Třída E kombi All-Terrain | S. & W. Automobily s.r.o. - autorizovaný prodejce vozů Mercedes-Benz

přeskočit k navigaci »

Úvodní stránka > Přehled modelů > Třída E > Kombi All-Terrain

 

Třída E kombi All-Terrain

 

Zobrazeno:1932x

od 1.288.000 Kč bez DPH

 

Objednání zkušební jízdy Soubory ke stažení

Nové kombi s SUV prvky

 

Koncepce vozu

Česká premiéra této nové verze kombi třídy E - 18. března 2017.

 

Kompletní akční nabídka pro vozy třídy E kombi je >>>ZDE

Operativní leasing pro E kombi 4MATIC All Terain se splátkou od 18 000 Kč bez DPH je >>>ZDE

Video trailer k novému E All-Terrain je ke shlédnutí na https://www.youtube.com/watch?v=SmpNk1ryjkE

Nová třída E All-Terrain.

Průkopnicky inovativní.
Nečekaná objížďka terénem podél polní cesty, sněhem nebo pískem – nový All-Terrain neváhá opustit asfalt. Tento asertivní přístup se odráží v jeho vzhledu: k výrazným designovým prvkům patří maska chladiče ve stylu SUV, robustní montované díly karoserie a velká kola z lehké slitiny. Nový All-Terrain je připraven.


Design – inspirativně výrazný.
V designu nového modelu All-Terrain se snoubí městský životní styl s výkonnými vlastnostmi SUV. A mnoho z těchto detailů neplní jen designovou funkci: například vzduchové odpružení AIR BODY CONTROL a velká kola ukazují na vynikající schopnosti třídy E Mercedes-Benz také při jízdě v terénu.


Přehled designových výrazných prvků:

  • 10paprsková kola z lehké slitiny o rozměru 19 palců, za příplatek vícepaprsková kola z lehké slitiny o rozměru 19 palců nebo 5dvoupaprsková kola z lehké slitiny o rozměru 20 palců
  • Výfukový systém se dvěma koncovkami integrovanými do zadního nárazníku
  • Pevný střešní nosič, ochrana nakládací hrany, ozdobná lišta spodní linie bočních oken a orámování bočních oken z leštěného hliníku
  • Střešní spoiler v barvě vozidla
  • Maska chladiče v designu SUV, s integrovanou hvězdou Mercedes a dvěma lamelami v barvě matná stříbrná iridium
  • Podélník v černé barvě s chromovaným dekorem
  • Rozšířené podběhy kol v černé barvě
  • Speciální tvar předního a zadního nárazníku s galvanizovanou ochranou proti podjetí v barvě stříbrná chrome


Technologie – dráždivě inovativní.
Vůz All-Terrain si své jméno zasluhuje také po technické stránce. Kombinace pohonu všech kol 4MATIC, vzduchového odpružení AIR BODY CONTROL, jízdního programu All-Terrain, který byl speciálně vytvořen proto tento model, a velkých kol představuje optimální symbiózu komfortu, tak typického pro třídu E, a vynikajících terénních vlastností.


Spolu s adaptivním tlumením zaručuje systém vzduchového odpružení AIR BODY CONTROL prvotřídní jízdní komfort a dynamiku. Tlumení na každém kole se přizpůsobuje aktuální jízdní situaci a je vybaveno regulací světlé výšky speciálně koncipovanou pro vozidlo All-Terrain: podvozek lze v závislosti na rychlosti zvýšit o dalších 20 milimetrů. Díky vzduchovému odpružení lze zvolit tři výšky.

Speciálně vyvinutý jízdní program All-Terrain navíc přizpůsobuje řídicí systémy jako elektronický stabilizační systém ESP® nebo protiprokluzový systém (ASR) nezpevněným povrchům nebo nepříznivým stavům vozovky. Zejména v kombinaci s pohonem všech kol 4MATIC zaručuje mimořádně spolehlivou trakci a suverénní zrychlení.

Spotřeba paliva třídy E All-Terrain E 220 d 4MATIC: ve městě / mimo město / kombinovaná: 5,6−5,5/5,1−5,0/5,3−5,2 l/100 km, kombinované emise CO2: 139−137 g/km[2]

[2] Uvedené hodnoty o spotřebě paliva a emisích CO2 byly zjištěny na základě předepsaných postupů měření (nařízení [ES] 715/2007 v aktuálním platném znění). Tyto údaje se nevztahují na konkrétní vozidlo a nejsou součástí produktové nabídky; poskytují se výhradně pro účely porovnání různých modelů vozidel.

 

Mnohostrannost a inteligence s výrazným vzhledem

Nová třída E All-Terrain snadno projede i tam, kde konvenční kombi musejí další jízdu často vzdát, ať se jedná o nezpevněnou lesní cestu ke skalám pro horolezce, nebo strmé serpentiny k lyžařské chatě zasypané sněhem. A to díky zvětšené světlé výšce, velkým kolům a standardně dodávanému pohonu všech kol 4MATIC. A svým markantním vzhledem s výrazně rozšířenými podběhy kol a maskou chladiče ve stylu SUV přitahuje navíc zaslouženou pozornost. Třída E All-Terrain oslavila svou světovou premiéru na Pařížském autosalonu 2016. Uvedení na trh bude následovat na jaře 2017.

„Tak mnohostranný jako All-Terrain nebyl dosud ještě žádný model třídy E. Tato novinka totiž kombinuje výrazný vzhled ve stylu SUV s inteligentní prostorovou koncepcí verze kombi. K tomu je nutné připočítat velký počet bezpečnostních inovací a mnohokrát oceněný interiér třídy E,“ říká Ola Källenius, člen představenstva společnosti Daimler AG, zodpovědný za prodej divize Mercedes Benz Cars. „Díky standardně dodávanému pohonu všech kol 4MATIC a zvětšené světlé výšce u rovněž standardně dodávaného vícekomorového vzduchového odpružení AIR BODY CONTROL je All‑Terrain všestranným talentem, který lze používat k nejrozmanitějším účelům – pro jízdu po polních cestách, pro rodinné aktivity v přírodě i pro volný čas.“

Díky stylistickým prvkům inspirovaným terénními vozy působí All-Terrain energicky i robustně a zároveň se jimi odlišuje od klasické verze kombi. Dynamika a moderní luxus se snoubí se suverenitou a odpovídají aktuálnímu designérskému stylu. All-Terrain je dalším reprezentantem filozofie designu značky Mercedes-Benz, založené na smyslné čistotě tvarů, která definuje moderní luxus.

Nejnápadnějším rysem výrazné přídě je maska chladiče se dvěma lamelami ve stylu SUV s integrovanou centrální hvězdou. Lamely mají povrchovou úpravu v odstínu stříbrná Iridium. K robustnímu vzhledu přispívá rovněž nově navržený přední nárazník a obložení spodní části se vzhledem ochranného panelu a galvanizovanou povrchovou úpravou v odstínu stříbrného chromu. Třídílný přední nárazník je v horní části lakován barvou karoserie a ve spodní části má černý plastový povrch se zrnitou strukturou.

Při pohledu z profilu je nápadné černé lemování podběhů kol, které umocňuje charakter verze All-Terrain. To platí i pro boční prahy ve stejné barvě, které jsou doplněny chromovanou ozdobnou lištou. K sebevědomému vzhledu přispívají rovněž tři verze exkluzivních sad 19“ nebo 20“ kol z lehké slitiny, opatřené pneumatikami se zvýšenými bočnicemi a vyztuženými patkami, nabízející uživatelům v kombinaci s větší světlou výškou vyšší úroveň komfortu při jízdě na špatných cestách.

Rovněž na zádi má All-Terrain třídílný nárazník ve specifickém designu, jehož horní část je lakována v barvě karoserie a spodní část má podobu černého plastu se zrnitou povrchovou strukturou. Mezi další rysy, které jsou pro SUV typické, patří robustní vnější ochranná lišta prahu zavazadlového prostoru a ozdobný prvek se vzhledem spodního ochranného panelu s galvanizovanou povrchovou úpravou v odstínu stříbrného chromu.

Mezi mimořádné prvky v interiéru se řadí exkluzivně pro All-Terrain dodávané ozdobné obložení se vzhledem hliníku a uhlíkového kompozitu, sportovní pedály z ušlechtilé oceli s pryžovými protiskluzovými prvky a podlahové rohože s nápisem All-Terrain. Výbava verze All-Terrain vychází z vnitřní výbavové linie AVANTGARDE, na přání jsou k dispozici ještě linie EXCLUSIVE a prvky výbavy designo. Nový model disponuje veškerými inteligentními řešeními pro zavazadlový prostor z třídy E kombi a standardně je vybaven polohou Cargo pro opěradla zadních sedadel, která jsou navíc dělená v poměru 40:20:40. K dispozici jsou rovněž veškeré inovace třídy E v oblastech bezpečnosti, komfortu a asistenčních systémů.

All-Terrain bude uveden na trh ve verzi E 220 d 4MATIC (143 kW/194 k) s nově vyvinutým vznětovým čtyřválcem. Nedlouho poté bude následovat varianta s šestiválcovým turbodieselem. Obě verze mají standardně novou devítistupňovou samočinnou převodovkou 9G-TRONIC.

