GLA | S. & W. Automobily s.r.o. - autorizovaný prodejce vozů Mercedes-Benz

přeskočit k navigaci »

Úvodní stránka > Přehled modelů > GLA > Terénní vůz

 

GLA

 

Zobrazeno:6731x

od 572.000 Kč bez DPH

 

Objednání zkušební jízdy Soubory ke stažení

Terénní vůz

 

Koncepce vozu

Seznamte se osobně s Mercedes-Benz GLA

Získejte ho např. s výhodnou nabídkou financování a 4 letou zárukou. Více o této i dalších nabídkách se dočtete na stránce http://www.suw.cz/cz/akcni-nabidky/akcni-nabidka-na-tridu-gla-53

 

Charakter městského sportovního vozidla a drsné prvky off-roadového vozu se spojily v SUV, které je po celém světě doma. Mercedes-Benz GLA...

Pro ty, kteří jsou zvídaví a rádi hledají. Pro ty, kteří chtějí každý den objevit něco nového a pro které zůstat na místě není ta správná volba. Pro ty, kteří jsou otevřeni světu a milují svobodu. Pro ty, kteří ve vzdálenosti nevidí překážku, ale obohacení. Tito cestovatelé mají nyní nový domov. Novou třídu GLA, vždy v pohybu.

 

Výkon a vytrvalost

Objevitelé chtějí vždy dojet o míli dál. Nová třída GLA rovněž dokazuje svoji trakci v každém typu terénu.

Díky pohonu všech kol 4MATIC s funkcí off-road má řidič plnou kontrolu nad vozidlem dokonce i při jízdě ve vyjetých kolejích. A nezapomeňme na informace poskytované řidiči – HEAD UNIT zobrazuje důležité informace týkající se terénu, např. úhel stoupání a sklonu vozidla.

Ani vítr nic nezmůže: třída GLA je se svou hodnotou Cd 0,29 nejaerodynamičtějším SUV na trhu.

 

 

 

GLA nabízí, jako suverénní průvodce každodenním životem, flexibilní a variabilní interiér. Opěradla zadních sedadel lze nejen kompletně sklopit, ale na přání je možné seřizovat i jejich sklon. Velký zavazadlový prostor (421 až 836 litrů) má dobře využitelný tvar a je snadno přístupný díky nízkému prahu a širokému zadnímu výklopnému víku, které se může na přání otvírat automaticky.

Motory
Mimořádně tuhá struktura karoserie tvoří spolehlivý základ pro nabídku motorů s širokým rozpětím výkonu. Paleta zážehových motorů se zdvihovým objemem 1,6 a 2,0 litru bude zpočátku sahat od 115 kW (156 k) v GLA 200 do 155 kW (211 k) v GLA 250.
Dynamické pružné zrychlení v kombinaci s nejvyšší hospodárností charakterizuje také oba vznětové agregáty. GLA 200 CDI dosahuje ze zdvihového objemu 2,2 litru nejvyššího výkonu 100 kW (136 k) a maximálního točivého momentu 300 N.m. Jeho emise CO2 jsou jen 114 g/km (předběžná hodnota). GLA 220 CDI disponuje rovněž zdvihovým objemem 2,2 litru a jeho výkonové parametry jsou 125 kW (170 k) a 350 N.m.
GLA oslavil svou světovou premiéru na IAA ve Frankfurtu (12. až 22. září 2013).

 

 

 

Technické údaje

Motory a převodovky: dynamické vedoucí postavení
GLA dokáže jezdit se spotřebou paliva již od 4,3 l/100 km, čímž stanovuje nová měřítka ve svém segmentu. Náskok v oblasti hospodárnosti zajišťují moderní čtyřválcové motory s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním paliva v kombinaci se standardně dodávanou funkcí ECO Start-Stop. Nová třída GLA představuje vrchol ve svém segmentu i z hlediska dynamických jízdních výkonů.
Paleta zážehových motorů se zdvihovým objemem 1,6 a 2,0 litru bude zpočátku sahat od 115 kW (156 k) v modelu GLA 200 do 155 kW (211 k) v modelu GLA 250. Model GLA 250 4MATIC zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 7,1 sekundy, a dokládá tím své vedoucí postavení v rámci modelové řady GLA z hlediska dynamiky. Nejvyšší rychlost je 235 km/h a v kombinovaném režimu EU vyžaduje pouze 7,1 l/100 km (emise CO2: 151 g/km – předběžné hodnoty).
Dynamické pružné zrychlení v kombinaci s nejvyšší hospodárností charakterizuje také oba vznětové agregáty. GLA 200 CDI dosahuje nejvyššího výkonu 100 kW (136 k) a maximálního točivého momentu 300 N.m ze zdvihového objemu 2,2 litru. Tento motor byl přepracován pro ještě hospodárnější provoz. Mezi úpravy patří mimo jiné optimalizace řemenového pohonu, hlava válců s pozměněnými valivými ložisky a dodatečnou povrchovou úpravou, optimalizace podtlakového čerpadla, hliníkové písty s optimalizovanou montážní vůlí a optimalizovanou sadou pístních kroužků s nízkým třením, válečková ložiska vyvažovacích hřídelů a řízení spalování se senzorem tlaku v hlavě válců.
GLA 200 CDI spotřebuje pouze 4,3 litru na 100 km, což odpovídá emisím CO2 jen 114 g/km (předběžné hodnoty). Tento model je zařazen do třídy hospodárnosti A. Model GLA 220 CDI disponuje rovněž zdvihovým objemem 2,2 litru a jeho výkonové parametry jsou 125 kW (170 k) a 350 N.m.
Všechny motory jsou standardně vybaveny funkcí ECO Start-Stop. Zákazníci mají na výběr šestistupňovou mechanickou převodovku, nebo sedmistupňovou dvouspojkovou automatizovanou převodovku 7G-DCT (standardní výbava modelů GLA 250, GLA 220 CDI a 4MATIC), která mimořádným způsobem spojuje komfort a sportovní vlastnosti.

