Mercedes-AMG GT Roadster | S. & W. Automobily s.r.o. - autorizovaný prodejce vozů Mercedes-Benz

přeskočit k navigaci »

Úvodní stránka > Přehled modelů > Mercedes-AMG GT > AMG-GT Roadster

 

Mercedes-AMG GT Roadster

 

Zobrazeno:1051x

od 2.970.000 Kč bez DPH

 

Objednání zkušební jízdy Soubory ke stažení

Nový roadster

 

Koncepce vozu

Zcela nový Mercedes-AMG GT Roadster

a ve verzi C i náš nejrychlejší roadster. Má ohromujících 557 koní, zrychlení na 100 km/h za 3,7 sekundy a maximálku 316 km/h.

 

Dvě podoby „Driving Performance“ s větrem ve vlasech

Mercedes-AMG přináší ještě více svěžího větru do modelové řady AMG GT. Krátce po světové premiéře modelu AMG GT R představuje značka sportovních a vysokovýkonných vozů z Affalterbachu dvě fascinující varianty dvoumístného sportovního vozu s karoserií roadster. Kromě modelu AMG GT Roadster obohacuje AMG GT C Roadster portfolio o zcela novou modelovou variantu. S výkonem 410 kW (557 k) a maximálním točivým momentem 680 N.m je AMG GT C nejvýkonnější verzí nové karosářské varianty Roadster a navíc využívá několika technických nuancí z modelu AMG GT R. Mezi ně patří aktivní řízení zadní nápravy a elektronicky řízená uzávěrka zadního diferenciálu. Ve spojení se sportovním podvozkem AMG RIDE CONTROL zaručuje AMG GT C Roadster jízdní dynamiku na nejvyšší úrovni. Také svými svalnatými proporcemi prozrazuje vrcholný roadster inspiraci mimořádně sportovní verzí AMG GT R. Rozšířené zadní blatníky vytvářejí místo pro širší kola s větším rozchodem na zadní nápravě, což umožňuje ještě vyšší rychlosti při průjezdu zatáčkami a nejlepší trakci. Autentický zvuk motoru V8 zajišťuje i v modelu AMG Roadster nastavitelná výfuková soustava Performance.

 

V nových karosářských variantách Roadster lze ještě intenzivněji prožívat pro značku AMG typické zážitky z jízdy. „Oběma našimi modely Roadster strategicky rozšiřujeme modelovou řadu AMG GT o dvě fascinující varianty. Navíc zavádíme novou modelovou variantu AMG GT C Roadster, která přebírá velký počet komponentů z našeho vrcholného sportovního modelu AMG GT R, zaměřených na maximalizaci jízdních výkonů. Výsledkem je velmi dynamická jízda ve velmi exkluzivním voze, ve spojení s ryzími zážitky z řízení roadsteru,“ říká Tobias Moers, předseda představenstva společnosti Mercedes‑AMG GmbH.

S oběma variantami Roadster má modelová řada Mercedes‑AMG GT již pět členů. Také oba nové sportovní vozy se skládací střechou z tkaniny nesou v sobě technické geny, typické pro AMG. Mezi ně patří například lehký skelet karoserie z hliníku s vysokou torzní tuhostí, jakož i výkonné a hospodárné motory V8 přeplňované dvěma turbodmychadly. Vstupem do světa karosářské verze Roadster je AMG GT s výkonem 350 kW (476 k). AMG GT C Roadster představuje zcela nový výkonový stupeň s výkonem zvýšeným na 410 kW (557 k).

Přehled technických údajů:

 

 

Mercedes-AMG GT Roadster

Mercedes-AMG GT C Roadster

Motor

V8 4,0 litru s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním dvěma turbodmychadly

V8 4,0 litru s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním dvěma turbodmychadly

Zdvihový objem

3982 cm3

3982 cm3

Největší výkon

350 kW(476 k) při 6000 min-1

410 kW (557 k) při
5750-6750 min-1

Max. točivý moment

630 N.m při
1700-5000 min-1

680 N.m při 1900-5750 min-1

Pohon

pohon zadních kol

pohon zadních kol

Převodovka

7stupňová dvouspojková převodovka AMG SPEEDSHIFT DCT

7stupňová dvouspojková převodovka AMG SPEEDSHIFT DCT

Kombinovaná spotřeba paliva

9,4 l/100 km

11,4 l/100 km

Kombinované emise CO2

219 g/km

259 g/km

Třída hospodárnosti

G

G

Hmotnost (DIN/EU)

1595 kg*/1670 kg**

1660 kg*/1735 kg**

Výkonová hmotnost

3,35 kg/k

2,98 kg/k

Zrychlení 0-100 km/h

4,0 s

3,7 s

Největší rychlost

302 km/h

316 km/h

Uzávěrka zadního diferenciálu

mechanická

elektronicky řízená

Podvozek

sportovní podvozek AMG

sportovní podvozek AMG RIDE CONTROL s adaptivními tlumiči

Kola vpředu/vzadu

9,0 J x 19/11,0 J x 19

9,0 J x 19/12,0 J x 20

Pneumatiky vpředu/vzadu

255/35 R 19/295/35 R 19

265/35 R 19/305/30 R 20

 

Brzdové kotouče vpředu/vzadu

360 mm/360 mm

390 mm/360 mm

Jízdní režimy

čtyři: C, S, S+, I

pět: C, S, S+, I, RACE

 

*Pohotovostní hmotnost provozuschopného vozidla podle DIN bez řidiče; ** Provozní hmotnost provozuschopného vozidla podle EU včetně řidiče (75 kg)

AMG GT C Roadster nabízí nejen vyšší hodnoty výkonu a točivého momentu, ale díky mnoha technickým skvostům z modelu Mercedes-AMG GT R přesvědčí také ještě výrazně vyšší jízdní dynamikou. Stejně jako AMG GT R je i AMG GT C Roadster rozpoznatelný podle široké, svalnaté zádě a velkých kol. Mezi další opatření patří širší rozchod kol vzadu a aktivní řízení zadních kol.

AMG GT C Roadster kromě toho disponuje lithium-iontovým akumulátorem a mimořádně exkluzivní standardní výbavou, která zahrnuje mimo jiné čalounění interiéru kůží Nappa, volant AMG Performance s věncem obšitým kombinací kůže Nappa/mikrovlákno DINAMICA a doplňkový jízdní režim RACE.

Zcela automatická: skládací střecha z tkaniny s optimalizovanou hmotností

Oběma roadsterům je společná rychlá přeměna z uzavřeného stavu na vůz s otevřenou střechou. Střecha z tkaniny se otevře a zavře během cca jedenácti sekund, což je možné i za jízdy rychlostí až 50 km/h. Na výběr jsou tři barvy střechy, černá, červená a béžová, sladěné s jedenácti barvami karoserie a deseti barevnými odstíny interiéru. Třívrstvá střecha z tkaniny se pne nad smíšenou konstrukcí z hořčíku, oceli a hliníku a svou nízkou hmotností přispívá ke snížení těžiště vozidla. Dodatečnou ochranu v případě převrácení poskytuje cestujícím integrovaná hliníková příčka s ochrannými oblouky.

Nový výkonový stupeň: motor AMG V8 4,0 litru Biturbo

V modelu AMG GT C Roadster uvádí Mercedes-AMG na trh další výkonový stupeň motoru V8 4,0 litru s přeplňováním dvěma turbodmychadly, čímž umocňuje exkluzivní charakter nového modelu. Největší výkon 410 kW (557 k) překonává o 35 kW (47 k) výkon modelu AMG GT S a za vrcholným modelem Mercedes-AMG GT R zaostává o pouhých 20 kW (28 k). Maximální točivý moment 680 N.m je k dispozici od 1900 do 5750 min-1. Zrychlení z klidu na 100 km/h je otázkou 3,7 sekundy a dynamická akcelerace může pokračovat až do dosažení nejvyšší rychlosti 316 km/h.

AMG GT Roadster disponuje největším výkonem 350 kW (476 k) a maximálním točivým momentem 630 N.m. Tato varianta zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,0 sekundy a může jet rychlostí až 302 km/h.

Osmiválec nadchne spontánními reakcemi, citlivým dávkováním výkonu a lineární výkonovou charakteristikou s mimořádnou hnací sílou ve všech oblastech otáček. Motor AMG V8 4,0 litru používá osvědčené přeplňování dvěma turbodmychadly, která nejsou uložena na vnější straně řad válců, ale mezi nimi, uvnitř V. Výhodami tohoto tzv. „horkého vnitřního V“ jsou kompaktní konstrukce motoru, spontánní reakce turbodmychadel a nižší emise díky nejlepšímu možnému přívodu výfukových plynů do katalyzátorů, uložených v blízkosti motoru.

 

Rovněž optimálně přizpůsobená: dvouspojková převodovka

Také sedmistupňová dvouspojková převodovka uložená u zadní nápravy v uspořádání „Transaxle“ byla vývojáři AMG přizpůsobena novému výkonovému stupni motoru modelu Mercedes-AMG GT C Roadster upraveným hardwarem a softwarem. První stupeň 7stupňové sportovní převodovky AMG SPEEDSHIFT DCT má delší převod, sedmý stupeň a stálý převod jsou kratší. To umožňuje ještě agilnější zrychlení a velmi spontánní reakce na rychlé pohyby pedálu plynu.