Přehled technických údajů:

 

E 220 d 4MATIC

Počet válců/uspořádání

4/řadové

Zdvihový objem (cm3)

1950

Největší výkon (kW/k při 1/min)

143/194 při 3800

Největší točivý moment (N.m při 1/min)

400 při 1600-2800

Kombinovaná spotřeba paliva EU (l/100 km)

5,1

Kombinované emise CO2 (g/km)

137

Třída hospodárnosti

A

Zrychlení 0-100 km/h (s)

8,0

Největší rychlost (km/h)

232

Údaje pro verzi s převodovkou 9G-TRONIC

All-Terrain standardně disponuje voličem jízdních režimů DYNAMIC SELECT. Tento systém dává řidiči na výběr pět provozních režimů s různou charakteristikou reakcí motoru, převodovky, ESP® a řízení. Specifickou odlišností je jízdní režim All‑Terrain, který nabízí nastavení pro provoz mimo zpevněné cesty a byl odvozen od modelu GLE. Díky ještě komfortnějšímu nastavení podvozku a velkým 19“ nebo 20“ kolům, opatřeným pneumatikami se zvýšenými bočnicemi a vyztuženými patkami, byl v porovnání s třídou E výrazně zvýšen jízdní komfort na špatných cestách.

Aktivací jízdního režimu All-Terrain voličem jízdních režimů se zvětší světlá výška podvozku ve spojení se standardním systémem AIR BODY CONTROL o 20 mm při rychlosti jízdy až do 35 km/h. Patřičným způsobem se změní také hranice pro zásahy systémů ESP®, resp. regulace míry otáčení vozidla kolem svislé osy a protiprokluzového systému (ASR). S jízdním režimem All‑Terrain je spojen speciální ukazatel na displeji vozidla, který zobrazuje mimo jiné úhel natočení kol, světlou výšku vozidla (nastavení vzduchového odpružení), úhly stoupání a sklonu, polohy pedálů plynu i brzdy a kompas.

Vzduchové odpružení umožňuje tři úrovně nastavení světlé výšky v rozsahu od 0 do +35 mm. Nezávisle na jízdním režimu lze nejvyšší úroveň nastavit i manuálně pomocí příslušného tlačítka na středové konzole. V porovnání s třídou E kombi má třída E All‑Terrain o 29 milimetrů větší světlou výšku – 14 mm se na tom podílejí pneumatiky s větším poměrem výška/šířka a 15 mm připadá na větší světlou výšku vzduchového odpružení v normální poloze. Světlá výška činí 121 až 156 mm.

Kompletní informace k vozu, výbavě, motorizace a podobně se dozvíte od našich specialistů na showroomech.

 

Technické údaje

All-Terrain bude uveden na trh ve verzi E 220 d 4MATIC (143 kW/194 k) s nově vyvinutým vznětovým čtyřválcem. Nedlouho poté bude následovat varianta s šestiválcovým turbodieselem. Obě verze mají standardně novou devítistupňovou samočinnou převodovkou 9G-TRONIC.

Spotřeba paliva třídy E All-Terrain E 220 d 4MATIC: ve městě / mimo město / kombinovaná: 5,6−5,5/5,1−5,0/5,3−5,2 l/100 km, kombinované emise CO2: 139−137 g/km[2]

[2] Uvedené hodnoty o spotřebě paliva a emisích CO2 byly zjištěny na základě předepsaných postupů měření (nařízení [ES] 715/2007 v aktuálním platném znění). Tyto údaje se nevztahují na konkrétní vozidlo a nejsou součástí produktové nabídky; poskytují se výhradně pro účely porovnání různých modelů vozidel.

Přehled technických údajů:

 

E 220 d 4MATIC

Počet válců/uspořádání

4/řadové

Zdvihový objem (cm3)

1950

Největší výkon (kW/k při 1/min)

143/194 při 3800

Největší točivý moment (N.m při 1/min)

400 při 1600-2800

Kombinovaná spotřeba paliva EU (l/100 km)

5,1

Kombinované emise CO2 (g/km)

137

Třída hospodárnosti

A

Zrychlení 0-100 km/h (s)

8,0

Největší rychlost (km/h)

232

Údaje pro verzi s převodovkou 9G-TRONIC

 

Design

Díky stylistickým prvkům inspirovaným terénními vozy působí All-Terrain energicky i robustně a zároveň se jimi odlišuje od klasické verze kombi. Dynamika a moderní luxus se snoubí se suverenitou a odpovídají aktuálnímu designérskému stylu. All-Terrain je dalším reprezentantem filozofie designu značky Mercedes-Benz, založené na smyslné čistotě tvarů, která definuje moderní luxus.

Nejnápadnějším rysem výrazné přídě je maska chladiče se dvěma lamelami ve stylu SUV s integrovanou centrální hvězdou. Lamely mají povrchovou úpravu v odstínu stříbrná Iridium. K robustnímu vzhledu přispívá rovněž nově navržený přední nárazník a obložení spodní části se vzhledem ochranného panelu a galvanizovanou povrchovou úpravou v odstínu stříbrného chromu. Třídílný přední nárazník je v horní části lakován barvou karoserie a ve spodní části má černý plastový povrch se zrnitou strukturou.

Při pohledu z profilu je nápadné černé lemování podběhů kol, které umocňuje charakter verze All-Terrain. To platí i pro boční prahy ve stejné barvě, které jsou doplněny chromovanou ozdobnou lištou. K sebevědomému vzhledu přispívají rovněž tři verze exkluzivních sad 19“ nebo 20“ kol z lehké slitiny, opatřené pneumatikami se zvýšenými bočnicemi a vyztuženými patkami, nabízející uživatelům v kombinaci s větší světlou výškou vyšší úroveň komfortu při jízdě na špatných cestách.

Rovněž na zádi má All-Terrain třídílný nárazník ve specifickém designu, jehož horní část je lakována v barvě karoserie a spodní část má podobu černého plastu se zrnitou povrchovou strukturou. Mezi další rysy, které jsou pro SUV typické, patří robustní vnější ochranná lišta prahu zavazadlového prostoru a ozdobný prvek se vzhledem spodního ochranného panelu s galvanizovanou povrchovou úpravou v odstínu stříbrného chromu.

Mezi mimořádné prvky v interiéru se řadí exkluzivně pro All-Terrain dodávané ozdobné obložení se vzhledem hliníku a uhlíkového kompozitu, sportovní pedály z ušlechtilé oceli s pryžovými protiskluzovými prvky a podlahové rohože s nápisem All-Terrain. Výbava verze All-Terrain vychází z vnitřní výbavové linie AVANTGARDE, na přání jsou k dispozici ještě linie EXCLUSIVE a prvky výbavy designo. Nový model disponuje veškerými inteligentními řešeními pro zavazadlový prostor z třídy E kombi a standardně je vybaven polohou Cargo pro opěradla zadních sedadel, která jsou navíc dělená v poměru 40:20:40. K dispozici jsou rovněž veškeré inovace třídy E v oblastech bezpečnosti, komfortu a asistenčních systémů.

 

Systém řízení a podvozku

Technologie – dráždivě inovativní.
Vůz All-Terrain si své jméno zasluhuje také po technické stránce. Kombinace pohonu všech kol 4MATIC, vzduchového odpružení AIR BODY CONTROL, jízdního programu All-Terrain, který byl speciálně vytvořen proto tento model, a velkých kol představuje optimální symbiózu komfortu, tak typického pro třídu E, a vynikajících terénních vlastností.


Spolu s adaptivním tlumením zaručuje systém vzduchového odpružení AIR BODY CONTROL prvotřídní jízdní komfort a dynamiku. Tlumení na každém kole se přizpůsobuje aktuální jízdní situaci a je vybaveno regulací světlé výšky speciálně koncipovanou pro vozidlo All-Terrain: podvozek lze v závislosti na rychlosti zvýšit o dalších 20 milimetrů. Díky vzduchovému odpružení lze zvolit tři výšky.

Speciálně vyvinutý jízdní program All-Terrain navíc přizpůsobuje řídicí systémy jako elektronický stabilizační systém ESP® nebo protiprokluzový systém (ASR) nezpevněným povrchům nebo nepříznivým stavům vozovky. Zejména v kombinaci s pohonem všech kol 4MATIC zaručuje mimořádně spolehlivou trakci a suverénní zrychlení.

All-Terrain standardně disponuje voličem jízdních režimů DYNAMIC SELECT. Tento systém dává řidiči na výběr pět provozních režimů s různou charakteristikou reakcí motoru, převodovky, ESP® a řízení. Specifickou odlišností je jízdní režim All‑Terrain, který nabízí nastavení pro provoz mimo zpevněné cesty a byl odvozen od modelu GLE. Díky ještě komfortnějšímu nastavení podvozku a velkým 19“ nebo 20“ kolům, opatřeným pneumatikami se zvýšenými bočnicemi a vyztuženými patkami, byl v porovnání s třídou E výrazně zvýšen jízdní komfort na špatných cestách.

Aktivací jízdního režimu All-Terrain voličem jízdních režimů se zvětší světlá výška podvozku ve spojení se standardním systémem AIR BODY CONTROL o 20 mm při rychlosti jízdy až do 35 km/h. Patřičným způsobem se změní také hranice pro zásahy systémů ESP®, resp. regulace míry otáčení vozidla kolem svislé osy a protiprokluzového systému (ASR). S jízdním režimem All‑Terrain je spojen speciální ukazatel na displeji vozidla, který zobrazuje mimo jiné úhel natočení kol, světlou výšku vozidla (nastavení vzduchového odpružení), úhly stoupání a sklonu, polohy pedálů plynu i brzdy a kompas.

