistotě, která z tohoto výjimečného vozidla dělá elegantního superatleta.

Exteriér

Dlouhá nízká kapota, kabina posazená hodně dozadu a extrémně krátké přesahy jsou jasnými sportovními signály o voze Mercedes-AMG GT. Plynulé tvary a křivky vytvářejí úchvatnou mezihru světelných odrazů.


Pohled na přesný tvar přídě nezanechává naprosto žádné pochybnosti, že jde o mistrovské dílo. Kolmá černá diamantová mřížka se střední hvězdou a nízká kapota jsou působivými prvky a slibují pravý výkon. Velké vstupy chladicího vzduchu a otvory vzduchového sání na stranách poskytují motoru vzduch k dýchání a korunují dynamický přední chladič.

Ze strany velmi dlouhá kapota s mimořádně krátkým předním přesahem vytváří nezapomenutelný dojem. Dynamicky tesané podběhy kol vyplněné velkými puristickými koly AMG z lehké slitiny a strmě nakloněné čelní sklo podtrhují sportovní vzhled charakteristický pro motoristický sport.

Splývavý design zádi s osobitým C-sloupkem a mírně se svažující zadní dveře zvýrazňují dynamiku vozu Mercedes-AMG GT. Mimořádně štíhlá koncová LED světla se sekvenčními ukazateli směru zdůrazňují šířku vozu. Dynamický zadní nárazník s kompletně integrovanými koncovkami výfuku a vyjádřeným zkosením odkrývá pohled na mocné pneumatiky.

 

Interior – přesvědčivě sportovní.

Interiér více než oživuje to, co slibuje design exteriéru. Nový Mercedes-AMG GT poskytuje svému řidiči vzrušující pocit z řízení jedinečného sportovního vozu okamžitě po vstupu dovnitř. Materiály, barvy a tvary se kombinují do působivého celku, který vzbuzuje nadšení svým čistým sportovním charakterem a uchvacuje svou exkluzivní smyslností.


Jakmile se usadíte do sportovních sedadel AMG, váš zrak upoutá volant AMG Performance a přístrojová deska AMG s přístroji v designu tvořeném karbonovými vlákny. Sošná přístrojová deska s volně stojícím displejem a sportovně exkluzivním lemováním AMG vytváří přesvědčivý celkový dojem.

Dynamická, dominantně tvarovaná středová konzole, která se zvedá směrem k přístrojové desce a rozšiřuje, obklopuje technické srdce interiéru, pohonnou jednotku AMG. Její ovládací prvky jsou uspořádány jako válce motoru V8 a zahrnují ovladač AMG DYNAMIC SELECT pro volbu jízdních programů a tlačítka pro seřizování tlumičů nadstandardního sportovního pérování AMG RIDE CONTROL.

Motor ryzí síla z kovu, paliva a dovednosti

Výkonné motory byly ve firmě Mercedes-AMG vždy zvláštním úkolem číslo jedna. Zkušení inženýři nadšeně zasvětili svá srdce i duše vývoji vysoce výkonných motorů, které nemají ve světě obdoby.


Na rozdíl od hromadné výroby je zde každý motor sestaven ručně, s uplatněním filozofie „jeden muž, jeden motor“. Motor montuje jeden technik, který odpovídá za všechny kroky od instalace klikové hřídele do bloku motoru, až po elektrické zapojení a naplnění motoru olejem – což je jasně dosvědčeno podpisem technika na AMG znaku motoru.

Nově vyvinutý 4,0litrový motor AMG V8 se dvěma turbodmychadly, mazáním se suchou vanou, výkonem až 375 kW a špičkovým točivým momentem 650 Nm je postaven s použitím tohoto řemeslného principu a spočívá pod prodlouženou kapotou vozů Mercedes-AMG GT a GT S.

 

Systém řízení a podvozku

Převodovka - redefinovaný pokrok

Nový Mercedes-AMG GT ztělesňuje koncentrovanou dynamiku a výkon. Aby optimálně nastavili bohatý točivý moment výkonného motoru V8 pro zadní nápravu a následně i silnici, technici se rozhodli ve prospěch sedmistupňové sportovní převodovky AMG SPEEDSHIFT DCT 7.


Konstrukční princip této převodovky vychází z motoristického sportu a již poskytl působivý důkaz o své vhodnosti pro každodenní použití v legendárním modelu SLS AMG. Ve voze Mercedes-AMG GT byl nyní důsledně zdokonalen. Převodovka se skládá ze dvou dílčích částí, obou vybavených spojkou. Když se mění převod, jedna spojka je v záběru, zatímco druhá je vypnutá. To znamená, že převodovka řadí téměř bez jakýchkoli přerušení trakční síly.

Systém převodovky je umístěn v transaxle poloze u zadní nápravy a má tuhé spojení s motorem pomocí torzní roury. Vůz Mercedes-AMG GT má zadní diferenciál s omezeným prokluzem a pevně nastaveným poměrem zamykání.

Elektronicky řízený zadní diferenciál nainstalovaný ve voze Mercedes-AMG GT S může dále volit definované poměry zamykání během milisekund. To umožňuje podle potřeby zvyšovat trakci a pozitivně ovlivňovat samořídicí charakteristiky vozidla.

Fakta o převodovce v kostce:

  • Nastavení převodovky ve spojení se třemi jízdními programy (Mercedes-AMG GT S se čtyřmi jízdními programy) od komfortního až po mimořádně sportovní
  • Funkce automatického vypínání dvojité spojky pro podřazování
  • Tři různé jízdní programy od komfortního až po mimořádně sportovní, jakož i funkce Race Start (Mercedes-AMG GT S se čtyřmi jízdními programy)
  • Dynamická akcelerace pro maximální jízdní pohodlí, dosahovaná řazením nahoru při plném plynu.
  • Funkce ECO start/stop a režim Sailing (plachtění) v jízdním programu C
  • Vynikající trakce dosahovaná pomocí integrálního zadního diferenciálu s omezeným prokluzem (u modelu Mercedes-AMG GT mechanického a u modelu Mercedes-AMG GT S elektronického)
  • Optimální nastavení převodového poměru díky malým změnám otáček motoru
  • Částečné potlačení zapalování během řazení nahoru pro zvuk nabitý emocemi
  • Funkce RACE START pro optimální akceleraci
  • (Mercedes-AMG GT: kombinovaná spotřeba paliva 9,3 l/100 km; kombinované emise CO2: 216 g/km; Mercedes-AMG GT S: kombinovaná spotřeba paliva: 9,6-9,4 l/100 km, kombinované emise CO2: 224-219 g/km) [1]


[1] Uvedené údaje byly získány v souladu s předepsaným měřicím postupem (podle směrnice ES 715/2007 ve stávajícím platném znění). Tyto údaje nevycházejí z konkrétního modelu a nejsou součástí produktové nabídky. Poskytují se výhradně pro účely porovnání různých modelů vozidla.

[2] Více informací o oficiální spotřebě paliva a oficiálních specifických emisích CO2 nových osobních automobilů lze nalézt v publikaci „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen“ [„Pokyny ohledně spotřeby paliva, emisí CO2 a spotřeby elektřiny nových osobních automobilů“], která je k dispozici zdarma na všech prodejních místech a u společnosti Deutsche Automobil Treuhand GmbH (www.dat.de).

 

PODVOZEK - zrozen na asfaltu

Pociťte přilnavost, užijte si boční géčka a zažijte pocit bezpečí i v mezních situacích, beze ztráty kontaktu s asfaltem. Umožňují to sofistikované komponenty podvozku v nových vozech Mercedes-AMG GT a GT S.


Jednou z předností je balíček AMG DYNAMIC PLUS, který je k dispozici výhradně pro model Mercedes-AMG GT S.S dynamickým motorem a instalovanými převodovkami, ještě sportovnějším pérováním a specificky vyladěným řízením je tento vůz radikálně zkonstruován pro časy na kola potenciálně lámající rekordy.


Balíček AMG DYNAMIC PLUS (nadstandardní)
Balíček AMG DYNAMIC PLUS propůjčuje vozidlu ještě vetší jízdní dynamiku a mnohem sportovnější jízdní vlastnosti. Kromě dynamického motoru a instalovaných převodovek nabízí do větší tuhosti vyladěné sportovní pérování, speciální vyladění řízení a zvláštní aplikaci pro motor.