 

Design

Design

Forma, která podává výkon: design nové třídy GLA působivě ukazuje, co znamená S ve zkratce SUV. Sportovní charakter – z každého úhlu pohledu.

Jeho progresivní charakter je doplněn o prvky klasického stylingu SUV. Integrované střešní nosiče, simulovaná ochrana proti podjetí a černé prvky se zrnitou strukturou propůjčují tomuto výjimečnému SUV atletický vzhled. S barevným odstínem MAGNO v matném vzhledu vozidlo GLA dokonce udává nové trendy.

Sportovní vzhled se přenáší i do interiéru: integrální sedadla zajišťují nejen agilní prostornost, ale zároveň i stabilní pozici cestujících ve vozidle za všech situací. A s takovým strhujícím designem vozidla to opravdu není od věci.

 

Design: sebevědomý a hodnotný
Smyslná jasnost jako výraz moderního luxusu – to je středem zájmu designérů a základem designérské filozofie značky Mercedes-Benz. Cílem je vytvářet jasné tvary a hladké plochy, předvádět high-tech a zároveň oslovovat i na emocionální úrovni. Smyslná jasnost se odráží v tradici, emocích a pokroku, tedy ve třech klíčových hodnotách designu značky s hvězdou, které poskytují základní orientaci a které jsou v závislosti na modelu různě akcentovány. Mercedes-Benz vzájemně propojuje modernu s avantgardou i tradici s pokrokem. Každá modelová řada hraje vlastní roli a má zcela určitý charakter, závislý na atributech, na něž je design zaměřen. A přesto je Mercedes-Benz vždy rozpoznatelný jako Mercedes-Benz, protože designéři, kromě vyvíjení nových tvarových řešení, čerpají v rámci udržování živých tradic také z bohatého „genového fondu“ pro značku typických stylistických prvků.
„GLA ztělesňuje svými markantními rysy naše progresivní myšlení a okouzluje svými proporcemi terénního vozu,“ vysvětluje Gorden Wagener, víceprezident pro design ve společnosti Daimler AG. „Jasně definované plochy ztělesňují sílu a suverenitu. Přitom se nám podařilo spojit maximální možné množství emocionality s nezbytnou mírou jasnosti.“

Design
Nové GLA se pohybuje v napěťovém poli mezi pokrokovým a tradičním pojetím designu, čímž se stává vozem SUV budoucnosti. Je to všestranný vůz s typickými geny SUV Mercedesu, doprovázenými ovšem mladistvým, skulpturálním a zcela subtilním napětím.
Nízký pás prosklení interiéru, vysoko posazené těleso karoserie a velké výřezy kol propůjčují modelu GLA velkou přitažlivost. Jasně definované plochy jsou doplněny ostrými liniemi, které je precizně definují a vnášejí změnu do citlivě vymodelovaných tvarů tělesa karoserie s jemným napětím.
Prominentní, sebevědomě vzpřímená příď s centrálně umístěnou hvězdou propůjčuje modelu GLA silný, suverénní výraz. Sportovním rysem jsou podélná „vyboulení“, která člení kapotu motoru, zatímco šířku vozidla zdůrazňuje maska chladiče se dvěma lamelami. Na pozoruhodném vzhledu přídě se podílejí rovněž světlomety a světla LED pro denní svícení. Tento ikonický stylistický prvek značky Mercedes-Benz byl zdokonalen třífunkčními světlovody a propůjčuje vozidlu jeho charakteristický pohled. Přední nárazník nese před otvory pro přívod chladicího vzduchu mřížky s kosočtvercovou strukturou. Jako výbava na přání mohou být v nárazníku uloženy mlhové světlomety. Charakter SUV modelu GLA vizuálně zesilují tmavě šedou barvou odlišené ochranné prvky po celém obvodu karoserie a ochranný panel spodní části vozu vpředu. Boční ochranné obložení vychází ze spodní části předního nárazníku a chrání karoserii před odletujícími kamínky.
GLA ztělesňuje sílu a suverenitu i z profilu. Klesající linie prochází v souladu s výše uvedenou filozofií od předních světlometů až k podběhům zadních kol. Linie spodní ozdobné lišty bočních oken stoupá od zadních dveří ke střešnímu sloupku C. Společně se světelnou hranou a ve výši prahů stoupající protilinií ke klesající linii vzniká na boční stěně mimořádná hra linií, která vozidlu propůjčuje ladnou dynamiku a subtilní napětí. Ochranné obložení následuje na bocích kontury podběhů kol a bočních prahů až do zadního nárazníku. Prohlubně v prazích, jakoby od zubů bagrové lžíce, zdůrazňují charakter SUV. Horní část karoserie je standardně zakončena střešními ozdobnými lištami. Jako výbava na přání se dodávají podélné střešní nosiše z hliníku, které mohou být lakované leskle černou barvou nebo leštěné. GLA může na přání jezdit na kolech s průměrem ráfku až 19 palců.

Mohutná ramena nad zadní nápravou jsou ještě více zdůrazněna posunutím střešních sloupků C směrem ke středu vozidla. Společně s dvoudílnými svítilnami podtrhuje tento prvek šířku zádě. Tvar je napjatý a zároveň vizuálně měkký.

Tento dojem zesiluje zakřivené zadní okno a chromovaná lišta mezi zadními svítilnami. Díky děleným zadním svítilnám je otvor do zavazadlového prostoru dostatečně široký. Kromě toho poutá na sebe pozornost velký, aerodynamicky velmi účinný střešní spoiler, který navazuje na strukturu zadního tvarování střechy a nese třetí brzdové světlo. V oblasti obložení zadního nárazníku se nalézají další specifické znaky vozů SUV, jako například robustní vnější ochranná lišta prahu zavazadlového prostoru a ochranný panel spodní části vozu, který se dodává v leskle černé barvě, matně stříbrném provedení nebo ve stříbrném odstínu Shadow.