Pomocí voliče jízdních režimů AMG DYNAMIC SELECT si může řidič indidivuálně přizpůsobit nastavení vozu AMG GT Roadster podle svých přání. Tři jízdní režimy „C“ (Comfort), „S“ (Sport), „S+“ (Sport Plus) a individuálně naprogramovatelné nastavení „I“ (Individual) umožňují široké rozpětí zážitků z řízení od komfortní až po velmi sportovní jízdu.

Pro Mercedes-AMG GT C Roadster je navíc k dispozici jízdní režim „RACE“, který optimálně přizpůsobuje strategii řazení dvouspojkové převodovky potřebám jízdy po závodním okruhu – včetně nejkratších dob řazení a velmi emocionálního zvukového doprovodu. Řidič může stisknutím samostatného tlačítka „M“ na středové konzole aktivovat manuální řežim řazení v jakémkoli jízdním režimu.

Ryzí zvuk: výfuková soustava AMG Performance

AMG GT C Roadster je standardně vybaven výfukovou soustavou AMG Performance, která poskytuje ještě emocionálnější zvukový doprovod. Dvě bezstupňově nastavitelné klapky autenticky a bezprostředně modulují zvuk motoru modelu Mercedes-AMG GT C Roadster. Klapky se otvírají nebo zavírají v závislosti na zvoleném jízdním režimu AMG DRIVE SELECT, mohou být ovládány ovšem také individuálně samostatným tlačítkem systému AMG DRIVE UNIT. V nastaveních „Comfort“ a „Sport“ má motor V8 typický nízkofrekvenční zvuk s komfortně orientovaným charakterem. V režimech „Sport Plus“ a „RACE“ je jeho zvuk výrazně emocionálnější. Nastavitelná výfuková soustava AMG Performance se na přání dodává rovněž pro Mercedes-AMG GT Roadster.

Také pro modely Roadster: aktivní systém přívodu vzduchu z AMG GT R

Obě varianty AMG Roadster přebírají od modelu AMG GT R výjimečné technické řešení: aktivní systém přívodu vzduchu. Svislé lamely, které se nacházejí ve spodní části předního nárazníku, lze během cca jedné sekundy otevřít nebo zavřít pomocí elektromotoru. Tím lze zajistit chlazení v závislosti na aktuálních potřebách. Nepřetržitá optimalizace nastavení pochopitelně vyžaduje velmi inteligentní a rychlé ovládání.

V normálním provozu, bez zvýšené potřeby přívodu chladicího vzduchu, jsou lamely uzavřené. Díky tomu je aerodynamický odpor vzduchu nižší a vzduch je cíleně přiváděn pod vozidlo. Jakmile dosáhnou určité komponenty předem definovaných teplot a dojde k výrazně vyšší potřebě chladicícho vzduchu, lamely se otevřou a umožňují maximální přívod vzduchu k výměníkům tepla.

Velmi výrazný: energický vnější design

Dvoumístný roadster slibuje již při prvním pohledu na stojící vůz ryzí zážitky z řízení sportovního plnokrevníka díky výrazné masce chladiče AMG Panamericana, dlouhé svalnaté kapotě motoru a široké zádi. Markantní maska chladiče AMG Panamericana zdůrazňuje blízký vztah k motoristickému sportu 15 chromovanými svislými lamelami, které citují vzhled aktuálního závodního vozu Mercedes-AMG GT3 pro soukromé týmy. Nový přední nárazník umocňuje dojem šířky a dodává vozu ještě větší vizuální stabilitu. Velké krajní otvory pro přívod vzduchu zabezpečují chlazení poháněcího ústrojí. Vypracovaná ramenní oblast vozidla působí jako napjatý sval a v kombinaci s novými 19“ a 20“ koly AMG z lehké slitiny v designu s 5 dvojitými paprsky zanechává dojem čisté síly a dynamiky.

Umocňuje dojem šířky a síly: uspořádání zádě

Rovněž ze zadní perspektivy jsou nápadné četné novinky. Nové hliníkové boční stěny modelu AMG GT C Roadster rozšiřují otevřený dvoumístný vůz v porovnání s modelem AMG GT Roadster vzadu o celkem 57 milimetrů. To přesně odpovídá rozměrům modelu AMG GT R. Svalnaté tvary vytvářejí v porovnání s modelem AMG GT Roadster navíc prostor pro větší kola s širším rozchodem. Obě opatření zvyšují trakci a umožňují vyšší rychlosti při průjezdu zatáčkami. Rovněž širší zadní nárazník modelu AMG GT C Roadster vylepšuje velkými krajními ventilačními otvory proudění vzduchu v oblasti zádě. Obě varianty roadsteru sdílejí zadní spoiler integrovaný do víka zavazadlového prostoru. V závislosti na zvoleném jízdním režimu se zadní spoiler při definovaných rychlostech elektricky vysouvá, resp. zasouvá.

Vyšší tuhost a nízká hmotnost: inteligentní kombinace materiálů

Mercedes-AMG sází v konstrukci skeletu karoserie modelů AMG GT a GT C Roadster na inteligentní kombinaci použitých materiálů. Nosný skelet a karoserie jsou vyrobeny z různých druhů slitin hliníku, krajní část přídě je naproti tomu zhotovena z hořčíku. Tento extrémně lehký prvek na přídi snižuje moment setrvačnosti před přední nápravou, a zvyšuje tak agilitu.

Vzhledem k otevřené konstrukci karoserie roadsteru byl tuhý skelet ještě více vyztužen specifickými opatřeními, například bočními prahy s většími tloušťkami stěn a větším počtem komor. Nosník přístrojové desky je spojen s rámem čelního okna dodatečnými vzpěrami. Zadní náprava je navíc vyztužena příčnou vzpěrou, umístěnou mezi skládací střechou a palivovou nádrží. Příčný nosník za sedadly nese pevný systém s ochrannými oblouky pro případ převrácení.

Zadní víko je mimořádně lehké díky nové kompozitní konstrukci. Nosná struktura je tvořena kompozitem SMC (Sheet Molding Compound) s uhlíkovými vlákny. Tyto technicky vyspělé plasty se vyznačují nízkou hmotností, vysokou stabilitou a velmi dobrými povrchovými vlastnostmi. Inovativní materiály byly vyvinuty v provozu Mercedes-Benz TEC Fabrik v Sindelfingenu a společně s odborníky AMG v Affalterbachu připraveny pro sériovou výrobu. Tato kombinace materiálů nalézá uplatnění poprvé v nových roadsterech AMG.

Konceptu inteligentního použití materiálů se odborníci AMG na lehkou konstrukci drželi také u výztuh pro zachycení kol při nárazu, které jsou vyrobeny rovněž z kompozitního materiálu. Kompozitové výztuhy jsou o 50 procent lehčí než odpovídající díly z oceli a při nehodě pomáhají nasměrovat přední kola v rámci předpokládané deformace při nárazu k podélnému nosníku, kde dojde k jejich zablokování.

Inspirace motoristickým sportem: sportovní podvozek AMG

Také sportovní podvozek AMG dává najevo závodní geny nových roadsterů AMG. Trojúhelníková příčná ramena, čepy a těhlice kol na přední a zadní nápravě jsou vyrobeny z kovaného hliníku, aby bylo dosaženo nižších neodpružených hmot. Kola jsou navíc zavěšena na dvojicích trojúhelníkových příčných ramen. Výsledná vysoká stabilita nastavení geometrie a zavěšení kol umožňuje dosahovat vysokých rychlostí při průjezdech zatáčkami a přitom zprostředkovává řidiči optimální kontakt s vozovkou i při jízdě na vysoko posazeném limitu.

V modelu Mercedes-AMG GT C Roadster je sportovní podvozek kombinován s bezstupňově nastavitelnými tlumiči AMG RIDE CONTROL. Adaptivní tlumiče jsou elektronicky řízené a automaticky přizpůsobují tlumení každého kola aktuální jízdní situaci, rychlosti jízdy a stavu vozovky.

 

Ještě více agility: aktivní řízení zadních kol z modelu AMG GT R

Nový Mercedes-AMG GT C Roadster reaguje ještě citlivěji díky standardně dodávanému aktivnímu řízení zadních kol, které debutovalo v modelu Mercedes-AMG GT R. Systém nabízí ideální kombinaci agility a stability – a díky tomu umožňuje skloubit v jízdních vlastnostech prvky, které za normálních okolností stojí ve vzájemném protikladu.

Zadní kola se do rychlosti jízdy 100 km/h natáčejí v opačném směru než přední. Mercedes-AMG GT C Roadster díky tomu projíždí pomalými zatáčkami výrazně agilněji, poskytuje řidiči ještě větší potěšení z jízdy a vyžaduje méně práce při řízení. Navíc toto uspořádání přináší řidičům i další výhody, které ocení především v každodenním provozu. Vůz natáčením zadních kol získal menší průměr otáčení, a díky tomu lepší manévrovatelnost, která je přínosem zejména při odbočování nebo parkování.

Jede-li AMG GT C Roadster rychleji než 100 km/h, natáčí systém zadní kola v menším úhlu paralelně ke kolům předním. To znatelně zvyšuje stabilitu jízdy. Zároveň začnou při změně směru jízdy výrazně rychleji působit na zadní kola boční síly, které zrychlují reakci vozu na natočení volantu. Řidič kromě toho citlivěji vnímá obrovskou adhezi zadní nápravy modelu Mercedes-AMG GT C Roadsters a velkou stabilitu při rychlých změnách směru jízdy bez jinak pociťovaného efektu náhlé přetáčivosti.