Vzduchové odpružení umožňuje tři úrovně nastavení světlé výšky v rozsahu od 0 do +35 mm. Nezávisle na jízdním režimu lze nejvyšší úroveň nastavit i manuálně pomocí příslušného tlačítka na středové konzole. V porovnání s třídou E kombi má třída E All‑Terrain o 29 milimetrů větší světlou výšku – 14 mm se na tom podílejí pneumatiky s větším poměrem výška/šířka a 15 mm připadá na větší světlou výšku vzduchového odpružení v normální poloze. Světlá výška činí 121 až 156 mm.

 

Komfort

Komfort interiéru - v moderním pojetí.

Přizpůsobený Vašim potřebám.
Interiér automobilu odráží naše nároky na způsob života, práci, zábavu a komunikaci. Nová třída E odpovídá na tyto požadavky moderním luxusem značky Mercedes-Benz.

Exkluzivita s vysoce kvalitními výbavami, zřetelné inovace jako nový širokoúhlý kokpit v příplatkové výbavě se souvislou obrazovkou se dvěma displeji o úhlopříčce 31,2 cm. Zaujměte místo na sedadlech, která Vám poskytnou masáž, zatímco Vy se můžete pomocí ovládání na volantu připojit k internetu.

Dostupnost výbavy závisí na zvoleném motoru a konfiguraci. Podrobnosti najdete v informacích o výbavě každého jednotlivého modelu.


Sada AIR-BALANCE (příplatková výbava)
Interiér vozidla lze zcela individuálně provonět pomocí sady AIR-BALANCE. Podle osobní preference a nálady si můžete vybrat ze čtyř velmi kvalitních vůní. Kvalitu vzduchu lze zvýšit ionizací a optimalizovaným filtrováním vnitřního a venkovního vzduchu.

Můžete použít flakon s vůní podle své nálady. Stačí zasunout osvěžovač vzduchu do přihrádky před spolujezdcem a poté nastavit požadovanou intenzitu a délku programu. Vůně je decentní, jemně se rozšiřuje a po vypnutí programu rychle odezní. Používání této výbavy nezmění vůni interiéru natrvalo, molekuly vůně se neusazují ani na textilních površích ve vozidle, ani na oblečení cestujících.

Další výhodou sady AIR-BALANCE je ionizace vzduchu. Záporné ionty kyslíku mají osvěžující účinek. Současně pomáhají odstraňovat ze vzduchu určité druhy virů, bakterií a spor. Filtrační systém čistí venkovní vzduchu nasávaný do interiéru vozidla klimatizací.


Sada aktivních ortopedických sedadel pro řidiče a spolujezdce s masážní funkcí ENERGIZING (příplatková výbava)
Díky nafukovacím vzduchovým komorám zajišťují aktivní ortopedická sedadla s masážní funkcí ENERGIZING a funkcí dynamické jízdy nejlepší možný komfort sezení a vynikající boční oporu. Pro ještě uvolněnější jízdu si můžete vybrat z osmi masážních programů.


Řidič a spolujezdec mohou individuálně nastavit vzduchové komory v bederní a boční oblasti dle svých potřeb. Ještě větší oporu pro záda poskytuje elektricky nastavitelná bederní opěrka s možností nastavení čtyř směrů. Bočnice sedadla lze nastavit také tak, aby se při jízdě automaticky přizpůsobovaly pohybům vozidla. Na klikatých cestách kompenzují odstředivé síly a poskytují oporu v každé situaci.

Masážní funkce ENERGIZING Vám přináší uvolnění na dlouhých nebo náročných cestách. Zádové svaly jsou příjemně stimulovány čtrnácti vzduchovými komorami v opěradle a čtyřmi komorami v sedáku. Můžete volit z osmi programů a dvou úrovní intenzity. Kombinace jemného tlaku a příjemného tepla je velmi účinná a funguje na stejném principu jako masáž horkými lávovými kameny. Rychle reagující funkce vyhřívání sedadel Plus je součástí sady aktivních ortopedických sedadel. Náročná cesta se tak změní na příjemně prožitý čas.

 

Sada akustického komfortu (příplatková výbava)
Nevidíte ho, ale cítíte ho. Vrstvené bezpečnostní sklo s akustickou membránou a filmem pohlcujícím infračervené záření zaručuje spolu s přídavnými výplněmi a těsněními vynikající akustickou a tepelnou izolaci.

Opatření použitá v bočních oknech vedou k lepší zvukové izolaci například při jízdě podél svodidel, při míjení vozidel, jízdě v tunelu nebo v hustém dešti.

Boční a zadní okna jsou vyrobena z vrstveného bezpečnostního skla s povrchovou úpravou pohlcující infračervené záření a zaručující optimální tepelnou izolaci. Vnitřní povrchy jako loketní opěrky, volant a sedadla jsou tak méně zahřívány slunečními paprsky.


Ambientní osvětlení s 64 různými barevnými odstíny (příplatková výbava)
Nastoupit a cítit se jako doma – díky příjemnému tlumenému světlu vytváří ambientní osvětlení v celém vnitřním prostoru vozidla neopakovatelný pocit pohody. Pro nastavení zcela individuálního osvětlení je k dispozici 64 různých barevných odstínů. Nastavení jasu je plynulé.


Ambientní osvětlení plně využívá technologii LED. Nastavení, plynulé tlumení nebo vypnutí se provádí jednoduše přes headunit. Aktivace a deaktivace probíhá současně s vnějším osvětlením. Ambientní osvětlení se zapne automaticky při otevření dveří.

 

Vyhřívání loketních opěrek řidiče a spolujezdce (příplatková výbava)
Za chladných dnů zajistí vyhřívání loketních opěrek zahřátí všech povrchů, se kterými přijdou řidič a spolujezdec do kontaktu. Cestující si mohou zvolit ze tří úrovní vyhřívání.

Vyhřívání loketní opěrky řidiče a spolujezdce je součástí sady komfortního vyhřívání.

Digitální klíček od vozidla ve smartphonu a bezdrátové nabíjení pro mobilní koncová zařízení (příplatková výbava)
Tato výbava perfektně integruje mobilní telefon do vozidla: nabíjí mobilní telefon bez jakéhokoli kabelu či držáku. Prostřednictvím NFC (Near Field Communication) je možné použít smartphone pro odemknutí, zamknutí a nastartování vozidla.

Stačí telefon položit a spustit nabíjení. Díky bezdrátovému nabíjení nejsou potřebné žádné kabely. Mobilní zařízení podporující standard Qi lze nabíjet v nabíjecí přihrádce.

Digitální klíček od vozidla v kombinaci s bezdrátovým nabíjením pro mobilní zařízení je již dostupný na mnoha trzích nabízejících služby Mercedes me connect.


Automatická klimatizace THERMATIC (příplatková výbava)
Automatická dvouzónová klimatizace THERMATIC zajišťuje individuální nastavení klimatizace. Teplotu lze regulovat pro obě strany zvlášť. Vzduch je ochlazován nebo ohříván v souladu s nastavením.

THERMATIC automaticky udržuje klima v jednotlivých zónách na požadovaných úrovních. Umožňuje to několik snímačů zaznamenávajících např. vnitřní a venkovní teplotu, ale i intenzitu slunečního záření. Kvalitu vzduchu ve vnitřním prostoru vozidla navíc zlepšuje jemný filtr s aktivním uhlím. Filtruje ze vzduchu prach, saze a pyl, a snižuje tak znečištění a nepříjemný zápach. Pro účinné zabránění zamlžení oken měří snímač rosného bodu absolutní vlhkost vzduchu na čelním okně.


Automatická klimatizace THERMOTRONIC (příplatková výbava)
Automatická klimatizace se třemi zónami a třemi režimy zaručuje individuálně nastavitelné, příjemné klima. Řidič a spolujezdec mohou pro své sedadlo nastavit preferovanou teplotu a distribuci vzduchu. Pro zadní sedadla je možné nastavit teplotu a režim proudění vzduchu.

THERMOTRONIC automaticky udržuje klima v jednotlivých zónách na požadovaných úrovních. To je možné díky velkému počtu snímačů, které kromě vnitřní a venkovní teploty zaznamenávají rovněž intenzitu slunečního záření. Snímač kvality vzduchu a škodlivých plynů neustále monitoruje kvalitu nasávaného venkovního vzduchu. V případě zvýšeného obsahu nečistot systém automaticky přepne na vnitřní cirkulaci vzduchu.

Kvalitu vzduchu zlepšuje uhlíkový filtr s aktivními částicemi. Filtruje ze vzduchu prach, saze a pyl, a snižuje tak znečištění a nepříjemný zápach.

Pro účinné zabránění zamlžení oken měří snímač rosného bodu absolutní vlhkost vzduchu na čelním okně. V případě potřeby je za účelem odstranění kondenzace zesíleno proudění vzduchu na čelní okno a přední boční okna. Stisknutím tlačítka zbytkového tepla lze interiér vozidla vyhřívat nebo ventilovat pomocí zbytkového tepla i po vypnutí motoru.