Interiér: fascinující designérské prvky a dojem vysoké kvality
Výrazný a suverénní vzhled exteriéru nalézá důsledné pokračování v interiéru. K tomu se řadí dojem mimořádně vysoké kvality, jehož je dosaženo tvarovým řešením a výběrem i možnostmi kombinací kvalitních materiálů. Všechny povrchy ozdobných prvků jsou galvanizovány ve stříbrném odstínu Shadow a dosahují dojmu kovového povrchu, který je chladný na dotyk. Jejich provedení je přesvědčivé až do nejmenšího detailu. Značný důraz na horizontální linie, dynamický design a fascinující designérské prvky jsou dalšími znaky, které svědčí o vysoké kvalitě. To samé platí pro vysokou preciznost spár.

Přístrojová deska je rozdělena na horní a spodní část s různými strukturami povrchu, který je na dotyk měkký. Na matných a lesklých trojrozměrných povrchových strukturách vzniká atraktivní hra světla. Trojrozměrně působící ozdobná lišta z inovativní fólie, hliníku nebo dřeva dodává interiéru nový, moderní nádech. Hedvábně matná povrchová úprava dřevěné ozdobné lišty podtrhuje moderní charakter a je velmi příjemná na dotyk.

Do přístrojové desky je integrováno pět kruhových výdechů ventilační soustavy. Exkluzivním rysem modelu GLA jsou prstence kolem těchto kruchových výdechů v designu trysky, jejichž vzhled ve stylu SUV může na přání evokovat pojetí ochranných panelů spodní části karoserie a obložení jejích bočních stěn. Prstence mají na přání galvanizovaný povrch. Směr proudění vzduchu lze měnit křížovými vložkami, které jsou na přání galvanizovány ve stříbrném odstínu Shadow.
Velký, volně situovaný displej je orámován leskle černou plochou klavírního laku s plynule navazujícím rámečkem ve stříbrném odstínu Shadow. Displej díky tomu působí mimořádně kvalitně. Standardně se dodává tříramenný volant s 12 tlačítky a galvanizovaným chromovaným povrchem ramen. Na přání si mohou zákazníci zvolit sdružené přístroje uložené ve dvou tubusech. Ve dvou velkých kruhových přístrojích je umístěn vždy jeden malý kruhový přístroj. V klidové poloze ukazují ručičky, jejichž ozdobné prvky jsou vždy stříbrné, svisle dolů.

Velký prostor pro individualizaci otvírá rozmanitý výběr materiálů pro potahy sedadel (např. kůže, tkanina, tkanina/kůže) a barevných kombinací. Zákazník si může jako výbavu na přání objednat například sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy.

Vysokou kvalitu sportovních sedadel podtrhuje otvor pod integrovanou opěrkou hlavy, který je na zadní straně předních sedadel vymezen rámečkem ve stříbrném odstínu Shadow a na přání může mít dekorační osvětlení. Kromě výbavových paketů Style, Urban, AMG a Exklusiv je nabízen stylistický paket SUV, který ještě více zdůrazňuje charakter SUV modelu GLA. Skvostem je robustní, barevně kontrastující „mokasínové“ ozdobné stehování na vnějších konturách sedadel.
Opěradla zadních sedadel lze v kombinaci s paketem pro zavazadlový prostor, dodávaným na přání, uvést do vzpřímenější polohy pro přepravu větších zavazadel. Objem zavazadlového prostoru se tak zvětší o 60 litrů a vznikne místo pro neskladné předměty, přičemž zadní sedadla současně poslouží i k přepravě cestujících.
Ovládací prvky elektrického seřizování sedadel s pamětí, dodávaného na přání, mají galvanizované ozdobné rámečky a v modelu GLA jsou, jak je pro Mercedesy typické, umístěny ve výplních dveří – v tomto segmentu se jedná o jedinečný prvek. Výplně dveří jsou rovněž velmi kvalitní. Měkké a matné povrchy důsledně vyplňují prostor od spodní hrany oken až po spodní odkládací přihrádku ve dveřích. Loketní opěrka ve dveřích má v kombinaci s výbavovými pakety kvalitní chromovanou ozdobnou lištu a na přání je opatřena dekoračním osvětlením.


Aerodynamika: hrany patří minulosti


GLA je další modelovou řadou, jejíž aerodynamické vlastnosti jsou nejlepší ve své třídě. Hodnota součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx je 0,29. Rekordně nízká je rovněž celková hodnota aerodynamického odporu vzduchu, vyjádřená součinem cx x A = 0,66 m2, která rozhodujícím způsobem ovlivňuje spotřebu paliva od cca 60 km/h.
Těchto velmi dobrých aerodynamických vlastností, jež rozhodující měrou přispívají k nízké spotřebě paliva v každodenním provozu, bylo dosaženo velkým počtem aerodynamických optimalizací. Mezi ně patří nízký „schod“ a přizpůsobená geometrie u střešního sloupku A i aerodynamicky optimálně tvarované kryty vnějších zpětných zrcátek. Rovněž záď byla optimalizována z hlediska aerodynamiky. To se týká mimo jiné střešní odtokové linie a aerodynamicky tvarovaných zadních svítilen. Boční zadní spoilery zajišťují aerodynamicky optimální obtékání zádě vzduchem. Aerodynamická opatření doplňují těsnění v předním nárazníku (okolí chladiče a světlometů) a žaluzie před chladičem, které podle potřeby automaticky řídí přívod chladicího vzduchu.
Velkoplošné zakrytí spodní části vozu, doplňkové kryty v centrální oblasti zadní nápravy a aerodynamicky optimalizovaný zadní tlumič výfuku s navazujícím difuzorem zlepšují vedení vzdušného proudění pod vozidlem.
U GLA byla rovněž přijata rozmanitá opatření s cílem eliminovat aerodynamický hluk. Mezi ně patří například koncepce vícenásobného těsnění dveří, dodatečné utěsnění příčné spáry mezi zadním výklopným víkem a střechou a boční utěsnění zadního výklopného víka. Mimořádně tuhé rámy oken zabraňují odtažení dveří ve vyšších rychlostech a omezují vznik vibrací. Pronikání hluku zvenku bylo navíc minimalizováno nízkým „schodem“ střešního sloupku A a vnějšími zpětnými zrcátky spojenými s karoserií „můstkem“.