Standardní výbava: uzávěrka zadního diferenciálu

AMG GT C Roadster je standardně vybaven elektronicky řízenou uzávěrkou zadního diferenciálu (Mercedes-AMG GT Roadster má mechanickou uzávěrku zadního diferenciálu), která je integrována do kompaktní společné skříně převodovky s rozvodovkou. Její citlivá a rychlá regulace posouvá limity jízdní dynamiky na ještě vyšší úroveň. Vylepšuje nejen trakci poháněných kol, ale zvyšuje také rychlost při průjezdu zatáčkou na limitu fyzikálních možností.

Velmi kvalitní a exkluzivní: interiér

Vnitřní design navazuje na nevšední stylistické pojetí exteriéru. Přístrojová deska působí díky zvýrazněné šířce jako mohutné křídlo. Ve spojení s vysokou spodní linií bočních oken, konkávně tvarovanými výplněmi dveří, dynamicky stoupající středovou konzolou a nízkou polohou sezení je řidič dokonale integrován do interiéru. Poprvé je k dispozici nové světlé čalounění interiéru kůží Exklusiv Nappa STYLE macchiato-béžová, které propůjčuje otevřenému sportovnímu vozu ještě více individuality a exkluzivity.

Více bočního vedení a komfortu: sedadla AMG Performance

Na přání dodávaná sedadla AMG Performance s výrazněji tvarovanými bočními polštáři sedáku a opěradla nabízejí ještě lepší boční vedení. Sedadla AMG Performance jsou na přání nabízena poprvé se systémem vyhřívání prostoru hlavy AIRSCARF, díky němuž si lze užívat potěšení z jízdy s větrem ve vlasech i při nižších venkovních teplotách. Výdechy jsou dokonale integrovány do oblasti opěrky hlavy. Zákazník si může individuálně nastavit teplotu přiváděného teplého vzduchu ve třech stupních.

Za příjemných teplot lze cestovat i ve velmi horkém letním počasí, pokud si zákazník vybere na přání dodávanou klimatizaci sedadel, která je rovněž poprvé nabízena exkluzivně pro sedadla AMG Performance. Rovněž intenzitu klimatizace lze nastavit ve třech stupních.

Silný zvuk v interiéru: Externed Coupled Subwoofer

Audiosystémy Burmester® Surround a Burmester® High-End Surround zajistí v modelu AMG GT Roadster mimořádné zážitky z poslechu hudby. Oba systémy těží z přínosů inovace, kterou značka AMG vyvinula ve spolupráci se společností Burmester pod značením Externed Coupled Subwoofer (ECS). Nový systém pro intenzivní reprodukci basů s extrémně hlubokým basovým základem promění i otevřený dvoumístný vůz v pojízdné koncertní pódium.

 

Místo prostorově vymezeného basového reproduktoru používá ECS celý vnitřní prostor vozidla jako „basový box“. Takovéto uspořádání umožňuje speciální otvor v podběhu pravého zadního kola. Zvuk od subwooferu se tímto otvorem ve skeletu karoserie dostává speciálně definovaným kanálem do interiéru a zde zaručuje nevšedně působivý zvuk.

 

Design

Klasický design sportovního vozidla s řemeslně zpracovanou kvalitou.
Nový Mercedes-AMG GT již nyní sepisuje historii motoristického sportu. Díky špičkovým technologiím Performance a také neodolatelnému, smyslnému designu sportovního vozu. A jako nový roadster míří plnou rychlostí do srdcí opravdových automobilových nadšenců. Látková střecha se otevře za pouhých jedenáct sekund, aby Vám zprostředkovala dechberoucí zážitek z jízdy pod širým nebem – obklopeni exkluzivními materiály vyznačujícími se vysoce kvalitním řemeslným zpracováním.


Exteriér – proporce legendy.
Nový Mercedes-AMG GT Roadster s proporcemi klasického sportovního vozu generuje ohromný trakční výkon. Vyznačuje se výrazně prodlouženou kapotou, protaženou dopředu, a širokou zádí. Látková střecha elegantně ladí se siluetou vozu a v zavřeném stavu vykresluje kontury kupé.

Jeho příbuznost s motoristickým sportem je vytesána přímo na přídi nového Mercedes-AMG Roadster: přední nárazník se pyšní novou maskou chladiče AMG Panamericana v lesklém chromu. Mezi další charakteristické prvky přídě patří světlomety High Performance ve sportovním vzhledu a design světel typický pro Mercedes-Benz. Při pohledu z boku oslní pozorovatele vysoce kvalitní třívrstvá látková střecha. Když je zavřená, působí lehkým, puristickým dojmem a vytváří harmonickou linii kupé.

Mezi speciální prvky designu zádě vozidla patří zadní nárazník s difuzorem v matné černé a dekor v matné stříbrné iridium, integrovaná chromovaná koncovka výfuku a centrálně umístěna světla zpátečky LED a přední mlhová světla. Směrová světla v zadních světlech LED jsou vybavena inovativním blikajícím efektem. Pro citelně vyšší negativní vztlakovou sílu lze zadní křídlo elektricky roztáhnout.



Interiér – citelně intenzivnější.
Interiér připomíná kokpit letadla – dechberoucí efekt i s otevřenou plátěnou střechou. Velmi výrazným prvkem je hluboká poloha sezení hned vedle středové konzoly v designu ve stylu V8. Kvalitní řemeslné zpracování materiálů je patrné hned na první pohled a dotek.

Sedadla AMG ve standardní výbavě čalouněná syntetickou kůží ARTICO / černou tkaninou poskytují tu správnou oporu, jakou v novém Mercedes-AMG GT Roadster potřebujete. Současně se na dlouhých cestách cítíte pohodlně. Když uchopíte volant AMG Performance, budete mít pocit opravdového automobilového závodníka. Se zploštělou spodní částí a perforovanými úchopy umožňuje perfektní úchop a řízení.

Dokonce i sdružený přístroj AMG je v závodním duchu, zejména díky indikátoru řazení nahoru v režimu M v podobě LED diod v barvě bílá, žlutá a červená. AMG Drive Unit se čtyřmi jízdními programy AMG DYNAMIC SELECT je ústředním bodem pro individuální nastavení vozidla. Pro navýšení komfortu při jízdě s otevřenou střechou lze jako příplatkovou výbavu doplnit ventilovaná sedadla a vyhřívání šíje a krku AIRSCARF, které je poprvé dostupné pro sedadla AMG Performance v modelu Mercedes-AMG GT.

 

Systém řízení a podvozku

Převodovky – každá změna převodového stupně Vám může způsobit husí kůži.

Dvouspojková převodovka AMG SPEEDSHIFT 7G-DCT

Tato sportovní automatická převodovka přenáší v novém voze Mercedes-AMG Roadster výkon bez přerušení trakční síly díky vysoce emocionální funkci dvojité spojky – v závislosti na režimu převodovky s rostoucí intenzitou. Převodové stupně můžete také měnit manuálně pomocí autenticky stylizovaných řadicích pádel.

Dostupnost výbavy závisí na zvoleném motoru a konfiguraci. Podrobnosti najdete v informacích o výbavě každého jednotlivého modelu.


AMG DRIVE UNIT
Jednotka AMG DRIVE UNIT je centrální ovládací centrum pro sportovní převodovku a všechny jízdní dynamické funkce. Volicí páka AMG E-SELECT, ovladač AMG DYNAMIC SELECT a různá funkční tlačítka Vám mimo jiné umožní nastavit režimy převodovky, převodovku a ESP®.

 

7stupňová sportovní převodovka AMG SPEEDSHIFT DCT
Tato dvouspojková převodovka fascinuje okamžitými změnami převodových stupňů a extrémně krátkými časy řazení. Se svými sedmi převodovými stupni, třemi režimy převodovky, manuálním režimem, funkcí meziplynu a RACE START poskytuje tato převodovka extrémně dynamické zrychlení.


Jedná se o emociálně výrazný prvek každé jízdy, dokonce téměř každého okamžiku akcelerace: částečné přerušení zapalování při řazení nahoru pro jedinečný zvukový zážitek – stejně jako automatické vypnutí funkce dvojité spojky při řazení dolů. Pro ještě intenzivnější zážitek z motoristického sportu může řidič využít krátkodobý program M spočívající v řazení řadicími pádly a přejít do režimu manuální převodovky „M“, aniž by musel sejmout ruce z volantu.

Nový Mercedes-AMG GT Roadster není však jen čistokrevným sportovním vozidlem, ale také vozidlem vhodným pro každodenní použití, jakož i pro delší výlety: režim převodovky „C“ umožňuje velmi komfortní jízdu při nízkých otáčkách motoru. A funkce ECO start-stop a také režim plachtění, při které je motor odpojen od hnacího systému, účinně snižují spotřebu paliva.

 

Sportovní podvozek AMG – jako lepidlo na asfaltu.

Perfektní spojení mezi každodenním životem a závodním okruhem.
Nový Mercedes-AMG Roadster je ve standardu vybaven sportovním podvozkem AMG s nápravami s dvojitými příčnými rameny z kovaného hliníku. V příplatkové výbavě je sportovní podvozek AMG RIDE CONTROL dostupný s nastavitelnými tlumiči. Pro ještě sportovnější zrychlení na výjezdu ze zatáčky je vozidlo také vybaveno mechanickou uzávěrkou zadní nápravy AMG.