 

Paměťová sada (příplatková výbava)
Pokud vozidlo používá více osob, nabízí paměťová sada mimořádný komfort ovládání. Stisknutím tlačítka je možné uložit a vyvolat až tři různé polohy elektricky ovládaných předních sedadel, sloupku řízení a vnějších zpětných zrcátek.
Po nastavení optimální polohy sezení pak nemusíte sedadlo vždy znovu seřizovat. Paměťová sada pokrývá všechna nastavení jako výšku sedadla a jeho vzdálenost od pedálů, úhel sedáku a opěradla a výšku opěrky hlavy. Ovládání je intuitivní pomocí ergonomických tlačítek na ovládacích panelech dveří.

Pro lepší výhled při couvání na parkovací místo se navíc při zařazení zpátečky automaticky sklopí vnější zpětné zrcátko na straně spolujezdce. Paměťová sada zahrnuje také bederní opěrku s možností nastavení čtyř směrů poskytující maximální oporu páteři.

 

Vyhřívaný multifunkční volant (příplatková výbava)
Za chladných dní zajistí funkce vyhřívání volantu příjemnou teplotu v místě úchopů a Vaše ruce tak zůstanou teplé. Tlačítko pro zapnutí a vypnutí vyhřívání je umístěno vpravo vedle úchopu na volantu. Teplota je nastavena na cca 35 °C.

 

Panoramatické posuvné střešní okno (příplatková výbava)
Nový sedan třídy E je připraven i na pěkné počasí. Velké skleněné okno, které se otvírá stisknutím tlačítka, pustí dovnitř léto, ale horko nechá venku.

Díky své velké prosklené ploše zajišťuje tento střešní systém v interiéru světlou a příjemnou atmosféru. V zadní části je pevná panoramatická skleněná střecha a vpředu elektricky ovládané skleněné posuvné střešní okno pro individuální větrání interiéru.

Panoramatické posuvné střešní okno nabízí řadu komfortních funkcí. Pokud vozidlo stojí, lze například panoramatické posuvné střešní okno otevřít a zavřít také zvenku. Elektronický klíček lze použít pro „letní otevření“ a „komfortní zavření“. Pokud vnitřní prostor vyhřály sluneční paprsky, lze vozidlo před nastoupením pomocí této funkce komfortně vyvětrat. Zavřít a otevřít lze kromě skleněného střešního okna také boční okna.

 

Posuvné střešní okno (příplatková výbava)
Elektricky ovládané posuvné střešní okno zajišťuje příjemnou ventilaci ve vnitřním prostoru vozidla bez vzniku průvanu. Provedení ze skla vytváří ve vnitřním prostoru světlou a příjemnou atmosféru. Posuvná roleta okna zajišťuje ochranu proti slunečnímu záření. Pokud prší a střešní okno je otevřené, automaticky se vyklopí.


Pokud vozidlo stojí, lze panoramatické posuvné střešní okno otevřít a zavřít také zvenku. Elektronický klíček lze použít pro „letní otevření“ a „komfortní zavření“. Pokud vnitřní prostor vyhřály sluneční paprsky, lze vozidlo před nastoupením pomocí této funkce komfortně vyvětrat. Abyste zabránili například přivření ruky, je panoramatické posuvné střešní okno vybaveno automatickou reverzní funkcí.

Pokud začne pršet, otevřené střešní okno automaticky přejde do vyklopené polohy, aby voda nepronikla do interiéru vozidla.

 

Vyhřívaná sedadla řidiče a spolujezdce (příplatková výbava)
Za chladných dnů poskytuje vyhřívání sedadel řidiče a spolujezdce rychle příjemné teplo. Lze volit ze tří úrovní vyhřívání, které se aktivují stisknutím tlačítka.

S vyhříváním sedadla si nemusíte dělat starosti, je totiž plně automatické. Jednotlivé úrovně lze identifikovat podle červených kontrolek. Po cca osmi minutách se systém automaticky přepne z úrovně 3 na úroveň 2, po asi deseti minutách z úrovně 2 na úroveň 1. Vyhřívání se z úrovně 1 automaticky vypne po přibližně dvaceti minutách a při nedostatečně nabitém akumulátoru.

Vyhřívání sedadla můžete samozřejmě ovládat také ručně.

 

Vyhřívání předních sedadel Plus (příplatková výbava)
Za chladných dnů poskytne vyhřívání sedadel Plus řidiči a spolujezdci velmi rychle příjemné teplo. Stisknutím tlačítka si mohou nezávisle na sobě vybrat ze tří úrovní vyhřívání.


S vyhříváním sedadla si nemusíte dělat starosti, je totiž plně automatické. Jednotlivé úrovně lze identifikovat podle červených kontrolek. Po cca osmi minutách se systém automaticky přepne z úrovně 3 na úroveň 2, po asi deseti minutách z úrovně 2 na úroveň 1. Vyhřívání se z úrovně 1 automaticky vypne po přibližně dvaceti minutách a při nedostatečně nabitém akumulátoru.

Vyhřívání sedadla můžete samozřejmě ovládat také ručně.

Vyhřívání sedadel Plus je součástí sady komfortního vyhřívání a sady aktivních ortopedických sedadel.


Ventilace sedadel řidiče a spolujezdce (příplatková výbava)
Díky aktivní ventilaci sedadel se jejich povrch v horkých dnech rychle ochladí na příjemnou teplotu. Za chladného počasí můžete sedadlo vyhřát na příjemnou teplotu.

Vzduch proudí skrz celé sedadlo. Je rovnoměrně distribuován napříč povrchovou vrstvou a poté proudí ven perforovaným koženým čalouněním. Během proudění se vzduch zvlhčí a rychle vytvoří vyvážené klima sedadla – i ve vozidle silně vyhřátém slunečními paprsky. Vyhřívání a ventilaci sedadla lze nastavit nezávisle na sobě ve střech stupních stisknutím tlačítka.

 

Picture zoom-in
Elektricky ovládané sluneční rolety zadních oken (příplatková výbava)
Sada protisluneční ochrany poskytuje cestujícím na zadních sedadlech účinnou ochranu proti slunečním paprskům. Skládá se z elektricky ovládané rolety zadního okna, ručně ovládaných rolet pro obě zadní boční okna a komfortní dvojité sluneční clony pro řidiče a spolujezdce.


Roletu zadního okna lze komfortně ovládat stisknutím tlačítka u řidiče nebo spolujezdce. Sluneční rolety na zadních bočních oknech jsou uloženy v dutinách dveří. Chrání nejen před slunečními paprsky, ale i před zvědavými pohledy. Vytáhnou se rukou a zajistí v háčku v horní části okenního rámu. Díky dvojitým slunečním clonám lze současně zastínit čelní okno i boční okna.

 

Sada protisluneční ochrany (příplatková výbava)
Sada protisluneční ochrany poskytuje cestujícím na zadních sedadlech účinnou ochranu proti slunečním paprskům. Skládá se z elektricky ovládané rolety zadního okna, ručně ovládaných rolet pro obě zadní boční okna a komfortní dvojité sluneční clony pro řidiče a spolujezdce.

Roletu zadního okna lze komfortně ovládat stisknutím tlačítka u řidiče nebo spolujezdce. Sluneční rolety na zadních bočních oknech jsou uloženy v dutinách dveří. Chrání nejen před slunečními paprsky, ale i před zvědavými pohledy. Vytáhnou se rukou a zajistí v háčku v horní části okenního rámu. Díky dvojitým slunečním clonám lze současně zastínit čelní okno i boční okna.

 

Elektricky nastavitelná přední sedadla
Manuální nastavení opěrky a podélného směru předních sedadel, výška sedadla a sklon opěradla se nastavují elektricky. Částečně elektricky nastavitelná bederní opěrka s možností nastavení čtyř směrů nabízí komfort a bezpečnost.

Determální, tmavě tónované sklo od B sloupku (příplatková výbava)
Determální, tmavě tónované sklo použité u zadních bočních oken a zadního okna chrání cestující v zadní části vozidla před slunečními paprsky i zvědavými pohledy. Tmavý tón současně podtrhuje sportovní charakter vozidla.

Všechna okna zeleně tónovaná, zadní okno z jednovrstvého bezpečnostního skla
Použitím determálních skel místo konvenčních se snižuje průnik tepla do vnitřního prostoru. To znamená menší spotřebu energie na uchování požadované teploty ve vnitřním prostoru.

Sada komfortního vyhřívání (příplatková výbava)
Za chladných dnů poskytne rychle příjemné teplo třístupňový systém vyhřívání sedadla řidiče a spolujezdce, loketních opěrek v předních dveřích a ve středové konzole.

Vyhřívat lze nejen sedadla, ale i loketní opěrky ve středové konzole a ve dveřích. Stisknutím tlačítka si mohou řidič a spolujezdec nezávisle na sobě vybrat ze tří úrovní vyhřívání. Tlačítka jsou umístěna v ovládacích panelech příslušných dveří. Vyhřívání loketní opěrky lze vypnout pomocí multimediálního systému. V takovém případě se pak po stisknutí tlačítek aktivuje pouze vyhřívání sedadla Plus.

Multimediální systémy - spolehlivé informace a zábava

Informace. Navigace. Fascinace.
Představte si vozidla, která jsou schopná mezi sebou komunikovat a následně upozorňovat řidiče na nebezpečí, jako jsou zledovatělé vozovky, dopravní zácpy nebo překážky v dopravě. V nové třídě E to umí funkce Car-to-X Communication, která představuje úplně novou generaci dopravních informací aktualizovaných minutu po minutě (k dispozici pouze pro vozidla Mercedes-Benz s příslušnou specifikací).