 

 

 

Systém řízení a podvozku

Podvozek: mimořádná radost z jízdy

Mercedes-Benz rozšiřuje s novou třídou GLA svou úspěšnou rodinu vozů SUV o nového člena. Kompaktní model přináší novou a moderní interpretaci konceptu SUV. GLA není totiž tak vysoký a mohutný jako dosavadní SUV, a proto se dokonale začlení do každodenního života obyvatelů měst. Na přání dodávaný pohon všech kol 4MATIC navíc znamená v kombinaci s robustní strukturou karoserie a variabilním uspořádáním interiéru mimořádnou radost z jízdy. Motto: Útěk od všednosti. Neschůdný terén – pláž, sypký povrch, nezpevněné svahy – nepředstavuje pro GLA žádnou překážku.
Podvozek modelu GLA má přední nápravu typu McPherson a víceprvkovou zadní nápravu s prostorově uspořádánými rameny. Jedno podélné a tři příčná ramena zachycují síly působící na každé zadní kolo. Díky tomu lze nezávisle na sobě nastavit podélnou a příčnou dynamiku. Těhlice kol a ramena nesoucí pružiny jsou vyrobeny z hliníku, aby se minimalizovala neodpružená hmotnost. Pomocný rám zadní nápravy je u verzí s pohonem všech kol 4MATIC izolován pryžovými lůžky, což prospívá jízdnímu komfortu.
Řízení s elektromechanickým posilovačem nabízí řidiči, v porovnání s běžnými systémy, lepší zpětnou vazbu a je důležitým příspěvkem k celkové hospodárnosti, protože posilovač řízení odebírá energii pouze v případě, kdy řidič skutečně otáčí volantem. Navíc umožňuje realizovat různé asistenční funkce s podporou řízení, které jsou pod kontrolou řídicí jednotky ESP®. Mezi ně patří natočení kol opačným směrem při přetáčivém chování vozidla, úpravy řízení při brzdění na povrchu s různou přilnavostí na obou stranách, zmírnění vlivu hnací síly na řízení a kompenzace bočního větru a sklonu vozovky.
GLA nabízí velmi tuhou karoserii jako základ pro stabilní a bezpečné jízdní vlastnosti na silnici i v terénu, jakož i vysoký akustický a vibrační komfort. Dodatečné výztuhy se nalézají mimo jiné na střešních sloupcích B, věžích tlumičů vpředu, podélnících a podlaze.


Vysoké trakční rezervy: pohon všech kol 4MATIC

Mercedes-Benz nabízí pro GLA na přání novou generaci trvalého pohonu všech kol 4MATIC s plně variabilním rozdělováním točivého momentu. Tento pohon všech kol se vyznačuje vysokými trakčními rezervami a vynikající agilitou při nejvyšší úrovni jízdní bezpečnosti a hospodárnosti. 
Mezi komponenty systému 4MATIC patří výstupní hřídel k zadní nápravě integrovaný do automatizované dvouspojkové převodovky 7G-DCT a zadní rozvodovka s diferenciálem, do níž je začleněna elektrohydraulicky ovládaná lamelová spojka. Díky tomu lze plně variabilně rozdělovat hnací sílu mezi přední a zadní nápravu. V porovnání s konkurenčními systémy jsou dalšími výhodami této konstrukce nízká hmotnost a vysoká účinnost.
Snadněji lehkým terénem: terénní funkce
Vozidla se systémem 4MATIC jsou standardně vybavena asistentem pro sjíždění svahů DSR (Downhill Speed Regulation) a programem pro jízdu v terénu. DSR se aktivuje tlačítkem na středové konzoli a řidiče podporuje v náročných úsecích při jízdě ze svahu udržováním nízké, manuálně nastavitelné rychlosti jízdy, v rámci fyzikálních možností. Tohoto cíle je dosahováno řízením činnosti motoru a převodovky, jakož i cílenými brzdnými zásahy.
Volbou programu pro jízdu v terénu tlačítkem voliče jízdních programů se navíc upraví okamžiky řazení převodovky a charakteristika pedálu plynu tak, aby byly splněny požadavky na jízdu lehkým terénem, a to zejména na sypkém povrchu. V kombinaci s audiosystémem Audio 20 CD (standardní výbava) a systémem COMAND Online (výbava na přání) lze navíc přepnout do terénního režimu i displej, na němž jsou zobrazovány údaje o úhlu natočení kol, zvolený terénní jízdní program a kompas. Kromě toho je řidič informován také o bočním náklonu ve stupních, stoupání v procentech a aktivaci asistenta pro sjíždění svahů DSR.
Pomocníci: zdokonalené asistenční systémy
Řidiče GLA podporují a usnadňují mu práci četné asistenční systémy. SUV je standardně vybaveno mimo jiné rozpoznáváním únavy řidiče ATTENTION ASSIST a radarovým systémem pro prevenci nehod COLLISION PREVENTION ASSIST s adaptivním brzdovým asistentem, který nabízí ochranu před kolizemi již od 7 km/h. 
V kombinaci s adaptivním tempomatem DISTRONIC PLUS (výbava na přání) vzniká asistenční systém COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, který nabízí navíc ještě jednu funkci: Při přetrvávajícím nebezpečí kolize a nereagování řidiče může systém až do rychlosti 200 km/h také automaticky brzdit, aby snížil intenzitu srážky s pomaleji jedoucími nebo zastavujícími vozidly. Až do rychlosti 30 km/h brzdí systém i před stojícími vozidly a do rychlosti 20 km/h dokáže nárazu do překážky vpředu zcela zabránit.
GLA kromě toho nabízí na přání osvědčené asistenční systémy, jako je paket s asistentem sledování slepého úhlu a asistentem pro jízdu v jízdním pruhu, nebo adaptivní asistent dálkových světlometů. Aktivní parkovací asistent (výbava na přání) umožňuje kromě toho automatické parkování na podélně i kolmo orientovaná parkovací místa.

 

Komfort

Prostor pro zábavu

Stesk po domově je perfektně schován: interiér nové třídy GLA lze obzvlášť přizpůsobit.