Dostupnost výbavy závisí na zvoleném motoru a konfiguraci. Podrobnosti najdete v informacích o výbavě každého jednotlivého modelu.


Linie AMG DYNAMIC PLUS (příplatková výbava)
Linie AMG DYNAMIC PLUS dodává vozidlu dynamičtější jízdní vlastnosti a ještě sportovnější výkon. Kromě dynamického uložení motoru a převodovky nabízí tužší sportovní podvozek, speciálně nastavené řízení a speciální aplikaci motoru.

Přehled prvků:

  • Volant AMG Performance čalouněný mikrovláknem DINAMICA
  • Dynamické uložení motoru a převodovky
  • Zlaté prvky ve sdruženém přístroji
  • Specifické nastavení řízení
  • Specifická aplikace motoru
  • Tužší vyladění sportovního podvozku

K dispozici pouze pro Mercedes-AMG GT C.


Řízení zadní nápravy AMG
Řízení zadní nápravy AMG činí vozidlo ještě více řiditelnějším a, až po kritické limity, mnohem ovladatelnějším. Inteligentní princip: řízení v opačném směru v nízkém rychlostním rozsahu a ve stejném směru při vyšších rychlostech má za následek efekt zkrácení nebo prodloužení rozvoru náprav.

K dispozici pouze pro Mercedes-AMG GT C.


Uzávěrka diferenciálu zadní nápravy AMG s omezeným prokluzem
Uzávěrka diferenciálu zadní nápravy AMG s omezeným prokluzem se stará o velmi dobrou trakci a příčnou dynamiku. Je perfektně sladěna s konzistentně sportovně zaměřenou elastokinematikou vozidla.

K dispozici pouze pro Mercedes-AMG GT.


Uzávěrka diferenciálu zadní nápravy AMG s omezeným prokluzem, elektronická
Elektronická uzávěrka diferenciálu zadní nápravy AMG s omezeným prokluzem zlepšuje trakci a také jízdní stabilitu na klikatých vozovkách a při změně jízdního pruhu při vysoké rychlosti.

K dispozici pouze pro Mercedes-AMG GT C.


Vysoce výkonný kompozitní brzdový systém AMG
Velké brzdové kotouče, vpředu a vzadu vnitřně větrané a děrované, zaručují vynikající decelerační výkon. Kompozitní technologie na přední nápravě zlepšuje odolnost brzd i za extrémních podmínek a snižuje neodpruženou hmotnost u kola.


Přehled prvků:

  • Brzdové třmeny lakované ve stříbrné barvě
  • Zadní náprava: integrovaný brzdový kotouč o průměru 360 x 26 milimetrů, vnitřně chlazený a děrovaný, s jednopístovým plovoucím brzdovým třmenem
  • Přední náprava: kompozitní brzdový kotouč o průměru 360 x 36 milimetrů, vnitřně chlazený a děrovaný, s šestipístovým plovoucím brzdovým třmenem
  • Sportovní podvozek AMG RIDE CONTROL
  • Sportovní podvozek AMG RIDE CONTROL s adaptivním tlumením nabízí tři nastavení. Stisknutím tlačítka si řidič může vybrat mezi nastavením „Comfort“, „Sport“ a „Sport Plus“ a tím optimálně přizpůsobit charakteristiky tlumení jízdní situaci.

Koncepce dvojitých lichoběžníkových závěsů je v motoristickém sportu úspěšná a umožňuje vozidlu dosahovat přesvědčivého výkonu na závodním okruhu. Primárně se to projevuje vynikající příčnou dynamikou a směrovou stabilitou při vysokých rychlostech.

Systém tlumení sportovního podvozku AMG RIDE CONTROL je neustále aktivní, čímž zlepšuje jízdní bezpečnost a
hlučnost a vibrace kol. Tlumení je regulováno pro každé kolo zvlášť a je nezávislé na jízdním stylu, povrchu vozovky a zvoleném nastavení podvozku

Příplatková výbava pro Mercedes-AMG GT.

 

Zážehové motory – jeden muž, jeden mistrovský kus.

 
ZážehovýUspořádání a počet válcůZdvihový objem (cm³)Jmenovitý výkon (kW při ot./min)[1]Maximální rychlost (km/h)Spotřeba paliva, kombinovaná (l/100 km)[2]Emise CO2, kombinované (g/km)[2]
Mercedes-AMG GT V8 3.982 350/6,000 – (302) – (9.4) – (219)
Mercedes-AMG GT C V8 3.982 410/5.750–6.750 – (316) – (11.4) – (259)

V8 fascinace všemi smysly.
Látková střecha nového Mercedes-AMG GT Roadster neslouží pouze k otevírání – rovněž Vám zprostředkovává intenzivnější zvukový zážitek 4litrového motoru V8 AMG se dvěma turbodmychadly. Motor vyrobený ručně jediným inženýrem AMG negeneruje pouze ohromující výkon, ale také nesrovnatelný zvukový zážitek. Nemohli bychom si vymyslet lepší důvod proč jezdit se staženou střechou.


8válcový zážehový motor
Přednosti
4litrový motor AMG V8 se dvěma turbodmychadly nového modelu Mercedes-AMG GT Roadster má výkon 350 kW (476 k) a maximální točivý moment 600 Nm. Rovněž ohromující je suchá hmotnost motoru, která činí pouhých 245 kilogramů. Společně se tyto hodnoty starají o nenapodobitelnou odezvu a extrémně vysokou trakční sílu již od nízkých otáček.


Podrobnosti o technologii motoru.
Hliníková kliková skříň je vyrobena pomocí technologie lití do písku a má uzavřenou konstrukci. Tím je zajištěna maximální odolnost a nízká hmotnost. Dvě turbodmychadla jsou instalována uvnitř V.

Díky tomu je zaručena kompaktnější konstrukce, optimalizované množství vzduchu a perfektní proudění výfukových plynů do turbodmychadel. Výsledkem je optimální odezva motoru a lepší hodnoty emisí.

Podrobnosti o účinnosti
Konstrukce motoru zaručuje vynikající úroveň emisí. Aby byla zajištěna maximální teplota a teplotní vodivost, byla slitina hlavy válců obohacena o zirkon. A pro maximální odolnost a optimalizaci tření jsou vnitřní povrchy válců potaženy technologií NANOSLIDE® vyvinutou společností Daimler.

Hodnoty v závorkách platí pro vozidla s automatickou převodovkou.

[1] Údaje pro jmenovitý výkon a jmenovitý točivý moment jsou v souladu se směrnicí 595/2009/EHS ve stávajícím platném znění.

[2] Uvedené hodnoty ke spotřebě paliva a emisím CO2 byly zjištěny na základě předepsaného postupu měření (§ 2 č. 5, 6, 6a výnosu o osobních vozidlech (označení spotřeby energie) v aktuálním platném znění). Tyto údaje se netýkají konkrétního vozidla a nejsou součástí produktové nabídky. Jsou uvedeny výlučně pro účely srovnání různých modelů vozidel.

 

Komfort

Komfort interiéru – výkon vycházející ze samotné podstaty.

Zažijte zblízka atmosféru motoristického sportu.

Interiér nového vozidla Mercedes-AMG GT Roadster Vás doslova uzemní. Ale zvládá i jemnější zacházení. Třívrstvá látková střecha je zárukou tepla a ticha během jízdy, takže si můžete vychutnat i delší cesty. K sedadlům AMG Sport a AMG Performance je dostupné vyhřívání šíje a krku AIRSCARF a také ventilování sedadel – tím se z tohoto roadsteru stává sportovní výbava pro celoroční použití.

Dostupnost výbavy závisí na zvoleném motoru a konfiguraci. Podrobnosti najdete v informacích o výbavě každého jednotlivého modelu.


Sady výbav

  • AIRSCARF (příplatková výbava)
  • Prahové lišty AMG carbon (příplatková výbava)
  • Prahové lišty AMG z kartáčované ušlechtilé oceli s nápisem „AMG“, bíle osvícené (příplatková výbava)
  • Koberečky AMG s nápisem„AMG“
  • Sdružený přístroj AMG
  • Volant AMG Performance čalouněný kůží nappa
  • Volant AMG Performance čalouněný v kůži nappa / mikrovláknu DINAMICA
  • Sedadla AMG Performance pro řidiče a spolujezdce (příplatková výbava)
  • Sportovní sedadla AMG
  • Ozdobné prvky AMG (příplatková výbava)
  • Automatická klimatizace THERMOTRONIC
  • Čalounění kůží nappa
  • Čalounění kůží nappa, dvoubarevné (příplatková výbava)
  • Vyhřívání předních sedadel
  • Ventilování sedadla řidiče a spolujezdce (příplatková výbava)
  • Větrný štít (příplatková výbava)

 

Multimediální systémy – začíná sezóna jízdy s otevřenou střechou.

Zvučný a vizuálně atraktivní.

Nejvíce vzrušující zvukový systém je pod kapotou. Další prémiové komponenty audio jsou dostupné za příplatek: surround soundsystém Burmester® a surround soundsystém Burmester® High-End jsou perfektně sladěny s vnitřním prostorem vozidla Mercedes-AMG GT Roadster.

Dostupnost výbavy závisí na zvoleném motoru a konfiguraci. Podrobnosti najdete v informacích o výbavě každého jednotlivého modelu.