Dostupnost výbavy závisí na zvoleném motoru a konfiguraci. Podrobnosti najdete v informacích o výbavě každého jednotlivého modelu.

  • Audio 20 USB
  • Surround Soundsystem Burmester® (příplatková výbava)
  • COMAND Online (příplatková výbava)
  • Digitální návod k obsluze
  • Digitální klíček od vozidla ve smartphonu a bezdrátové nabíjení pro mobilní koncová zařízení
  • Digitální rádio (DAB) (příplatková výbava)
  • Garmin® MAP PILOT (příplatková výbava)
  • Head-up displej (příplatková výbava)
  • Live Traffic Information (příplatková výbava)
  • Multifunkční telefonování (příplatková výbava)
  • Dálkový parkovací asistent, příprava pro používání funkce parkování na dálku pomocí smartphonu v kombinaci s příslušnou aplikací (příplatková výbava)
  • Integrace smartphonu (příplatková výbava)
  • TV přijímač (příplatková výbava)
  • Příprava pro multimediální systém pro zadní řadu sedadel (příplatková výbava)
  • Širokoúhlý kokpit (příplatková výbava)
 

Bezpečnost

Bezpečnost - v centru našeho zájmu.

Komplexní koncepce bezpečnosti od společnosti Mercedes-Benz dělí bezpečnost jízdy automobilem do čtyř fází:
Prakticky žádná jiná oblast neinspiruje konstruktéry společnosti Mercedes-Benz tak moc jako výzkum nových bezpečnostních technologií. První významný milník v oblasti bezpečnosti sahá do 50. let 20. století, kdy Béla Barényi vynalezl bezpečnostní buňku pro cestující. Ta je dnes pouze jednou z mnoha součástí komplexní koncepce bezpečnosti, která vozy Mercedes-Benz ještě více přibližuje k naší vizi řízení bez nehod.

Dostupnost výbavy závisí na zvoleném motoru a konfiguraci. Podrobnosti najdete v informacích o výbavě každého jednotlivého modelu.


Fáze 1: bezpečná jízda.
Většina nehod začíná dlouho před skutečnou kolizí: ztrátou koncentrace, špatnou viditelností nebo riziky, která nelze předvídat. Proto koncepce bezpečnosti Mercedes-Benz využívá řadu opatření, která při každodenním cestování podporují bezpečnou jízdu a mají kritické situace pod kontrolou.

 

  • Kamera 360° (příplatková výbava)
  • Asistent udržování odstupu DISTRONIC s automatickou regulací rychlosti a odstupu (příplatková výbava)
  • ADAPTIVE BRAKE
  • Adaptivní brzdová světla
  • Aktivní brzdový asistent BAS (příplatková výbava)
  • Aktivní asistent sledování mrtvého úhlu (příplatková výbava)
  • Tažné zařízení se stabilizací přívěsu ESP® a elektrickým odjištěním (příplatková výbava)
  • Protiblokovací systém brzd (ABS)
  • Protiprokluzový systém (ASR)
  • Asistent sledování bdělosti
  • Brzdový asistent BAS
  • Ukazatel opotřebení brzdových destiček
  • DRIVE PILOT (příplatková výbava)
  • Elektronický stabilizační systém ESP® s asistentem při bočním větru
  • Automatické řízení světel
  • Elektronická parkovací brzda
  • Stavové zobrazení ve sdruženém přístroji v případě nezapnutých bezpečnostních pásů zadních sedadel
  • Halogenové světlomety s denním svícením LED
  • Zadní světla s technologií LED (příplatková výbava)
  • Světlomety LED High Performance s integrovanými světly pro denní svícení a funkcí mlhových světel (příplatková výbava)
  • Světlomety MULTIBEAM LED (příplatková výbava)
  • Parkovací asistent včetně systému PARKTRONIC a zpětné kamery (příplatková výbava)
  • Kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách
  • Dálkový parkovací asistent, příprava pro používání funkce parkování na dálku pomocí smartphonu v kombinaci s příslušnou aplikací (příplatková výbava)
  • Zpětná kamera (příplatková výbava)
  • Sada asistentů jízdy v pruzích (příplatková výbava)
  • Asistent sledování mrtvého úhlu (příplatková výbava)
  • Asistent dopravního značení (příplatková výbava)
  • Varovný bzučák a varovná kontrolka ve sdruženém přístroji v případě nezapnutých bezpečnostních pásů

 

Fáze 2: při nebezpečí.

Mercedes-Benz znamená bezpečnost v automobilové dopravě. Proto naše vozidla podporují cestující i v kritických jízdních situacích, aby každá jízda byla maximálně bezpečná.

 

  • Protiblokovací systém brzd (ABS)
  • PRE-SAFE® Impuls, preventivní ochrana v případě boční kolize (příplatková výbava)
  • PRE-SAFE® PLUS (příplatková výbava)
  • Systém PRE-SAFE®
  • Fáze 3: při nehodě.
  • Auta od značky Mercedes-Benz mají řadu bezpečnostních systémů, které zabraňují nehodám. Pokud by však došlo na nejhorší, dojde k aktivaci komplexních bezpečnostních systémů, které poskytnou všem cestujícím ve vozidle i ostatním účastníkům silničního provozu nejlepší možnou ochranu.
  • Airbagy pro řidiče a spolujezdce
  • Aktivní brzdový asistent s funkcí pro osvětlení křižovatky (příplatková výbava)
  • Pedály reagující na náraz
  • Bezpečnostní sada pro zadní část (příplatková výbava)
  • Ochrana chodců s aktivní kapotou motoru
  • Dětský zádržný systém i-Size (příplatková výbava)
  • Kolenní airbag pro řidiče
  • Luxusní opěrky hlavy pro přední sedadla (příplatková výbava)
  • Pět opěrek hlavy, pro řidiče a spolujezdce s možností nastavení čtyř směrů; v zadní části s možností nastavení dvou směrů
  • PRE-SAFE® Sound
  • Ochrana při bočním nárazu
  • Boční airbagy vzadu, vlevo a vpravo (příplatková výbava)
  • Čelní boční airbagy a pánevní airbagy
  • Okenní airbagy

Fáze 4: po nehodě.
Za účelem zmírnění následků nehody a ulehčení práce záchranné službě se spustí několik různých systémů v závislosti na typu a závažnosti nehody:

 

  • Optimální ochrana: motor se může automaticky vypnout a přívod paliva přerušit.
  • Bezpečnostní osvětlení: je možné automaticky aktivovat výstražná světla, aby se zabránilo dalším nehodám a aby záchranné služby havarované vozidlo našly rychleji.
  • Automatická ventilace: pokud se rozvine airbag, elektricky ovládaná okna se automaticky otevřou.
  • Snadné otevření: po nehodě se dveře automaticky odemknou, aby se záchranné služby dostaly snáze k cestujícím.
  • Opatření na usnadnění záchrany: integrované nárazové spoje mezi blatníkem a dveřmi usnadňují otevření dveří po čelním nárazu.
  • Přímé spojení: v případě nehody nebo poruchy může systém nouzového volání Mercedes-Benz (v kombinaci s připojeným mobilním telefonem) automaticky kontaktovat centrálu nouzových volání.

Pokud jde o záchranu cestujících po nehodě, je důležitá každá vteřina. Proto společnost Daimler přišla se samolepkou pro záchranáře, malou, ale účinnou inovací, která záchranné službě na místě nehody rychle poskytne podrobnosti ohledně bezpečnostní konstrukce daného vozidla. Samolepky s QR kódem jsou upevněny na víčku palivové nádrže vozidla a na protilehlém sloupku B. Jsou součástí standardní výbavy všech nových vozidel a ostatní vozidla jimi mohou být snadno dovybavena. V nouzovém případě mohou příslušníci záchranné služby naskenovat QR kód pomocí smartphonu nebo tabletu a získat spolehlivý přístup k příslušné záchranářské kartě, která jim usnadní jejich práci.[1]


Společnost Mercedes-Benz také vydala vícejazyčné pokyny pro záchranné složky, které jsou po celém světě k dispozici na internetu jako zdroj informací pro záchranné služby.

 
 

Aktivní řízení

ercedes-Benz Intelligent Drive

Na cestě k autonomní jízdě bez nehod.

Jak inteligentní může v současnosti být motorové vozidlo? Početné snímače, kamery a asistenční systémy jsou schopné zaznamenávat a vyhodnocovat komplexní jízdní situace, a proto mohou podporovat řidiče, nebo dokonce provádět autonomní zásahy. Tím je usnadněna práce řidiči a sníženo, nebo dokonce zcela eliminováno nebezpečí spojené s kritickými jízdními situacemi. Toto bezprecedentní navýšení bezpečnosti přináší systém Mercedes-Benz Intelligent Drive.

Ale inteligentní, pokrokové jízdní systémy umožňují a přinášejí ještě mnohem více: zejména komplexní interakci a propojení člověka, vozidla a okolního světa. V současné době je již možné zaparkovat novou třídu E pomocí dálkového ovládání na smartphonu, ovládat řadu systémů fascinujícím a intuitivním způsobem pouze pohyby prstů nebo hlasem nebo osvětlit Vaše zorné pole zcela novým způsobem díky inovativním technologiím LED.

Objevte celý nový svět Mercedes-Benz Intelligent Drive. Budete ohromeni a my budeme pokračovat v našem úsilí vyvíjet ještě komfortnější a především bezpečnější vozidla.