Dveře zavazadlového prostoru EASY-PACK lze snadno otevřít pouhým stisknutím dálkového ovladače. Navíc zavazadlový prostor nabízí díky nastavitelnému úhlu sklonu opěradel zadních sedadel a dvousekčním děleným koncovým světlům zvětšenou ložnou kapacitu, přičemž je zároveň zaručeno pohodlné nakládání. Nejen zavazadla lze bez problémů uložit do nové třídy GLA. Své místo ve vozidle si najde i slunce, a to díky velkému posuvnému střešnímu oknu.

Další předností v interiéru vozidla je systém COMAND Online, který do vozidla přináší internet pomocí CENTRAL MEDIA DISPLAY. Bluetooth a USB zajišťují optimální připojení. Pomocí Drive Kit Plus lze hudbu zobrazit a zvolit přímo z iPhonu®.

 „Vždy zapnuté“: multimediální systémy

Nejnovější generaci multimediálních systémů, která se používá v GLA, charakterizují nové funkce, širší nabídka aplikací a přepracovaná grafika barevných displejů.

Koncept aplikace Digital Drive Style společnosti Daimler byl nově ještě více rozšířen a umožňuje společně se sadou „Drive Kit Plus pro iPhone®“ bezproblémovou integraci chytrého telefonu iPhone® do vozidla. Mezi nejdůležitější funkce patří mimo jiné hlasové ovládání Siri a Glympse pro zobrazování polohy v reálném čase. S funkcí Glympse lze vybraným osobám cíleně zasílat vlastní aktuální polohu. Mezi další funkce patří: Facebook®, Twitter®, internetové rádio, osobní rádio AUPEO!™ a pokrokové navigační řešení společnosti Garmin® s dopravními informacemi získávanými v reálném čase z internetu, internetovým vyhledáváním speciálních cílů včetně náhledu ulic Street View™ a trojrozměrným zobrazováním map. 

Rozšířen byl rovněž multimediální systém COMAND Online. Nejnovější generace nabízí vylepšené, fotorealistické zobrazování map, doplňkový profil Bluetooth® (např. pro přístup k internetu prostřednictvím chytrého telefonu iPhone®), prohlížení obrazových souborů i ve formátech BMP a PNG a na přání přenos zpráv o dopravě v reálném čase prostřednictvím služby LIVE TRAFFIC.

 

Bezpečnost

Bezpečnost

Je toho hodně, na co se během cesty dívat – je toho také hodně, co lze přehlédnout.

Z toho důvodu je nová třída GLA vybavena systémem COLLISION PREVENTION ASSIST, který opticky varuje řidiče, pokud není dodržena nastavená bezpečnostní vzdálenost od vozidla jedoucího vpředu. V případě nebezpečí kolize zazní navíc výstražný akustický signál. Pokud řidič v této situaci sešlápne brzdový pedál, adaptivní brzdový asistent mu s brzdným manévrem dokáže pomoci: poskytne tak řidiči přesně tolik brzdné síly, kolik je v dané situaci třeba. Tím lze zabránit nehodám.

Ale vozidlo třídy GLA nevyhodnocuje pouze možná nebezpečí na silnici, pomocí asistenta sledování bdělosti řidiče ATTENTION ASSIST analyzuje chování řidiče a v případě, že zaregistruje známky únavy, varuje řidiče výzvou "Přestávka!". Po přestávce lze v cestě bezpečně pokračovat.

Speciální stránky o modelu najdete na této adrese http://gla-class.mercedes-benz.com/cz/cs/#!/

 

 

Výbava a příslušenství

Standardní výbava 

(výběr)

Dostupnost vybavení závisí na motoru a vybrané konfiguraci. Podrobnosti najdete u každého modelu v informacích o výbavě.


Sady výbav

  • Sada pro nekuřáka
  • Hnací soustava a podvozek
  • 4MATIC s funkcemi offroad a prezentací na CENTRÁLNÍM MEDIÁLNÍM DISPLEJI
  • 6-stupňová manuální převodovka
  • Dvouspojková převodovka 7G-DCT, automatická, 7-rychlostní, včetně řadicích pádel na volantu a tempomatu
  • Filtr pevných částic
  • Funkce ECO start/stop
  • Komfortní odpružení
  • Funkce offroad a prezentace na CENTRÁLNÍM MEDIÁLNÍM DISPLEJI
  • Posilovač řízení s proměnlivým účinkem – pomoc při zatáčení v závislosti na rychlosti
  • Doporučení rychlostního stupně


Bezpečnost

  • ADAPTIVNÍ BRZDY s asistentem rozjedu do kopce, funkcí HOLD a funkcí přípravy destiček a vysoušení kotoučů
  • Adaptivní brzdová světla, blikající
  • Airbagy pro řidiče a spolujezdce
  • Aktivní kapota
  • Protiblokovací brzdový systém (ABS)
  • Protiprokluzová regulace (ASR)
  • Asistent bdělosti ATTENTION ASSIST
  • Brzdový asistent BAS s posílením brzdné síly při rozpoznání nouzového zastavení
  • Výstražná kontrolka opotřebení brzdových destiček pro brzdy přední nápravy
  • ASISTENT PREVENCE KOLIZÍ
  • Nouzové osvětlení v případě havárie
  • Elektronický stabilizační program (ESP®)
  • Dynamický asistent průjezdem zatáček ESP®
  • Elektronická parkovací brzda
  • Výstražná kontrolka hladiny kapaliny pro palivo, olej, chladicí kapalinu a ostřikovač skel
  • Kotvicí body dětských sedaček ISOFIX s úchytkami TopTether na zadních sedadlech
  • Dětské pojistky – mechanické v zadních dveřích a elektrické pro zadní boční okna
  • Kolenní airbag řidiče
  • Systém varování při ztrátě tlaku v pneumatikách
  • Kotoučové brzdy (4) s předním chlazením
  • Ukazatel intervalu údržby ASSYST
  • Bezpečnostní pásy, 3-bodové, s mechanickým výškovým nastavením, pyrotechnickým napínáním a omezovači napínací síly
  • Boční airbagy řidiče a spolujezdce na předním sedadle (kombinované hrudní a pánevní airbagy)
  • Snímač obsazení sedadla
  • Tempomat s variabilním omezovačem rychlosti SPEEDTRONIC
  • TIREFIT s kompresorem na huštění pneumatik
  • Výstražný bzučák a výstražná kontrolka ve sdruženém přístroji, pokud nejsou připevněné pásy, vypnuté parkovací svítilny nebo použita parkovací brzda.
  • Elektronický imobilizér
  • Okenní airbagy
  • Centrální dálkové zamykání s přepínačem v interiéru, automatické uzamčení (lze deaktivovat) a nárazový senzor s nouzovým otevřením vozu