Audio 20 USB
Optimální propojení, maximální radost. Multimediální systém je kombinací zábavy, informací a komunikace. Audio 20 USB s rádiem a dvojitým tunerem umožňuje také připojení mobilních zařízení prostřednictvím Bluetooth®.


Tento systém obsahuje reproduktory, které jsou sladěny s vnitřním prostorem vozidla. Rozhraní Bluetooth® nabízí funkci hands-free a audiostreaming pro přehrávání hudebních souborů. Rovněž Vám umožní přenos kontaktů z mobilního telefonu do headunit, pokud je tato funkce podporována.

 

Surround soundsystém Burmester® High-End (příplatková výbava)
Jedenáct speciálně zkonstruovaných reproduktorů high-end, jedenáct zesilovacích kanálů s celkovým výkonem 1000 wattů a technologie exkluzivně vyvinuté pro toto vozidlo vytváří plný, prostorový a fascinující zvuk značky Burmester®.

Díky vyspělé technologii kompenzace hluku (VNC) je kvalita zvuku zachovávána navzdory hluku během jízdy, proto je vždy garantován ten nejlepší možný hudební zážitek – ať už na dálnici, nebo ve městě.

Funkce sedadla VIP umožňuje individuálně nastavit zvuk pro řidiče a spolujezdce. Dle osobních preferencí lze zvuk individuálně nastavit pomocí čtyř předvoleb „Pure“, „Easy Listening“, „Live“ a „Surround“.


Surround soundsystém Burmester® (příplatková výbava)
10 vysoce výkonných reproduktorů a elektronické a akustické prvky přesně sladěné s interiérem zaručují prvotřídní zvuk Burmester®. Funkce surround zážitek z poslechu ještě umocňuje.

Ohromující poslechový zážitek lze na přání ještě navýšit. Funkce surround generuje virtuální prostorový zvuk ze zdrojového signálu ve formátu mono nebo stereo pro maximální efekt prostorového zvuku.

Díky vyspělé technologii kompenzace hluku (VNC) je kvalita zvuku zachovávána navzdory hluku během jízdy, proto je vždy garantován ten nejlepší možný hudební zážitek – ať už na dálnici, nebo ve městě.

Surround soundsystém Burmester® také kombinuje digitální a analogové filtry. Záměrné použití analogových frekvenčních výhybek ve středním a vysokém frekvenčním rozsahu zaručuje mimořádně výrazný a přirozený prostorový zvuk.


COMAND Online (příplatková výbava)
V tomto systému najdete vše pro komfortní jízdu s možností připojení k síti. Systém COMAND Online nenechá nesplněna žádná přání týkající se multimédií, navigace a komunikace. Navigace, telefon, audio, video, internet – s multimediálním systémem COMAND Online bude mít řidič tyto a mnohé další funkce na dohled i na dosah.

Informace se zobrazují na barevném displeji s vysokým rozlišením o úhlopříčce 8,4 palců. Ovládání pomocí touchpadu je jednoduché a intuitivní. Slouží také jako přídavný, plně funkční prostředek pro zadávání pokynů/údajů vedle ovladače COMAND a systému ovládání hlasem LINGUATRONIC a ovládá se gesty jednoho nebo více prstů (multidotyk).

DVD přehrávač, rádio, paměť 10 GB pro audio- a videosoubory a zdířky pro připojení externích zařízení zaručují zábavu šitou na míru.

Mezi další přednosti systému COMAND Online patří rozhraní Bluetooth® s funkcí hands-free, funkce čtení/psaní textových zpráv a e-mailů a přenos hudby prostřednictvím audiostreamingu.


Digitální návod k obsluze
Originální návod k obsluze vozidla a k systému COMAND Online byl zcela digitalizován. Uživatel může tyto informace vyvolat přímo na displeji ve vozidle pomocí ovladače COMAND. Přístup k digitálnímu návodu k obsluze umožňuje aplikace „Vozidlo“ v základním menu headunit.


Používání této funkce je zdarma, není nutné internetové připojení. Nicméně digitální návod k obsluze je doplněn o zkrácenou tištěnou verzi, která obsahuje základní postupy pro bezpečné řízení vozidla.


Digitální rádio (příplatková výbava)
Díky viditelné anténě DAB integrované do zadního okna a digitálnímu tuneru lze přijímat pozemní rádiové vysílání ve standardech DAB, DAB+ a DMB. Digitální rádio nabízí vynikající kvalitu příjmu se zvukem bez šumů ve kvalitě CD a doplňující informace k programům jako např. obaly alb, meteorologické mapy, zprávy a dopravní mapy.


Měnič na 6 DVD (příplatková výbava)
Měnič DVD integrovaný do středové konzoly má zásobník na šest CD/DVD. Ovládání je jednoduché a intuitivní prostřednictvím systému COMAND Online.

4 reproduktory
Vozidlo je ve standardní výbavě vybaveno čtyřmi reproduktory, které jsou sladěny s vnitřním prostorem vozidla.

 Uživatelská sada Media Interface (příplatková výbava)

Univerzální rozhraní ve středové konzole Vám umožní snadné připojení přenosných přehrávačů médií jako iPod® nebo iPhone®. Audio obsahy lze pohodlně ovládat a reprodukovat v nejvyšší kvalitě prostřednictvím multimediálních systémů vozidla.


Touchpad s ovladačem (příplatková výbava)
Touchpad umožňuje intuitivní ovládání funkcí multimediálního systému pohyby jednoho nebo dvou prstů. Touchpad má vysoce kvalitní design a je integrován do opěrky ruky pro ovladač.

Ovládání nového Mercedes-AMG GT Roadster je stejně tak fascinovaně jednoduché jako používání smartphonu. Snímače touchpadu rozpoznají dotyk jednoho či dvou prstů, pohyb prstem a zoomování (pohyb dvou prstů od sebe a k sobě).

Díky vyspělému rozpoznávání písma může uživatel ručně zadávat písmena, symboly a čísla ve všech jazycích naprogramovaných v multimediálním systému.

Přímé ovládání důležitých funkcí jako funkce Zpět, přechod na oblíbené položky nebo zkrácené menu Audio umožňují tři tlačítka za dotykovou plochou.

 Univerzální sada pro telefonování (příplatková výbava)

univerzální rozhraní v loketní opěrce Vám umožní pohodlně připojit mobilní telefony k reproduktoru vozidla. Mobilní telefon lze jednoduše umístit do univerzálního držáku.


Velikost držáku lze změnit v horní části pro optimální přizpůsobení tvaru smartphonu. Používání antény vozidla zajišťuje optimální příjem i vysílání. Navíc se nabíjí baterie. Mobilní telefon se ovládá komfortně pomocí systémů vozidla. Tímto způsobem je rovněž možný přístup k vnitřní paměti vozidla.

 

Bezpečnost

Bezpečnost – v centru našeho zájmu.

Komplexní koncepce bezpečnosti od společnosti Mercedes-Benz dělí bezpečnost jízdy automobilem do čtyř fází:

Prakticky žádná jiná oblast neinspiruje konstruktéry společnosti Mercedes-Benz jako výzkum nových bezpečnostních technologií. První významný milník v oblasti bezpečnosti sahá do 50. let 20. století, kdy Béla Barényi vynalezl bezpečnostní buňku pro cestující. Ta je dnes pouze jednou z mnoha součástí komplexní koncepce bezpečnosti, která vozy Mercedes-Benz ještě více přibližuje k naší vizi jízdy bez nehod.

Dostupnost výbavy závisí na zvoleném motoru a konfiguraci. Podrobnosti najdete v informacích o výbavě každého jednotlivého modelu.


Fáze 1: bezpečná jízda.
Většina nehod začíná dlouho před skutečnou kolizí: ztrátou koncentrace, špatnou viditelností nebo riziky, která nelze předvídat. Proto koncepce bezpečnosti Mercedes-Benz využívá řadu opatření, která při každodenním cestování podporují bezpečnou jízdu a mají kritické situace pod kontrolou.

  • Třístupňový elektronický stabilizační systém (ESP®)
  • ADAPTIVE BRAKE s funkcí HOLD
  • Adaptivní brzdová světla, blikající
  • Asistent sledování bdělosti
  • Brzdový asistent BAS
  • DISTRONIC PLUS, včetně COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS (asistent prevence kolize Plus) (příplatková výbava)
  • Elektronická parkovací brzda
  • PARKTRONIC (příplatková výbava)
  • Kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách
  • Zpětná kamera (příplatková výbava)
  • Asistent jízdy v pruzích (příplatková výbava)
  • Asistent hlídání mrtvého úhlu (příplatková výbava)
  • Asistent dopravního značení (příplatková výbava)

Fáze 2: při nebezpečí.
Mercedes-Benz znamená bezpečnost v automobilové dopravě. Proto naše vozidla podporují cestující i v kritických jízdních situacích, aby každá jízda byla maximálně bezpečná.

  • Protiblokovací systém brzd (ABS)
  • Protiprokluzový systém (ASR)
  • COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS (asistent prevence kolize Plus)
  • Systém PRE-SAFE® (příplatková výbava)

Fáze 3: při nehodě.
Vozidla značky Mercedes-Benz mají řadu bezpečnostních systémů, které zabraňují nehodám. Pokud by však došlo na nejhorší, mohou přijít na řadu četné systémy na ochranu cestujících. Poskytují ochranu nejen Vám a cestujícím ve vozidle, ale také ostatním účastníkům silničního provozu.