Dostupnost výbavy závisí na zvoleném motoru a konfiguraci. Podrobnosti najdete v informacích o výbavě každého jednotlivého modelu.

Jízdní asistenční systémy a bezpečnost


Asistent udržování odstupu DISTRONIC s automatickou regulací rychlosti a odstupu (příplatková výbava)
Asistent udržování odstupu DISTRONIC automaticky reguluje vzdálenost a rychlost. Pomáhá řidiči při jízdě v hustém provozu na rychlostních komunikacích a dálnicích a velmi užitečný je zejména v provozu stop-and-go.


Řízení na dlouhých cestách a neustálá koncentrace unaví každého řidiče. Tuto námahu může řidiči ulehčit nová technologie. Asistent udržování odstupu DISTRONIC od 20 km/h automaticky udržuje přednastavenou rychlost a bezpečnou vzdálenost od vozidla jedoucího vpředu.

Systém pracuje v rychlostním rozsahu od 0 do 200 km/h a lze ho aktivovat u stojícího vozidla a bez vozidla jedoucího vpředu. Díky informacím z radarových snímačů může řidič reagovat s dostatečným předstihem na vozidlo, které zkříží jeho dráhu nebo jede před ním. Pro automatické zpomalení může být použito až 50 % maximálního brzdného výkonu vozidla. V situacích, které vyžadují vyšší hodnoty zpomalení, je řidič varován opticky a akusticky.


ADAPTIVE BRAKE s asistentem rozjezdu do kopce, přípravou brzd a vysoušením brzd za mokra
Brzdová soustava navyšuje jízdní komfort a bezpečnost. Na jedné straně pomáhá provádět kritické brzdné manévry pomocí základní funkce protiblokovacího systému brzd ABS a na straně druhé usnadňuje prostřednictvím komfortních funkcí zvládání každodenních jízdních situací.


Pomoc rozjezdu do kopce zabraňuje couvnutí vozidla během přemisťování nohy z brzdy na pedál akcelerace.

ADAPTIVE BRAKE Vám pomůže značně zkrátit brzdnou dráhu v nebezpečných situacích: funkce „příprava“ zajistí, aby byly brzdové destičky v kontaktu s brzdovými kotouči ihned po uvolnění pedálu akcelerace. A funkce „vysoušení brzd za mokra“ automaticky odstraňuje vodní film z brzdových kotoučů, čímž se zkrátí reakce brzd.


Aktivní asistent sledování mrtvého úhlu (příplatková výbava)
Systém umožňuje detekovat jedno z největších nebezpečí silničního provozu: vozidla ve Vašem mrtvém úhlu. Aktivní asistent sledování mrtvého úhlu může varovat před bočním nárazem a upravit směr vozidla tak, aby se vyhnulo akutnímu nebezpečí kolize.


Aktivní asistent sledování mrtvého úhlu může podpořit řidiče při přejíždění víceproudých komunikací ve městech, na větších silnicích i na rychlostních komunikacích. Ve městě rovněž detekuje cyklisty. Aktivní asistent sledování mrtvého úhlu rozlišuje mezi zónou varování a zónou kolize.

Pokud systém ve snímané oblasti detekuje vozidlo, rozsvítí v první etapě varování červený výstražný trojúhelník v příslušném vnějším zpětném zrcátku. Pokud bylo v nebezpečné oblasti detekováno vozidlo a řidič aktivuje směrové světlo, začne ve druhé etapě varování červený trojúhelník blikat a zazní výstražný signál. Při akutním nebezpečí kolize zahájí systém automaticky brzdný zásah odpovídající jízdní situaci a trvající do té doby, než řidič převezme kontrolu nad vozidlem.

Aktivní asistent sledování mrtvého úhlu je součástí sady asistentů jízdy v pruzích.


Aktivní brzdový asistent s funkcí pro osvětlení křižovatky (příplatková výbava)
Systém může varovat před nebezpečím nehody, podporovat řidiče pomocí nouzového brzdění a v případě potřeby automaticky vozidlo zabrzdit. Rozpoznává vozidla vpředu, která jedou pomaleji, zastavují nebo stojí, a také vozidla přijíždějící na křižovatku, vozidla na konci dopravní kolony a chodce v nebezpečné oblasti.


Funkce výstrahy odstupu vozidel a varování před nárazem aktivního brzdového asistenta s funkcí pro osvětlení křižovatky získává údaje z radarového snímače umístěného v masce chladiče a ze stereokamery instalované za čelním oknem. Tato zařízení neustále monitorují vzdálenost od vozidel, která jedou a křižují trasu před Vaším vozidlem, od stojících překážek a přecházejících chodců.

Pokud je rozpoznána nebezpečná situace, vypočítá funkce podpory brzdění brzdný tlak potřebný v této situaci pro zabránění zadního nárazu. Při silném brzdění se automaticky navýší brzdný tlak na požadovanou úroveň. Pokud řidič na optické a akustické varování nereaguje brzděním nebo manévrováním, může systém automaticky spustit nezávislé brzdění.


Asistent sledování bdělosti
Osvěžující spánek je pro práci efektivní, avšak mikrospánek za volantem může mít fatální následky a je jednou z nejčastějších příčin dopravních nehod. Proto je nová třída E vybavena asistentem sledování bdělosti, který může výše uvedenému zabránit.


Tento systém může zvýšit bezpečnost jízdy zejména při dlouhých cestách a při jízdě v noci. Rozpozná-li na základě předem určeného profilu chování řidiče typické známky únavy a nepozornosti, může ho varovat vizuálně a akusticky před hrozícím mikrospánkem.

Je aktivní v rychlostním rozsahu od 60 do 200 km/h: jeho snímače neustále monitorují Váš styl jízdy a na jeho základě vytvářejí individuální jízdní profil. Pokud dojde k odchylkám od tohoto jízdního profilu, bude Vám doporučena přestávka.


Brzdový asistent BAS
Většina řidičů při nouzovém brzdění nesešlápne brzdový pedál takovou silou, aby to vedlo k zastavení vozidla. Systém je schopný rozpoznat nouzové brzdění řidičem, během zlomku sekundy zvýšit brzdný tlak a zkrátit tak brzdnou dráhu. Za tím účelem monitoruje funkce brzdového asistenta rychlost sešlápnutí brzdového pedálu.


DRIVE PILOT (příplatková výbava)
Při jízdě po městě, mimo město i po dálnici reguluje DRIVE PILOT vzdálenost od vozidla jedoucího vpředu, rychlost a podporuje při řízení. Ulehčuje práci řidiči zejména na dlouhých cestách nebo při jízdě v hustém provozu.


S funkcí DRIVE PILOT je Mercedes-Benz opět o krok blíže k autonomní jízdě. DRIVE PILOT je schopný automaticky udržovat správnou vzdálenost od vozidla jedoucího vpředu a může ho následovat až do rychlosti 210 km/h. Řidiči je tak usnadněna práce, protože nemusí při běžné jízdě brzdit ani přidávat plyn a je podporován při řízení dokonce i v zatáčkách. Za tím účelem využívá DRIVE PILOT celou řadu inovací. Mezi jeho hlavní součásti patří asistent řízení, asistent udržování odstupu a asistent rychlostního omezení.

Asistent řízení využívá pro směrovou regulaci vozidla vodorovné dopravní značení a vozidla jedoucí vpředu. Je schopný sledovat obojí jak při plynulém provozu na vozovkách s více pruhy, tak i na silnicích bez viditelného vyznačení jízdních pruhů. Jednou z jeho funkcí je aktivní asistent pro změnu jízdního pruhu. Jakmile řidič zahájí změnu jízdního pruhu, může aktivní asistent pro změnu jízdního pruhu řidiče podpořit momentem řízení. Aktivní asistent nouzového zastavení se aktivuje, když řidič nereaguje na opakovaná varování výstražné funkce, aby umístil ruce zpět na volant. Asistent zabrzdí vozidlo do úplného zastavení bez změny jízdního pruhu.

Asistent udržování odstupu DISTRONIC reguluje vzdálenost od vozidel jedoucích vpředu až do rychlosti 210 km/h. Řidič může nastavit požadovanou rychlost v rozmezí od 20 km/h do 210 km/h. Při nízkých rychlostech může systém reagovat i na stojící vozidla. Pokud bylo vozidlo zcela zastaveno asistentem udržování odstupu DISTRONIC, může být do 30 sekund znovu uvedeno do pohybu bez potřeby zásahu řidiče (pouze v kombinaci s příplatkovým parkovacím asistentem).


Asistent rychlostního omezení (pouze v kombinaci s multimediálním systémem COMAND Online dostupným za příplatek) může automaticky převzít rozpoznaná rychlostní omezení jako požadovanou rychlost pro asistenta udržování odstupu DISTRONIC. Tím se značně zvyšuje jízdní komfort, protože není nutné neustále upravovat Tempomat v souladu s měnícím se rychlostním omezením a rychlost vozidla je automaticky upravena vždy při vjezdu do obce.

DRIVE PILOT je součástí sady asistentů jízdy v pruzích.


Elektronický stabilizační systém ESP® s asistentem při bočním větru
V kritických situacích může elektronický stabilizační systém ESP® zabránit smyku vozidla cíleným přibrzděním jednotlivých kol. Systém značným způsobem přispívá ke zmírnění bočního vychýlení vozidla při silných nárazech bočního větru.