Multimediální systémy a navigace

  • Audio 20 CD (za příplatek s měničem na 6 disků CD)
  • Anténa rádia integrovaná v zadním spojleru
  • Port USB ve středové konzole


Exteriér

  • Třetí brzdová svítilna s technologií LED
  • Vyhřívaná vnější zrcátka, vlevo a vpravo, elektricky nastavitelná z interiéru, s asférickým zakřiveným sklem zrcátka a integrovanými směrovými světly.
  • Elektronický klíč s chromovaným dekorem
  • Asistent světlometů
  • Zapnutí směrových světel jedním dotykem
  • Vrstvené čelní sklo
  • Zadní světla s optickými vlákny včetně světla pro couvání
  • Vyhřívané zadní okno s časovačem
  • Zadní stěrač s cyklovačem, automaticky aktivován při couvání
  • Integrované kontrolky LED ve vnějších zrcátkách
  • Zadní mlhová světla LED
  • Stylizovaná ochrana proti podjetí
  • Reflexní světlomety
  • Dveřní kliky a nárazníky v barvě vozu
  • Nemetalický lak
  • Všechna skla zeleně tónovaná včetně zadního okna, jednovrstvá, bezpečnostní


Interiér

  • Úložné prostory v předních dveřích
  • Úložný prostor v přední středové konzole
  • Úložný prostor pod podlahou zavazadlového prostoru
  • Úložný prostor v přední části přední středové loketní opěrky
  • Loketní opěrka pro řidiče a spolujezdce na předním sedadle s úložným prostorem
  • Displej venkovní teploty
  • Prahové lišty s nápisy „Mercedes-Benz“
  • Elektrické stahování oken s funkcí letního otevření a komfortním zavíráním
  • Zadní sklopné loketní opěrky, dělené, lze sklápět samostatně
  • Čalounění stropu béžovou tkaninou
  • Čalounění stropu křišťálově šedou tkaninou
  • Čalounění stropu černou tkaninou
  • Skládací opěradlo sedadla spolujezdce
  • Klimatizace s manuálním ovládáním distribuce vzduchu, prachovým vzduchovým filtrem a recirkulací s komfortní funkcí automatického zavírání oken
  • Sdružený přístroj s multifunkčním barevným displejem 11,4 cm
  • Opěrky hlavy (5) pro řidiče a spolujezdce na předním i zadních sedadlech, výškově stavitelné, středová opěrka zasouvací
  • Oka pro zajištění nákladu, sada 4 kusů
  • Manuálně podélně a výškově nastavitelný sloupek řízení
  • Tříramenný multifunkční volant s 12 funkčními tlačítky
  • Textilní čalounění
  • Palubní počítač v multifunkčním displeji s ukazatelem aktuální spotřeby
  • Manuální seřízení sedadla řidiče a spolujezdce na předním sedadle
  • Háček na tašku v zavazadlovém prostoru

 

 

Aktivní řízení

Inteligentní pohon Mercedes-Benz – síť vybavená všemi smysly

Naše vize mobility bez nehod.
Co před deseti let začalo s PRE-SAFE® a pokračovalo v rámci DISTRONIC PLUS, jsme nyní povýšili na novou dimenzi při jízdě: Inteligentní pohon Mercedes-Benz – prolnutí pohodlí a bezpečnosti. To vše vidíte a vnímáte v novém voze GLA.

Díky zapojení do sítě – které naši bezpečnostní experti nazývají „fúze snímačů“ – analyzují systémy inteligentní pomoci složité situace a rozpoznávají potenciální nebezpečí na vozovce díky lepšímu využití snímačů rozmístěných po celém vozidle.

Dostupnost vybavení závisí na motoru a vybrané konfiguraci. Podrobnosti najdete u každého modelu v informacích o výbavě.


Adaptivní asistent dálkových světel (příplatková výbava)
Při zapnutí dálkových světel poskytne Adaptivní asistent dálkových světel vždy optimální rozsah světlometů a brání oslnění protijedoucích vozidel. Řidič již v podstatě nemusí používat přepínač dálkových světel a je schopen se lépe soustředit na řízení.

 

Aktivní parkovací asistent včetně systému PARKTRONIC (příplatková výbava)
Aktivní parkovací asistent umožňuje vyhledání parkovacího místa, zaparkování a jeho snadnější při souběžném parkování nebo parkování na konci řady. Automaticky zajede s vozidlem na parkovací místo a ušetří řidiče opakovaného otáčení volantu a brzdění.


Aktivní parkovací asistent se automaticky aktivuje při jízdě vpřed rychlostí do 35 km/h. Pokud jede vozidlo pomaleji než 30 km/h, systém signalizuje symbolem „P“ a směrovou šipkou na multifunkčním displeji sdruženého přístroje, že nalezl vhodné parkovací místo. Ve výchozím nastavení systém hledá na pravé straně vozovky, je-li zapnuto levé směrové světlo, aktivuje se také na levé straně vozovky.

Pokud řidič zařadí zpátečkou, potvrdí zobrazený výběr parkovacího místa a jede maximálně rychlostí 10 km/h, aktivní parkovací asistent provede všechny manévry volantem samostatně. Řidič obsluhuje pouze pedál akcelerátoru a brzdový pedál; parkování je dokončeno maximálně pomocí sedmi manévrů. Řidič může do parkovacího manévru kdykoli zasahovat a upravit jej.