V jízdním programu „RACE“ a manuálním režimu „M“ se využívají nastavení softwaru orientovaná na výkon, která zaručují ještě lepší odezvu a optimalizované jízdní vlastnosti.

Balíček AMG DYNAMIC PLUS v interiéru doplňují volant AMG Performance lemovaný mikrovláknem DINAMICA a žluté zvýrazněné prvky přístrojové desky.

K dispozici jen pro model Mercedes-AMG GT S.

Zadní diferenciál AMG s omezeným prokluzem, elektronický

Elektronicky řízený zadní diferenciál AMG s omezeným prokluzem zlepšuje trakci a kromě toho jízdní stabilitu při slalomu nebo během změny jízdních pruhů při vysokých rychlostech.


Elektronicky řízený zadní diferenciál AMG s omezeným prokluzem může nastavit definované poměry zamykání během milisekund. To umožňuje podle potřeby zvyšovat trakci a pozitivně ovlivňovat samořídicí charakteristiky vozidla.

Proměnný zamykací účinek pod zátěží a režim přebytku výkonu nabízí optimální trakci poháněných kol a umožňuje vám zažít maximální výkon.

K dispozici jen pro model Mercedes-AMG GT S.

 

Zadní diferenciál AMG s omezeným prokluzem, mechanický
Zadní diferenciál AMG s omezeným prokluzem zaručuje ještě lepší trakci a boční dynamiku. Je dokonale vyladěn pro důsledně sportovně orientovanou elastokinematiku vozidla.


Omezuje prokluzování kol přidělováním točivého momentu kolu s lepší trakcí, čímž zajišťuje lepší jízdní dynamiku na silnicích s mnoha zatáčkami.

K dispozici jen pro model Mercedes-AMG GT.

Výkonný brzdný systém s brzdovými kotouči o rozměrech 360 × 36 milimetrů vpředu a kotouči o rozměrech 360 × 26 milimetrů vzadu, stříbrné brzdové třmeny

Velké, ventilované a příčně vrtané kotoučové brzdy vpředu a vzadu poskytují vynikající hodnoty zpomalení. Kompozitní technologie zlepšuje vlastnosti snižování účinnosti brzd i v extrémních podmínkách a snižuje neodpruženou hmotnost kol.

K dispozici jen pro model Mercedes-AMG GT.

Výkonný brzdný systém s brzdovými kotouči o rozměrech 390 × 36 milimetrů vpředu a kotouči o rozměrech 360 × 26 milimetrů vzadu, červené brzdové třmeny

Velké brzdové kotouče, vnitřně ventilované po celém obvodu a perforované, poskytují vynikající hodnoty zpomalení. Kompozitní technologie zlepšuje vlastnosti snižování účinnosti brzd i v extrémních podmínkách a snižuje neodpruženou hmotnost kol.

K dispozici jen pro model Mercedes-AMG GT S.


Výkonný keramický brzdný systém s brzdovými kotouči o rozměrech 402 × 39 milimetrů vpředu a kotouči o rozměrech 360 × 32 milimetrů vzadu (nadstandardní)
Nejkratší brzdná dráha, přesné směrování tlaku a vysoká odolnost proti ztrátě účinnosti i za těch nejextrémnějších provozních podmínek – vysoce výkonný brzdný systém AMG s keramickými komponenty poskytuje brzdový výkon na úrovni závodních vozů, přičemž váží o 40 procent méně než tradiční kompozitní brzdové kotouče.

Je okamžitě rozpoznatelný díky speciálním bronzově zbarveným brzdovým třmenům s nápisem „AMG Carbon Ceramic“.Kotouče jsou vyrobeny z keramiky zesílené karbonovým vláknem, ve vakuu při teplotě 1700 stupňů Celsia.Tyto speciální materiály a výrobní technologie jim poskytují výjimečnou tvrdost.

Výsledná necitlivost na extrémní namáhání a teplo mnohokrát zvyšuje provozní životnost ve srovnání s kotouči z šedé litiny.

 

Sportovní pérování AMG RIDE CONTROL s nastavitelnými tlumiči (nadstandardní)
Sportovní pérování AMG RIDE CONTROL s adaptivním systémem tlumení nabízí tři možná nastavení. Stisknutím tlačítka nebo volbou jízdního programu je řidič schopen volit z režimů „Comfort“, „Sport“ a „Sport Plus“, a tak zajistit optimální přizpůsobení charakteristik tlumičů jízdní situaci – od vysoce komfortních během cestování, až po sportovně tvrdé, například pro rychlé zatáčení.


Koncepce pérování s dvojitým závěsem je úspěšná v motoristickém sportu a též umožňuje vozu poskytovat přesvědčivý závodní výkon. Ten se projevuje především vynikající boční dynamikou a směrovou stabilitou při vysokých rychlostech.

Systém tlumení sportovního pérování AMG RIDE CONTROL funguje nepřetržitě, čímž zlepšuje jízdní bezpečnost, snižuje hluk od vozovky a zlepšuje vibrační charakteristiky pneumatik. Naladění tlumení se reguluje individuálně pro každé kolo a nezávisí na stylu jízdy, povrchu silnice a zvoleném nastavení pérování.

Standardní výbava vozu Mercedes-AMG GT S; nadstandardní výbava vozu Mercedes-AMG GT.

Sportovní pérování AMG
Koncepce pérování s dvojitým závěsem je úspěšná v motoristickém sportu a umožňuje sportovnímu pérování AMG poskytovat přesvědčivý sportovní výkon. Ten se projevuje především vynikající boční dynamikou a směrovou stabilitou při vysokých rychlostech.


V důsledku téměř neměnné sbíhavosti a odklonu kol řidič profituje ze stabilního a harmonického řízení i v mezních situacích. Postavení kol a funkce odpružení jsou samostatné.

K dispozici jen pro model Mercedes-AMG GT.

 

Komfort

Komfort interiéru - pohybuje s Vámi, zatímco sedíte

Zhotovený na míru pro opravdový pocit rozkoše.
Jak velký luxus a komfort interiéru můžete očekávat od sportovního vozu? Vůz Mercedes-AMG GT stanoví v tomto ohledu nové standardy díky znamenitým materiálům, mistrovskému řemeslnému zpracování a odpovídající značné přitažlivosti.

Bez ohledu na to, zda zvolíte standardně montovaná sportovní sedadla AMG nebo nadstandardní sedadla AMG Performance – čalouněná na požádání nejjemnější kůží Nappa nebo sportovní textilií DINAMICA z mikrovlákna – každá cesta je požitkem, jak na pohled, tak dotek. Celkový dojem završuje lemování z vysoce kvalitního karbonového vlákna AMG nebo matně stříbrného skelného vlákna.

Dostupnost výbavy závisí na vybraném motoru a konfiguraci. Podrobnosti naleznete v informaci o výbavě každého modelu.


Trojramenný volant AMG Performance potažený černou kůží Nappa s perforacemi v oblasti úchopu, plochou spodní částí a stříbrnými hliníkovými řadicími pádly
Pro ještě lepší úchop při provádění sportovních jízdních manévrů má volant AMG Performance v kůži Nappa oblast úchopu čalouněnou mikrovláknem DINAMICA. Sportovní design završují stříbrně zbarvená řadicí pádla plus označení 12hodinové polohy.

Standardní výbava vozu Mercedes-AMG GT S.

 

Sedadla AMG Performance pro řidiče a spolujezdce s výraznějším tvarem, integrálními opěrkami hlavy a znakem „AMG“ (jako nadstandard)
Padnou jako rukavice – a jsou mimořádně sportovní, bezpečná a pohodlná na posez. Varianta sedadel vychází z vývoje uskutečněného v motoristickém sportu a pokud jde o komfort, nezapomíná na nic, co by si přáli i vášniví řidiči.


Tvarování bočních podušek sedáku a opěradla sedadel AMG Performance nabízí vynikající boční oporu, zatímco design sedadel poskytuje interiéru sportovní a osobitý charakter.