PRE-SAFE® Impuls, preventivní ochrana v případě boční kolize (příplatková výbava)
Systém PRE-SAFE® Impuls je nový a jedinečný: může připravit cestující vpředu na boční náraz posunutím jejich sedadel a snížit tak nebezpečí zranění.


Pokud je detekován hrozící boční náraz, jsou řidič a spolujezdec posunuti lehce ke středu vozidla. Tento pohyb zajišťují vzduchové komory v bočnicích opěradel, které se aktivují pyrotechnicky.

Pokud snímače vozidla rozpoznají, že je kolize nevyhnutelná, vzduchové komory se během zlomku sekundy naplní a zatlačí cestující ke středu vozidla, čímž se zvětší vzdálenost ode dveří. Současně je snížen rozdíl rychlostí mezi vozidlem a cestujícím, a tím následný kontakt cestujícího s obložením dveří.


PRE-SAFE® PLUS (příplatková výbava)
Pokud hrozí náraz zezadu, může toto rozšíření systému PRE-SAFE® zahájit preventivní opatření na ochranu cestujících. Mezi tato opatření patří varování vozidel jedoucích za Vámi a zablokování brzd vozidla.


Aby do havarovaného vozu nenarazilo další, sledují radarové snímače v zadním nárazníku automobily přijíždějící zezadu. Při rozpoznání nebezpečné situace varuje systém řidiče vozidla jedoucího za Vámi blikajícími varovnými světly. Systém rovněž zahájí preventivní opatření na ochranu cestujících jako reverzibilní předepnutí bezpečnostních pásů.

Pokud vozidlo stojí, systém PRE-SAFE® PLUS ho může při kolizi udržet na místě aktivací brzdy. Je omezen pohyb vozidla vpřed, a tím sníženo riziko zranění krční páteře. Silné brzdění může pomoci zabránit sekundárním kolizím například s vozidlem vpředu, ale i s chodci nebo jinými účastníky silničního provozu.

 

Systém preventivní ochrany cestujících PRE-SAFE®
Tento systém je schopný identifikovat kritické jízdní situace a v případě hrozící nehody zahájit preventivní opatření na ochranu cestujících. Mezi tato opatření patří např. reverzibilní napnutí bezpečnostních pásů nebo nejnověji funkce PRE-SAFE® Sound.


Mercedes-Benz nastavuje standardy v preventivní ochraně cestujících již řadu let. Nejnovější funkce systému PRE-SAFE®: PRE-SAFE® Sound, takzvaná biomechanická ochrana sluchu. Pokud systém identifikuje nebezpečnou situaci, zazní ze zvukového zařízení ve vozidle krátký šum. Tím se ve vnitřním uchu spustí reflex: středoušní sval se stáhne a krátkodobě přeruší spojení bubínku s vnitřním uchem. Díky tomu je vnitřní ucho připraveno na nastávající situaci a lépe chráněno před vysokými akustickými tlaky.

Systém PRE-SAFE® může spustit řadu dalších preventivních opatření: předepnutí bezpečnostního pásu řidiče a spolujezdce, zavření bočních oken a panoramatického posuvného střešního okna v případě hrozícího převrácení vozidla. V závislosti na specifikaci vozidla může být sedadlo spolujezdce posunuto do vhodnější polohy pro náraz, bočnice ortopedického sedadla se pro pevnější oporu naplní vzduchem a boční okna a posuvné střešní okno se zavřou.


Sada asistentů jízdy v pruzích (příplatková výbava)
Asistent sledování mrtvého úhlu a aktivní asistent jízdy v pruzích mohou varovat řidiče opticky a akusticky před vozidly v mrtvém úhlu nebo při neúmyslném opuštění jízdního pruhu. Aktivní asistent jízdy v pruzích může pomoci zabránit kolizím pomocí brzdění.


Jedno z největších nebezpečí silničního provozu představují vozidla v takzvaném mrtvém úhlu. Tato vozidla detekuje asistent sledování mrtvého úhlu využívající radarové snímače. Pokud je v mrtvém úhlu detekováno vozidlo, rozsvítí se ve vnějším zpětném zrcátku červený trojúhelník. Pokud si řidič varování nevšimne a indikuje změnu směru jízdy, začne blikat varovná kontrolka a zazní výstražný signál. Systém je aktivní v rychlostním rozsahu od 10 do 250 km/h.

Aktivní asistent jízdy v pruzích může rozpoznat neúmyslné opuštění jízdního pruhu při rychlosti od 60 do 200 km/h a včas varovat řidiče prostřednictvím vibrací volantu. Pokud řidič na varování nereaguje, může systém pomoci vrátit vozidlo do správného jízdní pruhu selektivním přibrzděním jednotlivých kol.

K dispozici pouze v kombinaci se sadou zrcátek.


Asistent sledování mrtvého úhlu (příplatková výbava)
Systém umožňuje detekovat jedno z největších nebezpečí silničního provozu: vozidla ve Vašem mrtvém úhlu. Asistent sledování mrtvého úhlu může varovat před nebezpečím boční kolize při jízdě po dálnici i ve městě.


Asistent sledování mrtvého úhlu může podpořit řidiče při přejíždění víceproudých komunikací ve městech, na větších silnicích i na rychlostních komunikacích. Ve městě rovněž detekuje cyklisty. Systém usnadňuje práci řidiči, protože ho upozorňuje na vozidla rozpoznaná v mrtvém úhlu.

Pokud systém ve snímané oblasti detekuje vozidlo, rozsvítí v první etapě varování červený výstražný trojúhelník v příslušném vnějším zpětném zrcátku. Pokud bylo v nebezpečné oblasti detekováno vozidlo a řidič aktivuje směrové světlo, začne ve druhé etapě varování červený trojúhelník blikat a zazní výstražný signál.

Asistent sledování mrtvého úhlu lze aktivovat pomocí multimediálního systému. Kromě červených varovných trojúhelníků ve vnějších zpětných zrcátkách se varování systému zobrazují také na multimediálním displeji.

 

Asistent dopravního značení (příplatková výbava)
Systém je schopný identifikovat rychlostní omezení, zákaz vjezdu a zákaz předjíždění a konce těchto omezení a zobrazit je ve sdruženém přístroji. Pokud existuje příslušné dopravní značení, vydá systém při vjezdu do jednosměrné ulice v opačném směru jízdy optické a akustické varování.


Řidič je efektivně podporován při dodržování pravidel silničního provozu, čímž se zvyšuje bezpečnost. To platí zejména na dlouhých, monotónních úsecích s častými změnami značek, v místech, kde probíhají práce na silnici, a na neznámých cestách. Asistent dopravního značení zobrazuje všechny detekované dopravní značky v reálném čase.

Obrazy zaznamenané kamerou umístěnou za čelním oknem jsou během zlomku sekundy porovnány se značkami uloženými v systému a také s údaji v navigaci.

Asistent dopravního značení je součástí multimediálního systému COMAND Online.

Parkování


Kamera 360° (příplatková výbava)
Tento systém umožňuje parkování a manévrování s realistickým výhledem do všech stran díky čtyřem propojeným kamerám. Vozidlo a jeho okolí lze zobrazit na displeji z ptačí perspektivy, řidič vidí i překážky pod úrovní oken.


Kamera 360° se skládá ze čtyř kamer: jedné vpředu, dvou po stranách a jedné vzadu. Kamery monitorují oblast okolo vozidla do vzdálenosti cca tří metrů. Při parkování jsou navíc zobrazeny naváděcí křivky a možný je také speciální náhled pro manévrování s přívěsem.

Kamera 360° se aktivuje po zařazení zpátečky, stisknutím tlačítka nebo prostřednictvím menu v headunit. Zadní kamera je chráněna proti znečištění elektricky ovládaným krytem, abyste měli při parkování vždy optimální výhled.

Kamera 360° je součástí sady pro parkování.

 

Parkovací asistent včetně systému PARKTRONIC a zpětné kamery (příplatková výbava)
Parkovací asistent se systémem PARKTRONIC a zpětnou kamerou usnadňuje hledání parkovacího místa (pro podélné i příčné parkování) a následné zaparkování. Automaticky manévruje vozidlo na parkovací místo a v případě rozpoznání překážky je schopný řídit a brzdit.


Parkovací asistent je schopný najít parkovací místo (pro podélné i příčné zaparkování) na obou stranách vozovky až do rychlosti 35 km/h. Jakmile systém najde vhodné parkovací místo, může řidič vozidlo zastavit, zařadit zpátečku a aktivovat pomoc při parkování. Parkovací asistent proces dokončí po maximálně dvanácti manévrech. Je samozřejmě možné do procesu kdykoliv zasáhnout.

Pokud není parkovací asistent používán pro parkování a vyjíždění z parkovacího místa, monitoruje PARKTRONIC přední a zadní část vozidla, a pokud je to možné, i boky vozidla. Pokud detekuje nebezpečí kolize, varuje řidiče. Systém je aktivní do rychlosti 10 km/h. Po zařazení zpátečky se rovněž aktivuje zpětná kamera, která na displeji headunit zobrazuje prostor přímo za vozidlem. Na displeji jsou zobrazovány také informace parkovacího asistenta PARKTRONIC.