  • Airbagy pro řidiče a spolujezdce
  • Kolenní airbagy řidiče a spolujezdce
  • Boční airbagy pro řidiče a spolujezdce
  • Okenní airbagy

Fáze 4: po nehodě.
Za účelem zmírnění následků nehody a ulehčení práce záchranné službě se spustí několik různých systémů v závislosti na typu a závažnosti nehody:

Bezpečnostní osvětlení: je možné automaticky aktivovat výstražná světla a nouzové osvětlení interiéru, aby se zabránilo dalším nehodám a aby záchranné služby havarované vozidlo našly rychleji.
Nejlepší možná ochrana: motor se může automaticky vypnout a přívod paliva přerušit.
Přímé spojení: V případě nehody může systém tísňového volání Mercedes-Benz rozhodujícím způsobem urychlit příjezd záchranářů na místo nehody. Data jsou přenášena pomocí mobilního spojení zajišťovaného komunikačním modulem s vlastní SIM kartou. Nouzové volání je proto nezávislé na připravenosti mobilního telefonu, který může být poškozen nebo mít vybitou baterii.
Přístup zvenku: zámek dveří se může odemknout automaticky. Nárazové spoje integrované mezi blatníkem a dveřmi navíc usnadňují otevření dveří po čelním nárazu.
Společnost Mercedes-Benz také vydala vícejazyčné záchranné pokyny pro záchranné složky, které jsou po celém světě k dispozici na internetu jako zdroj informací pro záchranné služby.

 

Výbava a příslušenství

Sady výbav – pro nedostižný zážitek z jízdy.

 

Komplexní a výjimečné.
Vyšší komfort, větší bezpečnost a jednoduše vynikající pocit – příplatkové sady výbav pro Mercedes-AMG GT Roadster ohromí v každém detailu. Každá Vaše jízda pak pro Vás bude speciálním stylovým zážitkem.

Dostupnost výbavy závisí na zvoleném motoru a konfiguraci. Podrobnosti najdete v informacích o výbavě každého jednotlivého modelu.


Linie AMG Carbon Exteriér (příplatková výbava)
Tato linie se sportovními detaily z karbonových vláken propůjčuje vozidlu dynamičtější vzhled. Z karbonových vláken je vyroben přední splitter, deflektory v blatnících, kryty vnějších zpětných zrcátek a jednodílný difuzor v zadním nárazníku.

Přehled prvků:

  • Kryty vnějších zpětných zrcátek z karbonových vláken
  • Černá diamantová maska chladiče s lesklou černou lamelou
  • Difuzor v zadním nárazníku z karbonových vláken
  • Deflektory v blatnících z karbonových vláken
  • Přední splitter z karbonových vláken
  • Lesklá černá mřížka sání vzduchu v předním nárazníku, na kapotě a za předními blatníky


Linie AMG DYNAMIC PLUS (příplatková výbava)
Linie AMG DYNAMIC PLUS dodává vozidlu dynamičtější jízdní vlastnosti a ještě sportovnější výkon. Kromě dynamického uložení motoru a převodovky nabízí tužší sportovní podvozek, speciálně nastavené řízení a speciální aplikaci motoru.

Přehled prvků:

  • Volant AMG Performance čalouněný mikrovláknem DINAMICA
  • Dynamické uložení motoru a převodovky
  • Zlaté prvky ve sdruženém přístroji
  • Specifické nastavení řízení
  • Specifická aplikace motoru
  • Tužší vyladění sportovního podvozku

K dispozici pouze pro Mercedes-AMG GT C.


Linie AMG Interiér, klavírový lak (příplatková výbava)
Ozdobné prvky v designu ušlechtilého lesklého klavírového laku podtrhují vysokou kvalitu interiéru. Linie zahrnuje rámování středové konzoly, orámování výdechů vzduchu a ozdobné lišty na loketních opěrkách dveří v designu klavírového laku.


Linie AMG Night Exteriér (příplatková výbava)
Lesklé černé komponenty zdůrazňují expresivní a sportovní charakter vozidla – od předního splitteru a lamely masky chladiče až po kryty vnějších zpětných zrcátek. Linii dokreslují dvě černé koncovky výfuku.

Přehled přídavných prvků:

  • Lesklá černá mřížka sání vzduchu v předním nárazníku
  • Lesklá černá mřížka sání vzduchu na kapotě
  • Lesklá černá mřížka sání vzduchu za blatníky s lesklými černými deflektory
  • Lesklá černá ozdobná lišta v dekoru difuzoru

Linie AMG Night Interiér (příplatková výbava)
Výhradně součástí linie AMG Night Interiér jsou další prvky v černé barvě, které jsou jinak v provedení stříbrná chrome. To platí zejména pro oblast kokpitu – včetně spodního krytu volantu a řadicích pádel.

Prahové lišty v černé barvě s nápisem „Mercedes-AMG“ jsou první známkou sportovního charakteru linie AMG Night Interiér. Toto ladění pokračuje volantem AMG Performance čalouněným černým mikrovláknem DINAMICA, který je součástí standardní výbavy. Spodní kryt volantu a řadicí pádla na volantu jsou rovněž v černém tónu.

Speciálním výrazným prvkem je černá spona sedadla pod opěrkou hlavy v kombinaci se sedadly AMG Performance a přídavná černá vzpěra v zavazadlovém prostoru.


Linie AMG Exteriér, stříbrná chrome (příplatková výbava)
Vysoce kvalitní stříbrné chromování propůjčuje vybraným prvkům exteriéru jednotný vzhled, pokud jde o barvu, třpyt a kvalitu. Upoutá svým chladným, hluboce transparentním vzhledem.


Přehled prvků:

  • Ozdobná lišta linie střechy ve stříbrném hliníku nad bočními okny
  • Přední splitter v barvě stříbrná chromě
  • Matná černá mřížka výstupu vzduchu na kapotě
  • Matná černá mřížka výstupu vzduchu za předními blatníky s deflektory v barvě stříbrná chrome
  • Matná černá mřížka výstupu vzduchu v předním nárazníku
  • Ozdobná lišta v barvě stříbrná chrome v difuzoru

Linie AMG Interiér, stříbrná chrome
Vysoce kvalitní ozdobné prvky ze stříbrného chromu představují výrazné prvky interiéru. Linie zahrnuje rámování středové konzoly ve stříbrném chromu, orámování výdechů vzduchu a ozdobné lišty na loketních opěrkách dveří.

Přehled prvků linie:

  • Orámování větracích výdechů v barvě stříbrná chrome
  • Rámování středové konzoly v barvě stříbrná chrome
  • Ozdobné lišty na loketních opěrkách dveří v barvě stříbrná chrome

Sada ochrany proti krádeži (příplatková výbava)
Kombinace různých bezpečnostních výbav pomáhá účinně chránit před vloupáním, odcizením a odtažením. Po nepovoleném vniknutí nebo změně polohy vozidla se spustí alarm.

Klíčem k bezpečnosti je samotný klíček. Systém se automaticky aktivuje po zamknutí vozidla. V případě vloupání do vozidla, tedy při otevření dveří, víka zavazadlového prostoru nebo kapoty motoru, vydává systém optický a akustický výstražný signál.

Systém také rozpozná neoprávněné zvednutí vozidla. Zdokonalená ochrana proti krádeži vydá při detekování pohybu v interiéru výstražný signál. Systém na ochranu proti krádeži se vypne okamžitě po odemknutí vozidla elektronickým klíčkem.

Sada KEYLESS-GO (příplatková výbava)
Systém komfortně otevírá, startuje a zamyká vozidlo, stačí mít u sebe elektronický klíček. Snímač v zadním nárazníku dále umožňuje bezkontaktně odemknout víko zavazadlového prostoru.

Funkce HANDS-FREE ACCESS umožňuje bezkontaktní otevírání a zavírání dveří zavazadlového prostoru – pouhým máchnutím nohou pod zadní nárazník. Je to velmi praktické například při nakupování, když k vozidlu přistoupíte s plnýma rukama a klíček máte v kapse.

A motor lze nastartovat a vypnout pouhým stisknutím tlačítka start/stop.

Paměťová sada (příplatková výbava)
Pokud vozidlo používá více osob, nabízí paměťová sada mimořádný komfort ovládání. Stisknutím tlačítka je možné uložit a vyvolat až tři různé polohy elektricky ovládaných předních sedadel, sloupku řízení a vnějších zpětných zrcátek.

Přehled prvků:

  • Bederní opěrka pro řidiče a spolujezdce s možností nastavění čtyř směrů
  • Nastavení pro sedadlo řidiče a spolujezdce, sloupek řízení a vnější zpětná zrcátka, vše elektricky nastavitelné a lze je uložit
  • Funkce polohování PRE-SAFE® pro sedadlo spolujezdce
  • Pneumaticky nastavitelné bočnice sedadla
  • Nastavení parkovací polohy pro vnější zpětné zrcátko na straně spolujezdce

Sada zrcátek (příplatková výbava)
Obě vnější zpětná zrcátka se za účelem ochrany krytu před poškozením, např. při parkování, sklápí a vyklápí elektricky stisknutím tlačítka. Pro lepší výhled jsou vnější zpětné zrcátko na straně řidiče a vnitřní zpětné zrcátko vybaveny automatickým tlumením.

Pomocí multifunkčního volantu můžete určit, zda se mají vnější zpětná zrcátka po zamknutí vozidla automaticky sklopit a po odemknutí znovu vyklopit. Vnější zpětné zrcátko na straně řidiče a vnitřní zpětné zrcátko se automaticky postupně ztlumí podle množství okolního a odraženého světla.