 

Sportovní sedadla AMG s integrálními opěrkami hlavy a zlepšenou boční oporou
Sportovní sedadla AMG poskytují vynikající boční oporu díky výrazně tvarovaným bočním vycpávkám. Integrované opěrky hlavy, příčný trubkový vzor a znaky „AMG“ na opěradlech sedadel zvýrazňují exkluzivní sportovní charakter.


Dvě elektricky ovládaná okna s jednodotekovým ovládáním a zatahovací funkcí


Otvírač garážových vrat vestavěný do vnitřního zrcátka (nadstandardní)
Otevírá až tři systémy dveří nebo bran bez samostatného dálkového ovládání – pomocí otevírání garážových dveří. Je integrováno do zpětného zrcátka a podporuje mnoho frekvencí a kódů používaných v systémech garážových dveří v Evropě.


Funkce startování KEYLESS-GO


Automatická klimatizace THERMOTRONIC

Nový Mercedes-AMG GT splňuje vysoká očekávání kladená na supersportovní vůz od firem Mercedes-Benz a AMG i pokud jde o komfort klimatu. Systém automatické klimatizace THERMOTRONIC zajišťuje příjemnou atmosféru.


Systém automatické klimatizace vytváří díky dvěma klimatizovaným zónám a třem stylům klimatizace příjemnou individuální atmosféru v interiéru. Teplotu lze nastavit samostatně pro řidiče a spolujezdce. Automaticky se reguluje jak teplota, tak objem a distribuce vzduchu.


Ovládací panel na středové konzoli a ovládání pomocí centrálního displeje
Styly klimatizace (DIFFUSE – difuzní, MEDIUM – střední a FOCUS – soustředěný) pro individuální nastavení klimatu v interiéru.
Energeticky účinná klimatizace a čistá okna díky čidlům rosného bodu
Detekce externích vlivů, jako je sluneční záření, kvalita vzduchu a vlhkost, pomocí senzorů
Rychlé vychlazení interiéru díky výkonnému kompresoru klimatizace.
Monitorování koncentrací oxidu uhelnatého a oxidu dusného ve venkovním vzduchu a automatické zavírání klapky recirkulace vzduchu v případě rychlého zvýšení koncentrace těchto škodlivin

Sloupek řízení s ručně nastavitelnou výškou a dosahem
Sloupek řízení je manuálně seřizovatelný co do výšky a dosahu, což umožňuje řidiči nastavit volant do polohy, která vyhovuje jeho požadavkům.


Čalounění v umělé kůži ARTICO / černém mikrovláknu DINAMICA (nadstandardní)
Standardní výbava vozu Mercedes-AMG GT S.

 

Čalounění v umělé kůži / černé textilii ARTICO

K dispozici jen pro model Mercedes-AMG GT.

 

Vyhřívaná sedadla řidiče a spolujezdce (nadstandardní)
V chladných dnech vyhřívání sedadel řidiče a spolujezdce rychle poskytuje příjemné teplo podle potřeby. Každý cestující si může stiskem tlačítka vybrat jeden ze tří stupňů.


Elektrické zásuvky (12 V) v úložné schránce středové konzole, pod krytem
Vůz je vybaven dvěma 12V zásuvkami pro připojení notebooků, MP3 přehrávačů, mobilních telefonů a dalších elektrických zařízení – jednou v úložné schránce středové konzole a jednou pod krytem držáku šálku.

 

Multimediální systémy - více než jen hudba pro vaše uši

Vše, co potřebujete pro skvělou zábavu a přesnou navigaci
Působivý zvuk motoru není jediným, který se příjemně poslouchá. Budete uchváceni i řadou inovativních zvukových a multimediálních systému v interiéru. Internetový přístup, 3D navigace nebo propracované vysoce kvalitní zvukové komponenty volitelně mění každý výlet na skvělý zvukový zážitek.

Dostupnost výbavy závisí na vybraném motoru a konfiguraci. Podrobnosti naleznete v informaci o výbavě každého modelu.


Audio 20 USB
Tento multimediální systém kombinuje zábavu s informacemi a komunikací: Systém Audio 20 USB s rádiem a dvojitým tunerem rovněž umožňuje připojit mobilní zařízení pomocí rozhraní Bluetooth®.

 

Špičkový zvukový systém Burmester® s prostorovým zvukem (nadstandardní)
Jedenáct speciálně navržených špičkových reproduktorů, 11kanálový zesilovač s celkovým výkonem 1000 wattů a technologie vyvinuté výhradně pro tento vůz zaručují výjimečně expresivní a vzrušující 3D zvuk – „pohodový zvuk“ Burmester®.


Díky pokrokové technologii Vehicle Noise Compensation (VNC) je zachováván konzistentní zvukový výkon, který zaručuje optimální poslechový požitek – bez ohledu na to, zda jste na dálnici nebo v městském provozu.

VIP nastavení umožňuje individuální seřízení zvuku pro řidiče a spolujezdce. Aby bylo možné vyhovět osobnímu vkusu, lze individuální nastavení zvuku provádět pomocí čtyř zvukových přednastavení „Pure“ (čistě), „Easy Listening“ (snadný poslech), „Live“ (živě) a „Surround“ (prostorově).

Špičkový zvukový systém Burmester® Surround Sound se skládá z těchto komponent:

  • 11 vysoce výkonných reproduktorů včetně subwooferu vzadu
  • 11-kanálového zesilovače s aktivním crossoverem a výkonem systému 1000 wattů
  • Aktivní analogové filtry
  • Dolby® Digital 5.1/DTS pro skutečný prostorový zvuk
  • Kompenzace hluku Noise compensation (VNC)
  • 4tyři zvukové předvolby pro zlepšený příjemný poslech: Čistě, Snadný poslech, Živě, Prostorově
  • VIP nastavení pro optimalizaci zvuku pro řidiče a spolujezdce


Zvukový systém Burmester® s prostorovým zvukem (nadstandardní)
Deset vysoce výkonných reproduktorů a elektronické a akustické prvky přesně přizpůsobené interiéru poskytují prvotřídní zvuk typický pro značku Burmester®. Příjemný zážitek z poslechu může dále zlepšit funkce prostorového zvuku.


Na požádání je možné tento působivý zážitek z poslechu ještě vylepšit. Tímto způsobem funkce prostorového zvuku vytváří virtuální prostorový zvuk z mono nebo stereo hudebních signálů, aby byl maximalizován prostorový efekt.

Díky pokrokové technologii Vehicle Noise Compensation (VNC) je zachováván konzistentní zvukový výkon, který zaručuje optimální poslechový požitek – bez ohledu na to, zda jste na dálnici nebo v městském provozu. Systém prostorového zvuku Burmester® kombinuje digitální a analogové filtry. Promyšlené použití analogových crossoverů pro středová a výšková frekvenční pásma zajišťuje výjimečně expresivní, přirozený 3D zvuk.

Zvukový systém Burmester® Surround Sound se skládá z těchto součástí:

  • 10kanálového zesilovače DSP s vynikajícím výstupním výkonem díky systémovému výkonu 640 wattů
  • 10 vysoce výkonných reproduktorů včetně subwooferu vzadu
  • Dolby® Digital 5.1/DTS® pro skutečný prostorový zvuk
  • Kompenzace hluku Noise compensation (VNC)
  • Kombinace digitálních a analogových filtrů pro jedinečný pohodový zvuk Burmester®
  • Funkce Surround pro virtuální 3D zvuk


Systém COMAND Online (nadstandardní)
Multimediální systém COMAND Online je výkvětem nové generace telematiky. Obsahuje internetový prohlížeč a spojuje všechny audio, telefonní a navigační funkce. Nadstandardně je možné ovládat systém pomocí nové dotykové plošky. Díky optimalizované koncepci je ovládání systému uživatelsky přívětivější než kdykoliv předtím.


Navigace, telefon, audio, video, internet – s ovládacím a zobrazovacím systémem COMAND Online má řidič o všech těchto funkcích, a mnoha dalších, přehled a má je pod kontrolou. Informace se zobrazují na barevném displeji s úhlopříčkou 21,3 centimetru a vysokým rozlišením. Ovládání pomocí dotykové plošky je snadné a intuitivní.