Pokud systém upozorňující na pohyblivé překážky při couvání (Rear Cross Traffic Alert) detekuje vozidlo v příčném směru, je schopný vydat varování nebo automaticky zahájit nouzové brzdění. Informace parkovacího asistenta, zpětné kamery a systému PARKTRONIC jsou přehledně zobrazovány na displeji headunit.


Dálkový parkovací asistent, příprava pro používání funkce parkování na dálku pomocí smartphonu v kombinaci s příslušnou aplikací (příplatková výbava)
Parkování nikdy nebylo snazší. Vůz nové třídy E parkuje prakticky sám. Stačí vystoupit z vozidla a navádět ho na úzké parkovací místo prostřednictvím smartphonu. To je možné s aplikací dálkového parkovacího asistenta. Stejně pohodlně může vozidlo z úzkého parkovacího místa nebo z garáže zase vyjet.


Vychutnejte si maximální svobodu pohybu. Díky dálkovému parkovacímu asistentu můžete vystoupit z vozidla dříve, než ho zaparkujete. Úzká parkovací místa nebudou pro Vás a Váš nový vůz třídy E žádný problém. Pro nakládku a vykládku máte tolik prostoru, kolik potřebujete, aniž byste přišli do kontaktu s ostatními vozidly.

S dálkovým parkovacím asistentem je parkování jednoduché a plně ve Vašich rukou – jako volant slouží Váš smartphone. Příslušnou aplikaci (pro iOS) si můžete stáhnout zdarma v App Store.

Vezměte prosím na vědomí, že dálkový parkovací asistent je nutné aktivovat na portálu Mercedes me.

K dispozici pouze v kombinaci s převodovkou 9G-TRONIC nebo systémem KEYLESS-GO. Dálkový parkovací asistent je součástí sady pro parkování.

 

Zpětná kamera s dynamickými naváděcími křivkami na displeji (příplatková výbava)
Parkování a manévrování při couvání je značně jednodušší a bezpečnější díky zpětné kameře. Aktivuje se automaticky po zařazení zpátečky a na displeji zobrazuje oblast za vozidlem (pomocí dynamických naváděcích křivek).


Velikost prostoru za vozidlem jste dříve pouze odhadovali. Nová třída E Vám ho ukáže pomocí zpětné kamery integrované do madla víka zavazadlového prostoru. Systém Vám zobrazí nejen prostor za vozidlem, nýbrž i dynamické naváděcí křivky, které Vám ukážou potřebný úhel natočení kol, šířku Vašeho vozidla a jeho vzdálenost od případných překážek. Manévrování je tak jednodušší. Systém navíc nabízí speciální zobrazení, která pomáhají při připojování přívěsu.

Konektivita


Dotykové ovládání
Novým prvkem dostupným v nové třídě E je dotykové ovládání (známém také jako OFN = Optical Finger Navigation) na levé a pravé straně multifunkčního volantu. Dotykové ovládání umožňuje moderní a intuitivní obsluhu sdruženého přístroje a headunit horizontálními a vertikálními pohyby prstů.


Touchpad s ovladačem pro komfortní ovládání multimediálního systému (příplatková výbava)
Touchpad umožňuje intuitivní ovládání funkcí multimediálního systému pohyby jednoho nebo dvou prstů. Doplňuje funkci ovládání hlasem a ovladač a je integrován do loketní opěrky.


COMAND Online (příplatková výbava)
Systém COMAND Online nenechá nesplněna žádná přání týkající se multimédií, navigace a komunikace. Informace se zobrazují na barevném displeji o úhlopříčce 31,2 cm s vysokým rozlišením. Navigace na pevném disku Vás rychle navede do Vašeho cíle pomocí dopravních informací v reálném čase „Live Traffic Information“.


Přehled funkcí a výbav:

  • Ovládání prostřednictvím ovladače pro vozidla s manuální převodovkou nebo touchpadu pro vozidla s automatickou převodovkou, systému ovládání hlasem LINGUATRONIC, tlačítek a dotykového ovládání na pravé a levé straně volantu nebo tlačítek ve středové konzole
  • Neomezené používání aplikací Mercedes-Benz za jízdy
  • Displej s vysokým rozlišením a úhlopříčkou 31,2 cm
  • Mercedes me s navigačními službami jako integrování aktuálních cen pohonných hmot do navigační mapy, aktualizace mapových údajů online, Car-to-X Communication a služby concierge včetně nastavení a sledování vozidla a také základní služby se systémem nouzového volání Mercedes-Benz
  • Multimediální systém s možností připojení k internetu
  • Rychlá navigace na pevném disku se zobrazením mapy ve formátu 3D a dynamickým naváděním k cíli na základě dopravních informací v reálném čase „Live Traffic Information“
  • Integrace smartphonu prostřednictvím Android Auto nebo Apple CarPlay™, Media Interface, rozhraní USB a Bluetooth® a slot na SDHC karty
  • Hotspot WLAN/WiFi pro připojení až tří mobilních koncových zařízení

 

Osvětlení a výhled


Adaptivní brzdová světla, blikající
Každý řidič to zná – po maximálním brzdění směřuje Váš první pohled do zpětného zrcátka, abyste zkontrolovali, zda jsou řidiči za Vámi schopni zareagovat včas. Blikající brzdová světla mohou v nouzových situacích pomoci významným způsobem zkrátit dobu reakce řidičů jedoucích za Vámi.


Adaptivní brzdová světla LED tak značně přispívají k prevenci nehod najetím zezadu. Aktivují se při rychlosti vyšší než 50 km/h, pokud brzdový asistent BAS rozpoznal situaci nouzového brzdění, nebo když brzdný tlak přesáhne 75 procent maxima. Pokud musí vozidlo zastavit při rychlosti vyšší než 70 km/h, aktivují se automaticky varovná světla.


Automatické řízení světel
V závislosti na okolních světelných podmínkách automatické řízení světel automaticky zapne nebo vypne potkávací světla. Systém může zvýšit bezpečnost jízdy a usnadnit práci řidiči zejména v rychle se měnících světelných podmínkách, např. při vjíždění do tunelu nebo ve vícepodlažním parkovacím domě.


Halogenové světlomety s denním svícením LED
Halogenové světlomety využívající technologii odrazu nabízí vysokou úroveň intenzity světla a dlouhou životnost. Denní svícení LED je integrováno do světlometů.

 

Světlomety LED High Performance s integrovanými světly pro denní svícení a funkcí mlhových světel (příplatková výbava)
Světlomety LED High Performance nejsou jen výrazných vizuálním prvkem: přináší zcela novou kvalitu osvětlení v noci. Široký rozptyl světla blížící se kvalitě denního světla a samozřejmě nízká spotřeba energie z nich činí revoluční řešení v oblasti technologie světel pro automobily.


Kromě svého výrazného vzhledu navyšují světlomety LED High Performance bezpečnost při jízdě v noci díky širokému rozptylu světla, barvě blížící se dennímu světlu a nízké spotřebě energie. Dvoubarevná zadní světla s technologií LED propůjčují vozidlu výrazný vzhled a zlepšují jeho viditelnost.


Světlomety MULTIBEAM LED s 84 samostatně ovládanými LED diodami a asistentem adaptivních dálkových světel Plus (příplatková výbava)
Asistent adaptivních dálkových světel umožňuje velmi rychlé a přesné seřízení světlometů v souladu s vlastnostmi vozovky a dopravními podmínkami. Světlo lze prostřednictvím samostatně ovládaných LED diod nasměrovat tam, kde je potřeba. Tato technologie představuje nové měřítko v oblasti designu i funkčnosti.


Asistent adaptivních dálkových světel umožňuje velmi rychlé a přesné seřízení světlometů v souladu s vlastnostmi vozovky a dopravními podmínkami. 84 samostatně ovládaných LED diod optimálně osvětluje vozovku. Celkem čtyři řídicí jednotky vypočítávají stokrát za sekundu ideální rozptyl světla na základě informací z kamery umístěné za čelním oknem.

V režimu dálkových světel umožňuje asistent adaptivních dálkových světel Plus trvalé osvětlení velké části vozovky před Vámi bez oslnění ostatních účastníků provozu. V případě protijedoucích vozidel nebo vozidel jedoucích vpředu se částečně vypnou LED diody v modulech dálkových světel a vytvoří se světelné schéma ve tvaru písmene U. Ostatní části vozovky jsou i nadále osvětleny dálkovými světly (částečná dálková světa). Pokud systém detekuje dálnici, je zvolen příslušný rozptyl dálkových světel. Nastavení dálkových světel pro jízdu po dálnici snižuje riziko osvětlení protijedoucích nákladních vozidel.

Mezi další režimy svícení patří osvětlení běžné silnice, světla pro jízdu po dálnici, aktivní adaptivní světlomety, rozšířená mlhová světla a uvítací osvětlení. Vítejte v nové třídě E.

 
 

Soubory ke stažení

Ceník E kombi 4MATIC All-Terain

E kombi katalog

 
 

Objednání zkušební jízdy - Třída E kombi All-Terrain »

Položky označené * jsou povinné.

 
 
Mercedes

S. & W. Automobily s.r.o.
Daimlerova 202
362 11 Jenišov, Karlovy Vary
N 50° 13.41012', E 12° 48.18162'
Tel.: +420 353 447 811
Fax: +420 353 447 823

S. & W. Automobily s.r.o.
Přístavní 823/35
400 07 Ústí nad Labem
N 50° 39.73708', E 14° 3.65222'
Tel.: +420 475 669 111
Fax: +420 475 669 139