A funkce ambientního osvětlení s logem AMG pak zajišťuje bezpečné nastupování a vystupování. Aktivuje se dálkovým odemknutím nebo zamknutím dveří řidiče.


Sada asistentů jízdy v pruzích (příplatková výbava)
Kombinace asistenta hlídání mrtvého úhlu a asistenta jízdy v pruzích přináší dvojí výhodu, pokud jde o bezpečnost. Systémy mohou varovat řidiče opticky a akusticky ohledně vozidel v mrtvém úhlu a použít pulzující vibrace volantu při neúmyslném opuštění jízdního pruhu.

Jedno z největších nebezpečí silničního provozu představují vozidla v takzvaném mrtvém úhlu. Tato vozidla detekuje asistent hlídání mrtvého úhlu využívající radarové snímače.

Pokud je v mrtvém úhlu detekováno vozidlo, rozsvítí se ve vnějším zpětném zrcátku červený trojúhelník. Pokud si řidič varování nevšimne a indikuje změnu směru jízdy, začne blikat varovná kontrolka a zazní výstražný signál. Systém je aktivní v rychlostním rozsahu od 10 do 250 km/h.

Aktivní asistent jízdy v pruzích může rozpoznat neúmyslné opuštění jízdního pruhu při rychlosti od 60 do 200 km/h a včas varovat řidiče prostřednictvím vibrací volantu. Pokud řidič na varování nereaguje, může systém pomoci vrátit vozidlo do správného jízdní pruhu selektivním přibrzděním jednotlivých kol.


Univerzální sada pro telefonování (příplatková výbava)
univerzální rozhraní v loketní opěrce Vám umožní pohodlně připojit mobilní telefony k reproduktoru vozidla. Mobilní telefon lze jednoduše umístit do univerzálního držáku.


Velikost držáku lze změnit v horní části pro optimální přizpůsobení tvaru smartphonu. Používání antény vozidla zajišťuje optimální příjem i vysílání. Navíc se nabíjí baterie. Mobilní telefon se ovládá komfortně pomocí systémů vozidla. Tímto způsobem je rovněž možný přístup k vnitřní paměti vozidla.


Linie Exclusive (příplatková výbava)
Tato linie Exclusive nahrazuje ozdobné prvky AMG a interiéru propůjčuje vyšší míru individuality. Mezi ozdobné prvky patří dvě ozdobné lišty v loketních opěrkách dveří, jejichž provedení je závislé na zvolených ozdobných prvcích AMG.

 

Stardardní výbava

(výběr)

Dostupnost výbavy závisí na zvoleném motoru a konfiguraci. Podrobnosti najdete v informacích o výbavě každého jednotlivého modelu.

Sady výbav

  • Linie AMG Interiér, stříbrná chrome


Hnací systém a podvozek

  • AMG DYNAMIC SELECT
  • Řízení zadní nápravy AMG
  • Uzávěrka diferenciálu zadní nápravy AMG s omezeným prokluzem
  • Uzávěrka diferenciálu zadní nápravy AMG s omezeným prokluzem, elektronická
  • Vysoce výkonný kompozitní brzdový systém AMG
  • Výfukový systém AMG Performance, volitelně
  • Sportovní podvozek AMG RIDE CONTROL
  • 7stupňová sportovní převodovka AMG SPEEDSHIFT DCT
  • Sportovní výfukový systém AMG
  • Funkce ECO start-stop

Bezpečnost

  • Třístupňový elektronický stabilizační systém (ESP®)
  • ADAPTIVE BRAKE s funkcí HOLD
  • Adaptivní brzdová světla, blikající
  • Airbagy pro řidiče a spolujezdce
  • Protiblokovací systém brzd (ABS)
  • Protiprokluzový systém (ASR)
  • Asistent sledování bdělosti
  • Automatické řízení/aktivace světlometů
  • Brzdový asistent BAS
  • COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS (asistent prevence kolize Plus)
  • Elektronická parkovací brzda
  • Kolenní airbagy řidiče a spolujezdce
  • Mercedes-Benz emergency call system
  • Kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách
  • Ukazatel servisního intervalu ASSYST
  • Boční airbagy pro řidiče a spolujezdce
  • Tempomat s variabilním omezovačem rychlosti SPEEDTRONIC
  • Okenní airbagy
  • Multimediální systémy a navigace
  • Audio 20 USB
  • Digitální návod k obsluze
  • 4 reproduktory

Exteriér

  • Brzdové třmeny lakované v červené barvě
  • Brzdové třmeny, stříbrně lakované
  • Zadní křídlo
  • Integrované ukazatele LED ve vnějších zpětných zrcátkách
  • Zadní světla LED
  • Světlomety LED High Performance
  • Stěrače čelního okna s dešťovým senzorem
  • Černá látková střecha

Interiér

  • Úložný prostor ve středové konzole
  • AMG DRIVE UNIT
  • Prahové lišty AMG z kartáčované ušlechtilé oceli s nápisem „AMG“
  • Koberečky AMG s nápisem„AMG“
  • Sdružený přístroj AMG
  • Volant AMG Performance čalouněný kůží nappa
  • Volant AMG Performance čalouněný v kůži nappa / mikrovláknu DINAMICA
  • Sportovní sedadla AMG
  • Dvojitý držák nápojů
  • Elektricky ovládaná okna
  • Osvětlení interiéru
  • Stropní čalounění v černé tkanině
  • Funkce start KEYLESS-GO
  • Automatická klimatizace THERMOTRONIC
  • Manuálně nastavitelný sloupek řízení
  • Síťová kapsa na zadní stěně za sedadlem vlevo
  • Čalounění kůží nappa
  • Čalounění syntetickou kůží ARTICO / černou tkaninou
  • Palubní počítač
  • Manuální nastavení sedadla
  • Vyhřívání předních sedadel
 

Aktivní řízení

Mercedes-Benz Intelligent Drive.

Na cestě k jízdě bez nehod.

Co začalo systémem PRE-SAFE® před více než deseti lety a pokračovalo systémem DISTRONIC PLUS, jsme dnes posunuli k novému rozměru jízdy: Mercedes-Benz Intelligent Drive – pohodlí a bezpečnost se nyní spojily. Můžete to vidět a pocítit sami ve vozidle Mercedes-AMG GT.

Díky síťovému propojení – naši bezpečnostní experti tomu říkají „fúze senzorů“ – analyzují asistenční systémy komplexní situace a pomocí vylepšených snímačů okolí umějí ještě lépe rozeznat nebezpečné dopravní situace.

Dostupnost výbavy závisí na zvoleném motoru a konfiguraci. Podrobnosti najdete v informacích o výbavě každého jednotlivého modelu.

Asistenční systémy a bezpečnost


Asistent sledování bdělosti
Osvěžující spánek je pro práci efektivní, avšak mikrospánek za volantem může mít fatální následky a je jednou z nejčastějších příčin dopravních nehod. Proto je nový Mercedes-AMG GT Roadster vybaven asistentem sledování bdělosti, který může výše uvedenému zabránit.


Tento systém může zvýšit bezpečnost jízdy zejména při dlouhých cestách a při jízdě v noci. Rozpozná-li na základě předem určeného profilu chování řidiče typické známky únavy a nepozornosti, může ho varovat vizuálně a akusticky před hrozícím mikrospánkem.

Je aktivní v rychlostním rozsahu od 60 do 200 km/h: jeho snímače neustále monitorují Váš styl jízdy a na jeho základě vytvářejí individuální jízdní profil. Pokud dojde k odchylkám od tohoto jízdního profilu, bude Vám doporučena přestávka.

 

COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS (asistent prevence kolize Plus)
Dnešní vozy nabízejí zvýšený počet předvídavých technologií. Naše vozy se stávají „přemýšlejícími“ partnery schopnými „vidět“, „cítit“ a dokonce „nezávisle jednat“.


Systém vyšle řidiči vizuální varování, pokud se příliš zkrátí vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla. Je-li zjištěno nebezpečí srážky, zazní zvukový signál a je možné podpořit brzdění prováděné řidičem, a pokud pak řidič nebude reagovat, lze vůz zpomalit nezávisle na něm.

Za tímto účelem jsme zkombinovali radarové blízkostní varování, podporu brzdění poskytovanou adaptivním systémem Brake Assist a funkci částečného autonomního brzdění.

Pokud se vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla při rychlosti 7 až 250 km/h na několik sekund zkrátí pod předem nastavenou hodnotu, na přístrojové desce se rozsvítí výstražná kontrolka. Pokud se tato vzdálenost bude i nadále rychle snižovat, ozve se také kolísavý výstražný tón.

Potenciální srážku s pohybujícím se předmětem lze zjistit v rychlostech 7 až 250 km/h – a v případě stacionární překážky v rychlostech 7 až zhruba 80 km/h. Pokud řidič zareaguje nouzovým zabrzděním, může mu Adaptive Brake Assist pomoci. V případě potřeby posílí brzdný tlak a pomůže zabránit srážce, bude-li to možné.

Pokud řidič nereaguje, systém zahájí nezávislé částečné brzdění. To výrazně snižuje rychlost jízdy a řidič dostane další haptické varování. Při nízkých relativních rychlostech je tento zásah dostatečný pro zabránění nárazu do zadní části vozu.