Dotyková ploška je vestavěna do opěrky ruky na centrálním ovládacím panelu. Ve spojení s ovladačem COMAND poskytuje další plnohodnotnou možnost vstupu pro řízení multimediálních systémů a rozpoznávání rukopisu a funkcí jedno i vícedotykových operací.

Vysokorychlostní harddisková navigace s realistickým znázorněním topografických map vás bezpečně a bez problémů dovede do vašeho cíle. Navigační data jsou po tři roky aktualizována zdarma. V kombinaci s vhodným mobilním telefonem lze zobrazovat internetové stránky, když vozidlo stojí, a za jízdy používat aplikace Mercedes-Benz, jako jsou Vyhledávání zajímavých míst, Počasí nebo Internetové rádio. Integrované přípojné místo WiFi vám rovněž umožňuje připojení notebooku nebo tabletu.

Systém LINGUATRONIC pro ovládání hlasem umožňuje snadné a pohodlné ovládání zvukových, komunikačních a navigačních systémů. Například telefonní volání lze uskutečnit vyslovením telefonního čísla a tento systém je schopen číst textové zprávy a e-maily.

Nejdůležitější funkce a komponenty v kostce:

  • Harddisk (HDD) o velikosti 250 GB
  • Přístup k internetovým stránkám ze stojícího vozidla, jakož i neomezené používání aplikací Mercedes-Benz rovněž za jízdy (ve spojení s vhodným mobilním telefonem)
  • Rozhraní Bluetooth® s hands-free ovládáním, psaní textových/e-mailových zpráv, funkce čtení a streamování zvuku pro přehrávání hudby
  • Ovladač COMMAND na středové konzoli
  • Digitální návod k použití
  • Kombinovaná DVD/CD mechanika a samostatný slot na paměťovou kartu SD
  • Harddisková navigace s vysoce kvalitním zobrazením map, včetně zajímavých míst a modelů měst v 3D.
  • 21,3cm TFT displej s vysokým rozlišením 960 × 540 pixelů
  • Vestavěný port rozhraní pro iPod® nebo iPhone®
  • Live Traffic Information – aktuální informace o provozu pro optimalizované dynamické vedení po trase a přesně vypočtené časy dojezdu (specifické pro jednotlivé země)
  • Music Register s pamětí 10 GB na ukládání digitální hudby (MP3/WMA/AAC/WAV)
  • RDS / dvojitý tuner + tuner TMC a dekodér dopravních informací (TP/TA)
  • Hlasové ovládání LINGUATRONIC pro audio, komunikaci a navigační systémy
  • Dotyková ploška pro pohyb v nabídkách a vkládání znaků
  • Asistent dopravního značení Traffic Sign Assist
  • Funkčnost hotspotu WiFi pro připojení například notebooku nebo tabletu
  • Dva USB porty a jeden slot pro SD kartu ve středové loketní opěrce pro externí audio a video zařízení

Digitální rádio (DAB) pro standardy DAB, DMB a DAB+ (nadstandardní)

Měnič na 6 disků DVD (nadstandardní)

Pohodlné telefonování (nadstandardní)

Komunikační modul pro použití se službami Mercedes connect me

6 reproduktorů
Vozidlo je standardně vybaveno šesti reproduktory.


Spotřebitelská sada mediálního rozhraní (nadstandardní)
Nejnovější hity, vaše oblíbené filmy nebo videoklipy – na míru upravená cestovní zábava. Aby se z každé jízdy stalo individuální multimediální potěšení.


Kabely ze spotřebitelské sady pro mediální rozhraní usnadňují připojení přenosných mediálních přehrávačů, jako je iPod® nebo iPhone®.


Systém nouzového volání Mercedes-Benz
V případě nehody může systém nouzového volání Mercedes-Benz rozhodujícím způsobem urychlit příjezd záchranářů na místo nehody. Data se přenášejí prostřednictvím komunikačního modulu s vlastní SIM kartou. Toto řešení nevyžaduje žádný mobilní telefon.


Dotyková ploška (nadstandardní pro Audio 20 USB)
Funkce systému COMAND Online lze ovládat intuitivně pomocí inovativní dotykové plošky a gest jednoho či více prstů (multitouch). Tato další možnost zadávání (kromě ovladače COMAND a LINGUATRONIC) je integrována do opěrky rukou centrální řídící jednotky.


Čidla dotykové plošky rozeznávají gesta jednoho či více prstů (multitouch), gesta přejetí rukou nebo gesta pro zoom (roztažení a přiblížení konečků prstů k sobě). Díky pokročilému rozeznávání psaní může uživatel zadávat pokyny pomocí svého přirozeného rukopisu, zvláštních symbolů a čísel ve všech jazycích dostupných pro hlavní jednotku.

Tři tlačítka umístěná za dotykovým povrchem a dotyková tlačítka umožňují přímé ovládání důležitých funkcí, jako jsou Zpět, Přejít na oblíbené a Stručná nabídka audio. Při ovládání pomocí dotykového povrchu nebo dotykových tlačítek dostává řidič haptickou zpětnou vazbu. Pro lepší orientaci symboly na dotykové plošce ve tmě svítí.

 

MercedesConnect me - vítejte ve svém světě

Nejlepším spojením není vždy vozovka.
Mobilita při jízdě. Dnes se pohybujeme různě, jsme stále on-line a neustále v dosahu. Žijeme digitálně. A automobily? Dlouho byly za námi v tomto ohledu daleko pozadu. Služba Mercedes „connect me“ je síťové propojení vozu a řidiče – a mnohem víc: vůz se stává součástí vašeho osobního životního prostředí. Pro větší komfort a dobrý pocit trvalého připojení i na vozovce.



Live Traffic Information
Informace Live Traffic Information vás dostanou do cíle rychleji! Tato on-line služba vám umožňuje přijímat aktuální a vysoce přesné dopravní informace pro optimalizovanou dynamickou navigaci a přesnější výpočty času příjezdu. Přenos dat se uskutečňuje pomocí komunikačního modulu a připojení k rychlému mobilnímu internetu. Live Traffic Information je součástí multimediálního systému COMAND Online na základě první registrace vozu. Služba se aktivuje na tři roky a za poplatek je ji možné prodloužit.


Systém nouzového volání Mercedes-Benz
Pokud dojde k nejhoršímu, lze buď automaticky, nebo manuálně pomocí tlačítka SOS ve voze, uskutečnit tísňové volání. Tísňové call centrum poté ihned vyhodnotí, zdali je třeba pomoc na místě, a pokud ano, jaký typ pomoci je nezbytný. V případě nouze budou data, jako například údaje GPS o poloze, odeslány do evropského veřejného tísňového call centra, které pak zahájí všechny další kroky pro jednání se záchrannou službou.

– Upozornění: Systém tísňových volání společnosti Mercedes Benz je neustále a automaticky aktivní – pro vaši bezpečnost.


STANDARDNÍ SLUŽBY „Mercedes connect me“

Zvládnutí poruchy

Dálková diagnostika

Odtah při nehodě
Zákaznické centrum Mercedes-Benz po nehodě obdrží nouzové volání, po němž co nejrychleji uvede do pohybu nezbytnou záchrannou a odtahovou službu.


Správa údržby
Integrovaná správa údržby vám pomáhá zachovat u vašeho vozu Mercedes optimální cykly údržby. Všechna důležitá data je možné odesílat vašemu autorizovanému servisnímu středisku Mercedes-Benz – jako podklad pro konkrétní individuální servisní nabídku.


Služby Remote Online (nadstandardní)

Lokátor zaparkovaného vozu
Neznámé město, křivolaké ulice – nebojte se, služba Remote Online vám v okruhu 1,5 kilometru ukáže aktuální polohu vašeho zaparkovaného vozu. Na vašem smartfonu.


Zařízení pro sledování vozu
Pomocí GPS lze rovněž sledovat aktuální polohu vozu v pohybu – například pokud jste ho půjčili. Tato funkce se zobrazuje ve voze a řidič ji může kdykoliv vypnout.


Dálkové zjištění stavu vozu
Relevantní informace o voze, například údaje o aktuálním počtu najetých kilometrů, hladině kapaliny pro ostřikovače čelního skla nebo stavu paliva v nádrži, lze kdykoli snadno vyvolat přes zákaznický portál.