Elektronický parkovací systém PARKTRONIC během manévrování sleduje přední i zadní části vozidla a dokáže řidiče upozornit na hrozící náraz. Je aktivní při rychlostech do 18 km/h.

 

ASISTENT PREVENCE KOLIZÍ
ASISTENT PREVENCE KOLIZÍ varuje řidiče vizuálně a zvukově o nedostatečné vzdálenosti od vozidla před ním nebo od stojících objektů. Adaptivní brzdový asistent pomáhá řidiči brzdit tak, aby nedošlo k nárazu do vozidla jedoucího před ním.


Při jízdě rychlostí více než 7 km/h může systém rozpoznat nedostatečný odstup od vozidla před ním. Když systém rozpozná nebezpečí nárazu do vozidla před ním, může řidiče varovat pomocí vizuální a zvukové výstrahy.

Pokud systém zjistí nebezpečí a řidič ve stejné době použije brzdy, adaptivní brzdový asistent může významně zasáhnout: Nastaví přesně takový tlak brzd, který je ideálně třeba k zabránění hrozící kolizi.

 

Adaptivní tempomat DISTRONIC PLUS včetně ASISTENTA PREVENCE KOLIZÍ PLUS (příplatková výbava)
Inovativní systém asistenta řidiče automaticky pomáhá řidiči udržovat bezpečný odstup od vozidla vpředu a ulevuje mu na dlouhých cestách nebo při popojíždění v koloně. ASISTENT PREVENCE KOLIZÍ PLUS vizuálně a akusticky varuje při nedodržení bezpečného odstupu.


Při popojíždění v koloně systém DISTRONIC PLUS aktivuje brzdy automaticky, je-li to nezbytné, dokud se vozidlo zcela nezastaví. Automatické brzdění se aktivuje při zpomalení do 5 m/s2. Jakmile se dopravní situace zlepší, systém DISTRONIC PLUS automaticky zrychluje zpět až do nastavené rychlosti, pokud řidič krátce sešlápne pedál akcelerátoru nebo stiskne páčku tempomatu.

Pokud systém DISTRONIC PLUS rozpozná, že je třeba prudce brzdit, ozve se přerušovaný výstražný tón a ve sdruženém přístroji se rozsvítí výstražný symbol. To řidiče upozorní, aby věnoval velkou pozornost a v případě potřeby začal brzdit. Chce-li se řidič po úplném zastavení znovu rozjet, musí buď přepnout páčku tempomatu, nebo lehce sešlápnout pedál akcelerátoru.

Kombinace systémů DISTRONIC PLUS a ASISTENT PREVENCE KOLIZÍ tvoří ASISTENT PREVENCE KOLIZÍ PLUS. Ten má ještě další funkci. Pokud nebezpečí kolize přetrvává a řidič nereaguje, systém může také provést samostatné brzdění z rychlosti až 200 km/h, a tím snížit dopad srážky s vozidlem před vámi, která jede pomaleji nebo zastavuje.


K dispozici pouze ve spojení s automatickou převodovkou 7G-DCT.

 

Inteligentní světelný systém (příplatková výbava)
Pro nejlepší možnou viditelnost na polních cestách i dálnicích, v zatáčkách i v mlze, se Inteligentní světelný systém s adaptivními bi-xenonovými světlomety automaticky přizpůsobí počasí, osvětlení a jízdním podmínkám

Stručně o součástech a funkcích Inteligentního světelného systému:

  • Nasvícení zatáček pomocí technologie H7
  • Dynamická potkávací a dálková světla (bi-xenonový modul)
  • Aktivní světlomety
  • Dálniční režim
  • Dynamické ovládání rozsahu světlometů
  • Vylepšené mlhové světlomety
  • Směrová světla LED
  • Režim polních cest
  • Zadní mlhová světla, brzdová světla a směrová světla LED
  • Světlo pro couvání s klasickou žárovkou
  • Systém ostřikování světlometů
  • Zadní světla s optickými vlákny
  • Světla pro denní svícení a obrysová světla s optickými vlákny

Zasouvací zpětná kamera pro couvání s dynamickými vodicími čárami na CENTRÁLNÍM MEDIÁLNÍM DISPLEJI (příplatková výbava)
Díky kameře pro couvání je couvání, parkování a manévrování podstatně snazší a bezpečnější. Kamera se automaticky zapne při zařazení zpátečky a ukazuje řidiči okolí za vozidlem s dynamickým pokyny na CENTRÁLNÍM MEDIÁLNÍM DISPLEJI.

 

Asistent jízdy v pruzích (příplatková výbava)
Nepozornost a únava mohou způsobit opuštění jízdního pruhu, aniž by si to řidič uvědomil. Systém může rozpoznat neúmyslné opuštění jízdního pruhu a varovat řidiče pomocí pulzujících vibrací volantu.

 

Sada sledování jízdních pruhů (příplatková výbava)
Kombinace Asistenta hlídání mrtvého úhlu a Asistenta jízdy v pruzích přináší dvojí bezpečnostní výhodu. Tyto systémy mohou varovat řidiče vizuálně i zvukově před vozidly v mrtvém úhlu a používat pulzující vibrace volantu k upozornění na neúmyslné vychýlení z jízdního pruhu.

Nepozornost a únava mohou způsobit opuštění jízdního pruhu, aniž by si to řidič uvědomil. Systém může rozpoznat neúmyslné opuštění jízdního pruhu a varovat řidiče pomocí pulzujících vibrací volantu.

Asistent hlídání mrtvého úhlu vizuálně upozorňuje na jedno z hlavních rizik v dopravě. Pokud je v mrtvém úhlu zjištěno vozidlo, objeví se ve vnějším zpětném zrcátku červený trojúhelník. Pokud si řidič vizuálního upozornění nevšimne a zapne směrové světlo, systém vydá další zvukovou výstrahu.

 

Tempomat s variabilním omezovačem rychlosti SPEEDTRONIC (příplatková výbava)
Tempomat se systémem SPEEDTRONIC umožňuje pohodlnou a hospodárnou jízdu, zejména na dlouhých cestách. Systém kromě požadované cestovní rychlosti také umožňuje například nastavit vlastní nejvyšší rychlost, které zaručí bezpečné dodržování omezení rychlosti.