Přehled funkcí:

  • Systém pro snížení rizika předozadních srážek a zmírnění důsledků nehod
  • Vizuální varování varovnou kontrolkou v rozsahu rychlosti mezi 7 a 250 km/h
  • Doplňkové zvukové varování, pokud se vzdálenost nadále rychle zkracuje
  • Zvýšení brzdného tlaku pomocí adaptivního brzdového asistenta
  • Autonomní částečné brzdění, pokud řidič nereaguje
  • Kombinace blízkostního varování, brzdového asistenta a autonomního částečného brzdění


DISTRONIC PLUS, včetně COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS (asistent prevence kolize Plus) (příplatková výbava)
Inovativní jízdní asistenční systém pomáhá řidiči udržovat bezpečnou vzdálenost od vozidla jedoucího vpředu a podporuje ho při dlouhých cestách a v provozu stop-and-go. V případě nedostatečné bezpečné vzdálenosti vydá systém optický výstražný signál a při nebezpečí kolize pak akustický signál.


Systém PRE-SAFE® (příplatková výbava)
Každý vůz Mercedes-Benz je výsledkem desetiletí zkušeností z bezpečnostních technologií – díky čemuž se kritické situace stávají ještě více nepravděpodobnými. Pokud by však mělo přesto dojít ke kritické situaci, tento systém vám pomůže s preventivními a ochrannými opatřeními.


Systém PRE-SAFE® přináší kombinaci aktivní a pasivní ochrany. Bezpečnostní pásy a airbagy chrání cestující ve voze účinněji, pokud jsou jejich součástí aktivní systémy, jako například balíčky asistence řízení nebo asistent brzdění Brake Assist.

Systém PRE-SAFE® vyhodnocuje senzorické údaje z dalších systémů, jako je Electronic Stability Program ESP® a Brake Assist system BAS, a dokáže rozeznat situace, jako je například výrazná přetáčivost nebo nedotáčivost vozu a nouzové brzdění.

Systém je schopen rozeznat kritické situace při řízení předem a zahájit preventivní kroky pro ochranu cestujících v případě hrozící nehody. K těmto krokům patří reverzibilní předepínání pásů a automatické zavření všech otevřených oken.


Asistent jízdy v pruzích (příplatková výbava)
Nepozornost a únava mohou skončit neúmyslným opuštěním jízdního pruhu. Systém je schopný rozpoznat neúmyslné opuštění jízdního pruhu a varovat řidiče pulzujícími vibracemi volantu.

Systém zpracovává snímky z kamery umístěné za čelním oknem. Vodorovné značení jízdních pruhů je rozpoznáno díky kontrastním rozdílům. Na základě těchto dat a registrovaných činností řidiče asistent jízdy v pruzích určí, zda vozidlo opustilo jízdní pruh úmyslně nebo ne.

Pokud řidič například aktivuje směrové světlo, prudce zrychlí nebo jede ostrou zatáčkou, může být zásah potlačen od samého počátku. Systém je aktivní v rychlostním rozsahu od 60 do 200 km/h a ve sdruženém přístroji v menu „Asistenční systémy“ ho lze aktivovat/deaktivovat a nastavit jeho citlivost (standardní/adaptivní).

Tempomat s variabilním omezovačem rychlosti SPEEDTRONIC
Dlouhá jízda nemusí být vyčerpávající. Inteligentní technologie na palubě nového AMG-GT Roadster usnadňují řidiči práci. Požadovanou rychlost jízdy za Vás bude udržovat Tempomat.


Tempomat se SPEEDTRONICEM umožňuje pohodlnou a hospodárnou jízdu zejména na dlouhých cestách. Kromě požadované rychlosti jízdy umožňuje systém také nastavení individuální maximální rychlosti, např. pro bezpečné dodržování rychlostních omezení.


Asistent hlídání mrtvého úhlu (příplatková výbava)
Tento systém umožňuje rozpoznat největší nebezpečí silničního provozu – vozidla v mrtvém úhlu. Radarové snímače asistenta sledování mrtvého úhlu snímají špatně přehlednou oblast po stranách vozidla a za ním.

Pokud je v mrtvém úhlu rozpoznáno vozidlo, rozsvítí se v příslušném vnějším zpětném zrcátku červený trojúhelník. Pokud si řidič varování nevšimne a indikuje změnu směru jízdy, začne blikat varovná kontrolka a zazní výstražný signál.

Asistent hlídání mrtvého úhlu je aktivní od 30 km/h po maximální rychlost vozidla. Asistent hlídání mrtvého úhlu lze aktivovat a deaktivovat pomocí menu „Asistenční systémy“ ve sdruženém přístroji.

Asistent dopravního značení (příplatková výbava)
Asistenční systém může identifikovat rychlostní omezení a oblasti zákazu vjezdu a také zrušení jejich platnosti a zobrazit je ve sdruženém přístroji a na mapě na displeji COMAND.

Pokud platí značka zákazu vjezdu a řidič se i přesto pokusí vjet proti směru jízdy (např. do jednosměrné ulice nebo do výjezdu z dálnice), vydá sdružený přístroj akustické a optické varování (výstražná funkce špatného směru).

Asistent dopravního značení zobrazuje všechny detekované dopravní značky v reálném čase. Obrazy zaznamenané kamerou umístěnou za čelním oknem jsou během zlomku sekundy porovnány se značkami uloženými v systému a také s údaji v navigaci.

Parkování


PARKTRONIC (příplatková výbava)
Systém PARKTRONIC pomáhá řidiči při parkování a manévrování vizuálními a akustickými signály. Rovněž usnadňuje parkování a opouštění parkovacího místa ve stísněných prostorách.


Přiblížení ke zjištěné překážce indikují vizuální a slyšitelné signály. Nejprve se rozsvítí jen žluté LED kontrolky. Pokud přibližování pokračuje, rozsvítí se i červené LED kontrolky a zazní varovné tóny. Systém PARKTRONIC funguje jako sonar. Jeho elektronická řídicí jednotka používá ultrazvukové signály ke zjištění vzdálenosti mezi vozidlem a překážkou.

Systém PARKTRONIC je aktivní při rychlostech do 18 km/h. Automaticky se zapíná, jakmile rychlost klesne pod tuto prahovou hodnotu. Lze jej zapínat a vypínat manuálně, tlačítkem na horním ovládacím panelu.


Zpětná kamera (příplatková výbava)
Parkování a manévrování při couvání je značně jednodušší a bezpečnější díky zpětné kameře. Aktivuje se automaticky po zařazení zpátečky a na centrálním displeji zobrazuje oblast za vozidlem (pomocí dynamických naváděcích křivek).

Velikost prostoru za vozidlem jste dříve pouze odhadovali. Nový Mercedes-AMG GT Roadster Vám ho může zobrazit – pomocí zpětné kamery, která je instalována nad registrační značkou.

Systém Vám zobrazí nejen prostor za vozidlem, nýbrž i dynamické naváděcí křivky, které Vám ukážou potřebný úhel natočení kol, šířku Vašeho vozidla a jeho vzdálenost od případných překážek. Dynamické naváděcí křivky Vám ukazují, pod jakým úhlem máte jet, šířku Vašeho vozidla a vzdálenost od překážek. Manévrování je tak jednodušší.

Při couvání z parkovacího místa např. z příjezdové cesty umožní přepnutím do režimu širokého úhlu zobrazení úhlu v rozsahu 180° za účelem dřívějšího detekování blížících se vozidel nebo chodců.


Výhled


Asistent adaptivních dálkových světel (příplatková výbava)
Asistenční systém adaptivních světlometů Adaptive Highbeam Assist zlepšuje bezpečnost noční jízdy a je faktorem zbavujícím řidiče napětí. Řidič již nemusí ovládat přepínač dálkových světel a může se lépe soustředit na úkoly spojené s řízením.


Jsou-li aktivována dálková světla, Adaptive Highbeam Assist vždy zajišťuje jejich optimální dosah a zabraňuje oslnění vozidel jedoucích v protisměru. Dosah dálkových světel se upravuje podle aktuální dopravní situace, bez náhlých změn. To zaručuje významně lepší osvětlení i v rozsahu tlumených světel.


Automatické řízení/aktivace světlometů
V závislosti na okolních světelných podmínkách automatické řízení světel automaticky zapne nebo vypne potkávací světla. Systém může zvýšit bezpečnost jízdy a usnadnit práci řidiči zejména v rychle se měnících světelných podmínkách, např. při vjíždění do tunelu nebo ve vícepodlažním parkovacím domě.


Světelný senzor měří jas okolního světla. Pokud je naměřená intenzita světla pod určitou úrovní, automatické řízení světel automaticky zapne světlomety. Pokud intenzita světla opět stoupne, potkávací světla jsou opět vypnuta.

 

 

 
 

Soubory ke stažení

Ceník AMG GT roadster

AMG GT Roadster - katalog

 
 

Objednání zkušební jízdy - Mercedes-AMG GT Roadster »

Položky označené * jsou povinné.

 
 
Mercedes

S. & W. Automobily s.r.o.
Daimlerova 202
362 11 Jenišov, Karlovy Vary
N 50° 13.41012', E 12° 48.18162'
Tel.: +420 353 447 811
Fax: +420 353 447 823

S. & W. Automobily s.r.o.
Přístavní 823/35
400 07 Ústí nad Labem
N 50° 39.73708', E 14° 3.65222'
Tel.: +420 475 669 111
Fax: +420 475 669 139