Geofencing [1]
V běžné praxi se využívá v oblasti logistiky a nyní je rovněž zaváděn do segmentu osobních vozů Mercedes-Benz. Funkce geofencing vám umožňuje stanovit virtuální hranici. Jestliže vozidlo přejede za „virtuální plot“ ohraničující stanovenou oblast, nebo z této oblasti vyjede, může být odeslána zpráva. Tato funkce se zobrazuje ve voze a řidič ji může kdykoliv vypnout.


Konfigurace aplikací Mercedes-Benz [1]
Pomocí internetové aplikace „Mercedes connect me“ mohou být pohodlně z domova nebo za jízdy přednastavovány aplikace Mercedes-Benz ve voze: například může být měněno jejich pořadí, nebo lze nastavovat kategorie aplikací pro zprávy.


Dálkové zamykaní a odemykání dveří [1]

 

[1] Předpokládaná dostupnost od poloviny roku 2015

 

Bezpečnost

Bezpečnost - v srdci našeho myšlení

Komplexní koncepce bezpečnosti od společnosti Mercedes-Benz dělí bezpečnost vozidla do čtyř fází:
Prakticky žádná jiná oblast neinspiruje konstruktéry společnosti Mercedes-Benz k trvalému dosahování tak působivých výsledků jako výzkum nových bezpečnostních technologií. První významný milník, co se týče bezpečnosti, sahá do 50. let 20. století, kdy Béla Barényi vynalezl bezpečnostní buňku pro cestující. Ta je dnes pouze jednou z mnoha součástí komplexní koncepce bezpečnosti, která ještě více přibližuje vozy Mercedes-Benz k naší vizi řízení bez nehod.

Dostupnost výbavy závisí na vybraném motoru a konfiguraci. Podrobnosti naleznete v informaci o výbavě každého modelu.


Fáze 1: Bezpečná jízda

Většina nehod začíná dlouho před skutečnou srážkou: v důsledku ztráty koncentrace, špatné viditelnosti nebo rizik, která nelze předvídat. Proto bezpečnostní koncepce Mercedes-Benz využívá řadu opatření, která každý den podporují bezpečné řízení a pomáhají vám udržet pod kontrolou kritické situace.

Třístupňový elektronický stabilizační systém (ESP®)
Tento systém zajišťuje bezpečnost a jízdní pohodlí pomocí stejných opatření. Pomocí tlačítka ESP® může řidič volit mezi třemi různými strategiemi řízení: „ESP® ON“ (zapnuto) pro vysokou úroveň bezpečnosti, „ESP® SPORT HANDLING MODE“(sportovní režim) pro sportovní styl jízdy a „ESP® OFF“ (vypnuto) pro jízdu na uzavřených závodních okruzích.


Systém ADAPTIVE BRAKE s funkcí HOLD, asistentem rozjezdu do kopce, funkcí přípravného tlakování a vysoušením brzd za mokra
Tento brzdný systém zvyšuje jízdní pohodlí a bezpečnost. Na jedné straně pomáhá provádět kritické brzdné manévry s pomocí základní funkce protiblokovacího brzdného systému ABS, zatímco jeho praktické funkce na druhé straně usnadňují řešení jízdních situací, které se každý den opakují.


Asistenční systém adaptivních světlometů Adaptive Highbeam Assist (nadstandardní)
Asistenční systém adaptivních světlometů Adaptive Highbeam Assist zlepšuje bezpečnost noční jízdy a je faktorem zbavujícím řidiče napětí. Řidič již nemusí ovládat přepínač dálkových světel a může se lépe soustředit na úkoly spojené s řízením.


Jsou-li aktivována dálková světla, Adaptive Highbeam Assist vždy zajišťuje jejich optimální dosah a zabraňuje oslnění vozidel jedoucích v protisměru. Dosah dálkových světel se upravuje podle aktuální dopravní situace, bez náhlých změn. To zaručuje významně lepší osvětlení i v rozsahu tlumených světel.


Adaptivní brzdová světla, blikající
Blikající brzdová světla mohou pomáhat v nouzových situacích podstatně zkrátit reakční doby účastníků silničního provozu nacházejících se za vozem. Adaptivní brzdová světla tak významně přispívají k zabránění nárazům do zadní části vozu.


Zapínají se, je-li počáteční rychlost vyšší než 50 km/h a brzdový asistent BAS rozpoznal situaci, která si vyžádala nouzové brzdění; nebo je-li brzdný tlak vyšší než 75 procent maxima. Kromě toho se světla upozorňující na nebezpečí rozsvěcí, když se vozidlo zastaví z rychlosti překračující před brzděním 70 km/h.


Protiblokovací brzdný systém (ABS)
Zejména během nouzového brzdění zaručuje protiblokovací brzdný systém (ABS) vyšší jízdní bezpečnost tím, že zabraňuje zablokování kol. To pomáhá řidiči udržovat kontrolu nad vozidlem, například během prudkých manévrů nebo při brzdění na kluzké vozovce.


Protiprokluzový systém (ASR)
Rozjezd nebo akcelerace na sněhu, mokré vozovce nebo nepevném povrchu – za těchto okolností protiprokluzový systém ASR omezuje prokluzování kol a brání smyku vozidla.


Asistent bdělosti řidiče ATTENTION ASSIST
Tento systém může zvýšit bezpečnost zejména na dlouhých cestách a za jízdy v noci. Systém ATTENTION ASSIST na základě činnosti řidiče rozpoznává typické příznaky únavy a vážně nepozornosti a vydává vizuální a zvuková upozornění na nastupující mikrospánek.

 

Automatické řízení/aktivování světlometů
Automatické světlomety zapínají a vypínají tlumená světla v závislosti na ambientním osvětlení. Tento systém může zvyšovat bezpečnost jízdy a snižovat zátěž kladenou na řidiče zejména v rychle se měnících světelných podmínkách, např. při vjezdu do tunelu nebo na vícepodlažní parkoviště.


Systém varování před srážkou COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS

Dnešní vozy nabízejí zvýšený počet předvídavých technologií. Naše vozy se stávají „přemýšlejícími“ partnery schopnými „vidět“, „cítit“ a dokonce „nezávisle jednat“.


Systém vyšle řidiči vizuální varování, pokud se příliš zkrátí vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla. Je-li zjištěno nebezpečí srážky, zazní zvukový signál a je možné podpořit brzdění prováděné řidičem, a pokud pak řidič nebude reagovat, lze vůz zpomalit nezávisle na něm.

Za tímto účelem jsme zkombinovali radarové blízkostní varování, podporu brzdění poskytovanou adaptivním systémem Brake Assist a funkci částečného autonomního brzdění.

Pokud se vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla při rychlosti 7 až 250 km/h na několik sekund zkrátí pod předem nastavenou hodnotu, na přístrojové desce se rozsvítí výstražná kontrolka. Pokud se tato vzdálenost bude i nadále rychle snižovat, ozve se také kolísavý výstražný tón.

Potenciální srážku s pohybujícím se předmětem lze zjistit v rychlostech 7 až 250 km/h – a v případě stacionární překážky v rychlostech 7 až zhruba 80 km/h. Pokud řidič zareaguje nouzovým zabrzděním, může mu Adaptive Brake Assist pomoci. V případě potřeby posílí brzdný tlak a pomůže zabránit srážce, bude-li to možné.

Pokud řidič nereaguje, systém zahájí nezávislé částečné brzdění. To výrazně snižuje rychlost jízdy a řidič dostane další haptické varování. Při nízkých relativních rychlostech je tento zásah dostatečný pro zabránění nárazu do zadní části vozu.

Přehled funkcí:

  • Systém pro snížení rizika předozadních srážek a zmírnění důsledků nehod
  • Vizuální varování varovnou kontrolkou v rozsahu rychlosti mezi 7 a 250 km/h
  • Doplňkové zvukové varování, pokud se vzdálenost nadále rychle zkracuje
  • Zvýšení brzdného tlaku pomocí adaptivního brzdového asistenta
  • Autonomní částečné brzdění, pokud řidič nereaguje
  • Kombinace blízkostního varování, brzdového asistenta a autonomního částečného brzdění


Systém PARKTRONIC (nadstandardní)
Systém PARKTRONIC pomáhá řidiči při parkování a manévrování vizuálními a akustickými signály. Rovněž usnadňuje parkování a opouštění parkovacího místa ve stísněných prostorách.