Příplatková výbava v kombinaci se 6-stupňovou manuální převodovkou.

 Asistent hlídání mrtvého úhlu (příplatková výbava)

Tento systém vizuálně upozorňuje na jedno z hlavních rizik v dopravě. Pokud je v mrtvém úhlu zjištěno vozidlo, objeví se ve vnějším zpětném zrcátku červený trojúhelník. Pokud si řidič vizuálního upozornění nevšimne a zapne směrové světlo, systém vydá další zvukovou výstrahu.

 

Asistent dopravních značek (příplatková výbava)
Systém asistenta řidiče je schopen rozpoznat omezení rychlosti nebo úseky se zákazem předjíždění a také jejich konec a zobrazit je ve sdruženém přístroji a v mapě na CENTRÁLNÍM MEDIÁLNÍM DISPLEJI.

 

AMG

GLA 45 AMG 4MATIC – night, night, resting heart rate.

 

Exterior – strikingly dynamic.
Díky výraznému designu AMG je vysoký výkon modelu GLA 45 AMG 4MATIC zřejmý na první pohled. Mezi zcela jedinečnou výbavu, která podtrhuje progresivní, dynamický charakter vozidla, patří velká kola AMG z lehké slitiny, maska chladiče AMG a sportovní koncovky výfuku.


Přehled prvků exteriéru:

  • 5dvoupaprsková leštěná kola AMG z lehké slitiny lakovaná v barvě šedá titanium, s pneumatikami 235/45 R 19 na ráfcích 8,0 J x 19
  • Nápis „AMG“ na dveřích zavazadlového prostoru
  • Prahové lišty AMG s dekory v matné šedé titanium
  • Sportovní výfukový systém AMG se dvěma dvojitými chromovanými koncovkami
  • Styling AMG skládající se z předního nárazníku AMG s předními splittery v matné šedé titanium a výraznými černými deflektory nad velkými bočními vstupy vzduchu a ze zadního nárazníku AMG v designu difuzoru s dekorem v matné šedé titanium
  • Maska chladiče AMG s dvojitou lamelou v matné šedé titanium a nápisem „AMG“ a prahové lišty s dekory v matné šedé titanium
  • Bi-xenonové světlomety s dynamickou regulací sklonu a ostřikovači
  • Hliníkové střešní nosiče
  • Nápis „TURBO AMG“ na předních blatnících


Interior – sporty highlights in an exclusive ambience.
Interiér je laděn tak, aby odpovídal sportovnímu stylu vozidla s vysokým výkonem. Všechny ovládací prvky a displeje jsou nastaveny na špičkový výkon. Od AMG DRIVE UNIT ve středové konzole přes sdružený přístroj AMG až po ozdobné prvky, vše odráží svět motoristického sportu.


Přehled prvků interiéru:

  • AMG DRIVE UNIT
  • Prahové lišty AMG předních dveří z kartáčované ušlechtilé oceli
  • Koberečky AMG s nápisem „AMG“
  • Sdružený přístroj AMG se dvěma sloupci s barevným displejem o úhlopříčce 11,4 cm a hlavním menu AMG včetně funkce RACETIMER
  • Bezpečnostní pásy designo pro řidiče, spolujezdce a vnější zadní sedadla v červené barvě
  • Výdechy vzduchu s červenou obrubou a ovládací mřížkou ve stříbrném chromu
  • Tříramenný multifunkční sportovní volant čalouněný kůží, se zploštělou spodní částí, perforovanými úchopy, dvanácti funkčními tlačítky a červeným kontrastním prošitím
  • Čalounění syntetickou kůží ARTICO / mikrovláknem DINAMICA
  • Sada komfortních sedadel včetně výškově nastavitelného sedadla spolujezdce a možnosti nastavení sklonu sedáku u sedadla řidiče a spolujezdce
  • Sportovní pedály a nožní opěrka z kartáčované ušlechtilé oceli s pryžovými výstupky
  • Ozdobné prvky z podélně leštěného světlého hliníku

Engineering – unprecedented 4-cylinder high-performance.
Vynikající výkon modelu GLA 45 AMG 4MATIC je výsledkem komplexního vývoje. Čtyřválcový motor AMG s přeplňováním, který již pohání třídu A a CLA, přináší výkon 265 kW se zdvihovým objemem pouhé dva litry [1].


Přehled technologických prvků:

  • Třístupňový elektronický stabilizační program ESP®
  • 2,0litrový čtyřválec AMG s přeplňováním
  • Nápravy AMG se samostatnými předními klouby a speciální elastokinematikou AMG
  • Vysoce výkonný brzdový systém AMG s vnitřně ventilovanými a perforovanými brzdovými kotouči, 350 x 32 mm vpředu a 330 x 22 mm vzadu
  • Chladicí systém AMG s pomocným chladičem v podběhu kola
  • Pohon všech kol AMG Performance 4MATIC
  • 7stupňová sportovní převodovka AMG SPEEDSHIFT DCT
  • Sportovní výfukový systém AMG se dvěma chromovanými koncovkami výfuku
  • Sportovní parametrické řízení AMG s posilovačem řízení závislým na rychlosti
  • Sportovní podvozek AMG



[1] FIGURES for rated output and rated torque in accordance with Directive 80/1269/EEC in the currently applicable version.

 

 
 

Soubory ke stažení

GLA katalog

GLA Ceník

 
 

Objednání zkušební jízdy - GLA »

Položky označené * jsou povinné.

 
 
Mercedes

S. & W. Automobily s.r.o.
Daimlerova 202
362 11 Jenišov, Karlovy Vary
N 50° 13.41012', E 12° 48.18162'
Tel.: +420 353 447 811
Fax: +420 353 447 823

S. & W. Automobily s.r.o.
Přístavní 823/35
400 07 Ústí nad Labem
N 50° 39.73708', E 14° 3.65222'
Tel.: +420 475 669 111
Fax: +420 475 669 139