Přiblížení ke zjištěné překážce indikují vizuální a slyšitelné signály. Nejprve se rozsvítí jen žluté LED kontrolky. Pokud přibližování pokračuje, rozsvítí se i červené LED kontrolky a zazní varovné tóny. Systém PARKTRONIC funguje jako sonar. Jeho elektronická řídicí jednotka používá ultrazvukové signály ke zjištění vzdálenosti mezi vozidlem a překážkou.

Systém PARKTRONIC je aktivní při rychlostech do 18 km/h. Automaticky se zapíná, jakmile rychlost klesne pod tuto prahovou hodnotu. Lze jej zapínat a vypínat manuálně, tlačítkem na horním ovládacím panelu.


Kontrola tlaku v pneumatikách
Nepřetržité monitorování tlaku v pneumatikách zvyšuje jízdní bezpečnost a prodlužuje životnost pneumatik. Tlak ve všech čtyřech pneumatikách monitorují senzory a zobrazuje se na multifunkčním displeji přístrojové desky.


Kamera pro couvání s dynamickými vodicími čarami na displeji (nadstandardní)
Zaměřte se na to podstatné: na to, co se děje před vámi. I když byste se měli ve skutečnosti dívat za sebe.


Parkování a manévrování při couvání je mnohem snadnější a bezpečnější za pomoci zadní parkovací kamery. Aktivuje se automaticky při zařazení zpátečky a ukazuje oblast za vozem (s dynamickými naváděcími čarami) na centrálním displeji.

Tak má řidič nerušený přehled o jízdních manévrech. Na displeji se rovněž zobrazují pohybující se a stacionární předměty.

 

Ukazatel servisních intervalů ASSYST
Zobrazení servisního intervalu ASSYST vypočítává datum příští návštěvy servisu podle stylu jízdy a zobrazuje je na přístrojové desce.


Asistent udržování vozidla v jízdním pruhu Lane Keeping Assist (součást nadstandardního balíčku Lane Tracking)
Nepozornost a únava mohou způsobit, že vyjedete ze svého jízdního pruhu, aniž byste si to uvědomili. Tento systém je schopen rozpoznat neúmyslná opuštění jízdního pruhu a varovat řidiče pulzujícími vibracemi volantu.


Tempomat s variabilním omezovačem rychlosti SPEEDTRONIC
Tempomat s funkcí SPEEDTRONIC umožňuje příjemnou a hospodárnou jízdu zejména na dlouhých trasách. Kromě požadované cestovní rychlosti systém rovněž umožňuje nastavení individuální maximální rychlosti, například pro bezpečné dodržení rychlostních omezení.


Hlídání mrtvého úhlu Blind Spot Assist (součást nadstandardního balíčku Lane Tracking)
Tento systém umožňuje zmírnit jedno z hlavních nebezpečí v provozu. Je-li zjištěno vozidlo v mrtvém úhlu, na vnějším zrcátku se objeví červený trojúhelník. Pokud si řidič tohoto vizuálního znamení nevšimne a aktivuje ukazatel směru, systém vydá další, tentokrát zvukové varování.

 

Fáze 2: V kritických situacích


Značka Mercedes-Benz je symbolem bezpečnosti automobilů. Proto naše vozidla podporují cestující i v kritických jízdních situacích, aby byla každá jízda tak bezpečná, jak jen může být.

Brzdový asistent BAS
Systém dokáže rozpoznat nouzové zastavení provedené řidičem a ve zlomku sekundy zvýší brzdný tlak, aby se zkrátila brzdná dráha. Aby to bylo možné, Brake Assist interpretuje rychlost, při které byl sešlápnut brzdový pedál.

Systém PRE-SAFE® s reverzibilními napínači pásů u sedadel řidiče a spolujezdce, funkce zavírání bočních oken (nadstandardní)
Každý vůz Mercedes-Benz je výsledkem desetiletí zkušeností z bezpečnostních technologií – díky čemuž se kritické situace stávají ještě více nepravděpodobnými. Pokud by však mělo přesto dojít ke kritické situaci, tento systém vám pomůže s preventivními a ochrannými opatřeními.


Systém PRE-SAFE® přináší kombinaci aktivní a pasivní ochrany. Bezpečnostní pásy a airbagy chrání cestující ve voze účinněji, pokud jsou jejich součástí aktivní systémy, jako například balíčky asistence řízení nebo asistent brzdění Brake Assist.

Systém PRE-SAFE® vyhodnocuje senzorické údaje z dalších systémů, jako je Electronic Stability Program ESP® a Brake Assist system BAS, a dokáže rozeznat situace, jako je například výrazná přetáčivost nebo nedotáčivost vozu a nouzové brzdění.

Systém je schopen rozeznat kritické situace při řízení předem a zahájit preventivní kroky pro ochranu cestujících v případě hrozící nehody. K těmto krokům patří reverzibilní předepínání pásů a automatické zavření všech otevřených oken.


Fáze 3: Při nehodě


Automobily značky Mercedes-Benz mají mnoho bezpečnostních systémů, které zabraňují nehodám. Kdyby však došlo k nejhoršímu, aktivuje se řada bezpečnostních systémů, které poskytnou všem cestujícím ve vozidle nejlepší možnou ochranu. Ty zahrnují ochranu cestujících, stejně jako ochranu jiných účastníků silničního provozu.


Airbagy
V případě srážky pomáhají airbagy chránit trup a hlavu řidiče a cestujícího. Rovněž pomáhají stabilizovat celé tělo. To může zmírnit riziko vážných úrazů při nehodě. Nafouknutí airbagů je úměrné síle nárazu.


Kolenní airbagy pro řidiče a spolujezdce
Kolenní airbagy řidiče a spolujezdce pomáhají při nárazu chránit nohy a rovněž stabilizují celé tělo. Dokážou tak zmírnit závažnost zranění utrpěných při nehodě.


Boční airbagy pro řidiče a spolujezdce (kombinovaný hrudní/kyčelní airbag)
V případě boční srážky pomáhají boční airbagy chránit horní části trupu a pánevní části těla řidiče a spolujezdce. Rovněž pomáhají stabilizovat celé tělo. To může zmírnit riziko vážných úrazů při nehodě.


Okenní airbagy
Při bočním nárazu okenní airbagy pokrývají boční okna a pomáhají snižovat riziko nárazu hlavy do boků vozidla nebo předmětů, které do vozidla mohou vniknout. To chrání řidiče a spolujezdce.


Fáze 4: Po nehodě


Za účelem omezení následných škod po nehodě a poskytnutí pomoci záchranné službě se aktivuje několik různých systémů v závislosti na typu a závažnosti nárazu zaregistrovaného systémem:

  • Nejlepší možná ochrana: Lze automaticky vypnout motor a přerušit přívod paliva.
  • Nápadné osvětlení: Varovná světla upozorňující na nebezpečí a nouzové osvětlení interiéru lze automaticky aktivovat, aby se zabránilo sekundárním nehodám a usnadnilo záchranným týmům nalezení vozidla, které se zúčastnilo nehody.
  • Přístupnost zvenčí: Lze automaticky uvolnit zamykací mechanizmus dveří. Kromě toho integrované havarijní spoje mezi blatníkem a dveřmi mohou usnadnit otevření dveří po čelním nárazu.
  • Užitečné spojení: V případě nehody nebo poruchy systém tísňového volání Mercedes-Benz dokáže automaticky navázat spojení se střediskem tísňového volání. Tento systém je v zemích k dispozici po celou dobu užitečné životnosti vozidla.
  • Aby tuto komplexní bezpečnostní filozofii završila, společnost Mercedes-Benz rovněž vydala vícejazyčné záchranné pokyny (které jsou po celém světě k dispozici na internetu) jako zdroj informací pro záchranné služby.

Záchranné pokyny pro záchranné služby (webová stránka společnosti Daimler)
Když jde o záchranu cestujících po nehodě, záleží na každé sekundě. Proto společnost Daimler vymyslela nálepku pro záchranáře, drobnou, ovšem efektivní inovaci, která poskytuje záchranným službám okamžitý přístup ke konstrukčním detailům vozu významným pro bezpečnost přímo na místě nehody. Nálepky s QR kódem jsou připevněny na víčko palivové nádrže vozu a na sloupek B na opačné straně. Lze je snadno dodatečně umístit a jsou součástí řad specifikací pro všechna nová vozidla. V případě nouze může personál záchranných služeb naskenovat QR kód chytrým telefonem nebo tabletem pro rychlý a spolehlivý přístup k příslušné kartě pro záchranáře, která jim usnadní jejich práci [1].



 

Sportovní model

EDICE 1

Vrchol premiéry.
Po omezenou dobu, exkluzivně a se zárukou zrychlení vašeho pulzu – je k dispozici na trhu speciální model exkluzivní edice 1 nového vozu Mercedes-AMG GT S.Vlastnosti exkluzivní výbavy mění tento výkonný vůz na objekt touhy každého nadšence pro motoristický sport.

Působivý exteriér je charakterizován aerodynamickým balíčkem AMG s černými aerodynamickými vylepšujícími komponentami, které zahrnují například pevné křídlo na zadních dveřích a větší přední separátor s integrovanými winglety. Zvláštním význačným prvkem je střecha vyrobená z čistě potažených karbonových vláken, která je k dispozici výhradně pro edici 1.

V harmonii s interiérem, jehož červené a černé speciální prvky nechávají řidiče snít o Hockenheimu a Spa, edice 1 vozu Mercedes-AMG GT S tvoří jedinečnou entitu se zaměřením na čistý výkon.


Exteriér – výjimečně odlišný.
Exteriér vozu Mercedes-AMG GT S edice 1 vás okamžitě uchvátí. Střecha z jasně potažených karbonových vláken, která je k dispozici výhradně pro edici 1, vyzařuje bezchybný charakter typický pro motoristický sport. Pevné křídlo na zadních dveřích vytváří další přítlak na zadní nápravu a zlepšuje závodní vlastnosti.

Modifikovaný přední nárazník, dynamické doplňky bočních lišt a bohatství jiných detailů designu podtrhují individuální charakter tohoto speciálního modelu.

Exteriér v kostce:

  • Aerodynamický balíček AMG v černé barvě s většími kužely předního separátoru ve vstupech vzduchu, pevné zadní křídlo, winglety podběhů kol vpředu a doplňky prahových lišt.
  • Desetipaprsková kola AMG z lehké slitiny v černém laku s vysoce lesklou povrchovou úpravou, se smíšenými pneumatikami o rozměru 265/35 R19 na kolech 9,0 J × 19 vpředu a 295/30 R20 na kolech 11,0 J × 20 vzadu
  • Noční balíček AMG Night ve vysoce lesklém černém laku, s černými kryty vnějších zrcátek, diamantovou mřížkou chladiče se žaluzií, žebry na předních blatnících, předním separátorem, mřížkou extraktoru vzduchu na kapotě a zadních blatnících, mřížkou vstupu vzduchu v předním nárazníku a lemovacím páskem ve vložce difuzoru, jakož i černými koncovkami výfuku, zadními čtvrtinovými okny a determálním tónovaným zadním sklem.
  • Střecha z karbonových vláken


Interiér – dynamika kontrastu.
Exkluzivní doplňky interiéru více než oživují to, co slibuje dynamický exteriér edice 1 speciálního modelu. Tmavé reflexní metalické lemování spolu s černou kůží Nappa a červenými kontrastními doplňky zrychluje tep a ihned po otevření dveří vzbuzuje touhu pocítit pod koly asfalt.


Interiér v kostce:

  • Balíček AMG Interior Black Diamond (černý/diamantový pro interiér) s klasickým černým diamantovým metalickým povrchem kolem středové konzole, okolo vzduchových větracích otvorů a na lemovacích páscích ve dveřních loketních opěrkách
  • Volant AMG Performance lemovaný černým mikrovláknem DINAMICA s červeným kontrastním prošíváním a paprsek volantu s nápisem „Edition 1“
  • Sedadla AMG Performance v černé kůži Nappa / mikrovláknu DINAMICA, s červeným kontrastním prošíváním
  • Červené kontrastní prošívání
  • Červené bezpečnostní pásy
 

Výbava a příslušenství

Výbavové balíčky

Rozsáhlé a výjimečné.
Větší komfort, větší bezpečnost nebo prostě lepší pocit – výjimečné výbavové balíčky pro Mercedes-AMG GT působí v každém detailu, aby vám umožnily těšit se z každé jízdy ve vašem voze Mercedes-AMG GT nevšedním způsobem.

Dostupnost výbavy závisí na vybraném motoru a konfiguraci. Podrobnosti naleznete v informaci o výbavě každého modelu.


Balíček ochrany proti krádeži
Inteligentní kombinace různých bezpečnostních funkcí je významným faktorem pro efektivní ochranu vozu před vloupáním, odcizením a odtažením. Alarm se spustí, dojde-li například k neoprávněnému vniknutí nebo zkratování zámku zapalování.


Systém se automaticky aktivuje po uzamčení vozu dálkovým ovládáním. Alarm rovněž zazní v případě zkratování/demontáže zámku zapalování nebo použití brzdy.

Ochrana proti odtažení reaguje na změny polohy vozu. Tuto funkci lze v případě potřeby deaktivovat, aby bylo možné vůz transportovat, nebo má-li být vůz odtažen.


Balíček KEYLESS-GO
Systém pohodlně otevírá, startuje a uzamyká vůz – jen tím, že u sebe máte elektronický klíč. Kromě toho senzor v zadním nárazníku umožňuje odemknout zadní dveře bez fyzického kontaktu.


Paměťový balíček
Tato výbava je praktická, šetří čas a zaručuje, že budete vždy moci sedět v poloze, která je pro vás nejpohodlnější. Pro komfort a bezpečnost na každé jízdě.


Bude-li vůz používat několik osob, pak paměťový balíček nabízí mimořádně komfortní obsluhu. Stiskem tlačítka lze uložit a vyvolat až tři polohy elektrických předních sedadel, sloupku řízení a vnějších zrcátek.


Balíček zrcátek
Obě vnější zrcátka mohou být elektricky seřizovatelná a sklopná stisknutím tlačítka, aby byly jejich kryty chráněny před poškozením, například během parkování. Pro lepší výhled a viditelnost se vnější zrcátko na straně řidiče a vnitřní zrcátko automaticky ztmavuje.


Balíček pro udržování vozidla v jízdním pruhu Lane Tracking

Exkluzivní balíček lemování

 

Aktivní řízení

INTELIGENTNÍ ŘÍZENÍ VOZU MERCEDES-BENZ

Na cestě k řízení bez nehod.
To, co před více než deseti lety začalo technologií PRE-SAFE® a pokračovalo systémem DISTRONIC PLUS, se nyní stalo novou dimenzí řízení vozu: Inteligentní řízení Mercedes-Benz – komfort a bezpečnost jsou nyní lépe propojeny. Prohlédněte si a osahejte vůz Mercedes-AMG GT.

Díky síťovému propojení – jež naši experti na bezpečnost nazvali „senzorovou fúzí“ – inteligentní asistenční systémy analyzují složité situace a lépe rozpoznávají možná provozní nebezpečí pomocí senzorů rozmístěných po celém vozidle.


Balíček Driving Assistance a bezpečnost


Asistent bdělosti řidiče ATTENTION ASSIST
Tento systém může zvýšit bezpečnost zejména na dlouhých cestách a za jízdy v noci. Systém ATTENTION ASSIST na základě činnosti řidiče rozpoznává typické příznaky únavy a vážně nepozornosti a vydává vizuální a zvuková upozornění na nastupující mikrospánek.

 

Systém varování před srážkou COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS
Dnešní vozy nabízejí zvýšený počet předvídavých technologií. Naše vozy se stávají „přemýšlejícími“ partnery schopnými „vidět“, „cítit“ a dokonce „nezávisle jednat“.


Systém vyšle řidiči vizuální varování, pokud se příliš zkrátí vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla. Je-li zjištěno nebezpečí srážky, zazní zvukový signál a je možné podpořit brzdění prováděné řidičem, a pokud pak řidič nebude reagovat, lze vůz zpomalit nezávisle na něm.

Za tímto účelem jsme zkombinovali radarové blízkostní varování, podporu brzdění poskytovanou adaptivním systémem Brake Assist a funkci částečného autonomního brzdění.

Pokud se vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla při rychlosti 7 až 250 km/h na několik sekund zkrátí pod předem nastavenou hodnotu, na přístrojové desce se rozsvítí výstražná kontrolka. Pokud se tato vzdálenost bude i nadále rychle snižovat, ozve se také kolísavý výstražný tón.

Potenciální srážku s pohybujícím se předmětem lze zjistit v rychlostech 7 až 250 km/h – a v případě stacionární překážky v rychlostech 7 až zhruba 80 km/h. Pokud řidič zareaguje nouzovým zabrzděním, může mu Adaptive Brake Assist pomoci. V případě potřeby posílí brzdný tlak a pomůže zabránit srážce, bude-li to možné.

Pokud řidič nereaguje, systém zahájí nezávislé částečné brzdění. To výrazně snižuje rychlost jízdy a řidič dostane další haptické varování. Při nízkých relativních rychlostech je tento zásah dostatečný pro zabránění nárazu do zadní části vozu.

Přehled funkcí:

  • Systém pro snížení rizika předozadních srážek a zmírnění důsledků nehod
  • Vizuální varování varovnou kontrolkou v rozsahu rychlosti mezi 7 a 250 km/h
  • Doplňkové zvukové varování, pokud se vzdálenost nadále rychle zkracuje
  • Zvýšení brzdného tlaku pomocí adaptivního brzdového asistenta
  • Autonomní částečné brzdění, pokud řidič nereaguje
  • Kombinace blízkostního varování, brzdového asistenta a autonomního částečného brzdění


Systém DISTRONIC PLUS (nadstandardní; předpokládaná dostupnost od poloviny roku 2015)
Tento inovativní asistenční systém automaticky pomáhá řidiči udržovat bezpečnou vzdálenost od vozidla vpředu a zbavuje jej napětí na dlouhých cestách a při popojíždění v kolonách. Bude-li překročena bezpečná vzdálenost, systém vydá vizuální varování a zvukové varování, bude-li hrozit nebezpečí srážky.


Systém PRE-SAFE® s reverzibilními napínači pásů u sedadel řidiče a spolujezdce, funkce zavírání bočních okének (nadstandardní)
Každý vůz Mercedes-Benz je výsledkem desetiletí zkušeností z bezpečnostních technologií – díky čemuž se kritické situace stávají ještě více nepravděpodobnými. Pokud by však mělo přesto dojít ke kritické situaci, tento systém vám pomůže s preventivními a ochrannými opatřeními.


Systém PRE-SAFE® přináší kombinaci aktivní a pasivní ochrany. Bezpečnostní pásy a airbagy chrání cestující ve voze účinněji, pokud jsou jejich součástí aktivní systémy, jako například balíčky asistence řízení nebo asistent brzdění Brake Assist.

Systém PRE-SAFE® vyhodnocuje senzorické údaje z dalších systémů, jako je Electronic Stability Program ESP® a Brake Assist system BAS, a dokáže rozeznat situace, jako je například výrazná přetáčivost nebo nedotáčivost vozu a nouzové brzdění.

Systém je schopen rozeznat kritické situace při řízení předem a zahájit preventivní kroky pro ochranu cestujících v případě hrozící nehody. K těmto krokům patří reverzibilní předepínání pásů a automatické zavření všech otevřených oken.


Asistent udržování vozidla v jízdním pruhu Lane Keeping Assist (součást nadstandardního balíčku Lane Tracking)
Nepozornost a únava mohou způsobit, že vyjedete ze svého jízdního pruhu, aniž byste si to uvědomili. Tento systém je schopen rozpoznat neúmyslná opuštění jízdního pruhu a varovat řidiče pulzujícími vibracemi volantu.

Hlídání mrtvého úhlu Blind Spot Assist (součást nadstandardního balíčku Lane Tracking)
Tento systém umožňuje zmírnit jedno z hlavních nebezpečí v provozu. Je-li zjištěno vozidlo v mrtvém úhlu, na vnějším zrcátku se objeví červený trojúhelník. Pokud si řidič tohoto vizuálního znamení nevšimne a aktivuje ukazatel směru, systém vydá další, tentokrát zvukové varování.

Asistent dopravního značení Traffic Sign Assist (součást nadstandardního systému COMAND Online)
Každodenní rutina a provoz jsou dosti stresující. A proto je tato asistenční funkce tak užitečná. Vaše vozidlo má vždy přehled o aktuálním omezení rychlosti. To je obzvlášť užitečné na dlouhých cestách nebo při monotónních jízdách po dálnici.


Systém dokáže rozpoznávat rychlostní omezení, značky „zákaz vjezdu“ a „zákaz předjíždění“ a konec jejich platnosti a zobrazuje je na přístrojové desce. Budou-li na místě vhodné značky, systém vyšle k řidiči vizuální a zvukové varování, bude-li vjíždět do jednosměrné ulice v opačném směru, a tedy v rozporu s dopravními předpisy.

 

Parkování

Systém PARKTRONIC (nadstandardní)
Systém PARKTRONIC pomáhá řidiči při parkování a manévrování vizuálními a akustickými signály. Rovněž usnadňuje parkování a opouštění parkovacího místa ve stísněných prostorách.


Přiblížení ke zjištěné překážce indikují vizuální a slyšitelné signály. Nejprve se rozsvítí jen žluté LED kontrolky. Pokud přibližování pokračuje, rozsvítí se i červené LED kontrolky a zazní varovné tóny. Systém PARKTRONIC funguje jako sonar. Jeho elektronická řídicí jednotka používá ultrazvukové signály ke zjištění vzdálenosti mezi vozidlem a překážkou.

Systém PARKTRONIC je aktivní při rychlostech do 18 km/h. Automaticky se zapíná, jakmile rychlost klesne pod tuto prahovou hodnotu. Lze jej zapínat a vypínat manuálně, tlačítkem na horním ovládacím panelu.


Kamera pro couvání s dynamickými vodicími čarami na displeji (nadstandardní)
Parkování a manévrování při couvání je mnohem snadnější a bezpečnější za pomoci zadní parkovací kamery. Aktivuje se automaticky při zařazení zpátečky a ukazuje oblast za vozem (s dynamickými naváděcími čarami) na centrálním displeji.

 

Viditelnost

Asistenční systém adaptivních světlometů Adaptive Highbeam Assist (nadstandardní)
Asistenční systém adaptivních světlometů Adaptive Highbeam Assist zlepšuje bezpečnost noční jízdy a je faktorem zbavujícím řidiče napětí. Řidič již nemusí ovládat přepínač dálkových světel a může se lépe soustředit na úkoly spojené s řízením.


Jsou-li aktivována dálková světla, Adaptive Highbeam Assist vždy zajišťuje jejich optimální dosah a zabraňuje oslnění vozidel jedoucích v protisměru. Dosah dálkových světel se upravuje podle aktuální dopravní situace, bez náhlých změn. To zaručuje významně lepší osvětlení i v rozsahu tlumených světel.

 
 

Soubory ke stažení

Technická data (v němčině)

Ceník AMG GT kupé

Brožura AMG GT

 
 

Objednání zkušební jízdy - Mercedes-AMG GT kupé »

Položky označené * jsou povinné.

 
 
Mercedes

S. & W. Automobily s.r.o.
Daimlerova 202
362 11 Jenišov, Karlovy Vary
N 50° 13.41012', E 12° 48.18162'
Tel.: +420 353 447 811
Fax: +420 353 447 823

S. & W. Automobily s.r.o.
Přístavní 823/35
400 07 Ústí nad Labem
N 50° 39.73708', E 14° 3.65222'
Tel.: +420 475 669 111
Fax: +420 475 669 139